quifster
Gepokt en gemazeld
daar heb je gelijk in hoor brz, het is een kwestie van perceptie als je dingen hier op het forum opschrijft. Ik weet natuurlijk echt wel dat de keuze van de osc het startpunt is van de sound. Maar waar ik hier een beetje tegenin ga op dit forum is het elitaire gelul van: de bron bepaald dat deze synth zo goed klinkt en iedereen die het daar niet mee eens is is een looser die niets van synthdesign weet of heeft waardeloze oren. De bron is maar een klein onderdeeltje van het eindresultaat vind ik.Geniet ervan....
@Nicolas, daar was ik ook een beetje aanbeland.......quifster's mening is uiteraard de zijne, maar ik snap niet hoe je kan zeggen dat de basis van je geluid er niet toe doet in de vorming van je geluid. Dan heb je de clou niet door, aangezien elk aspect in de vorming van je geluid ertoe doet.
Dus ik vind dat als je een sinus neemt als bron uit een roland of een sinus uit een motif of een moog maakt naar mijn mening niet zoveel uit voor het eindresultaat. Natuurlijk is het zo dat bij een moog de sinus een inperfectie heeft in het bron geluid waardoor de sines sound net afwijkt van een gesample motif sinus bijvoorbeeld. Maar voor het hoorbare eindresultaat als die sinus door de filters en effecten heen is gegaan is dat verschil verwaarloosbaar.
Mijn mening is dat de filters en kwaliteit van de gebruikte effecten van een veel grotere invloed zijn op het eindresultaat dan die sinus bron uit verschillende synths. Ik vind de moogfilters bijvoorbeeld heerlijk, een kronos filter geeft een veel minder lekker resultaat op dezelfde bron. En dat is een mening, het kan best zijn dat iemand anders de sound van het moogfilter waardeloos vindt en de kronos filter helemaal de hemel in prijs.
Maar ieder zijn eigen mening

Laatst gewijzigd: