Jupiter 80 eerste beelden + info

Is em niet echt he op 't eerste oog en geluid... fake, kitch.
Weet niet precies waarom, doet teveel denken aan een midi keyboard.
Ga 'em wel eens luisteren in de winkel, maar vooralsnog komt het vooral over als een workstation met een vracht aan fx en mogelijkheden in een retro-jasje.
Nee doe mij dan maar de Moog Voyager XL! Ook een zwaar over-the-top verpakking maar dan wel echt.

Ben benieuwd wie hem hier gaat kopen na deze ontzettend negatieve draad.

En Mr.Jones is er ook niet echt over te spreken, ik hoor meer sarcasme in z'n lach dan plezier.

Als ik geld ervoor had + ruimte zou ik 't geen probleem vinden, hoor.
'k Neem al dat negatieve ge^%@# nooit zo serieus en kijk of ik een bak kan gebruiken of niet.

Zooo €3000 ????

Willen ze nog de hoofdprijs ook :?...

Even duur als de V-synth GT.

Even duur als de V-synth GT.

Ja maar de V-synth GT staat helemaal vol met knoppen en schuiven, klinkt net zo goed en kan meer.

Wat is de JP-80 dan ..... een striped down V-synth in JP8 kleurtjes

'k Vind 't ook zat geld, hoor.. Maar voor een, zoals Roland 't noemt, een top model is het (helaas) een normale prijs..

Kijk naar de prijs van een (76keys) topmodel synth van KORG, Yamaha, Clavia... dan valt 't nog wel mee soms :(

Ach ja, het heeft misschien weinig met de jupiter 8 te maken en technisch is 't misschien een teleurstelling en die retro look schept ook wel onterechte verwachtingen en maakt het eigenlijk erg kitsch en sneu en ik zou er niet snel eentje kopen.... Maar....

Ik denk dat ik er wel een hoop leuke tracks mee zou kunnen maken :D

jaja, de marketing boys hebben hier inderdaad een dikke stommiteit begaan. De expliciete verwijzing naar de vintage Jupiter8 gaat hen juist aan verkoopcijfers kosten ipv opbrengen.

Want an sich zal het heus niet zo'n slechte bak zijn. Ik zou me er ongetwijfeld mee amuseren.
Maar het uiterlijk doet juist extra aan die vette analoge synth van vroeger denken, en dat is voor niets nodig.
Bovendien betwijfel ik of de kiddies (daar is tegenwoordig elk product, ook non-muzikaal, naar gericht) uberhaupt nog wel wild worden van de naam Jupiter. Zeker gezien deze 80 eigenlijk meer keyboard dan synth is. Fans van Alice keys zouden er misschien gelijk een sticker overheen plakken 8o)

Had het een modern grijs brush-metal jasje gegeven, en een duistere naam als "The Roland Density 80", en het zou plots voor velen tot de categorie "trots digitaal spul" gaan behoren.

Daarmee ook gelijk een boodschap naar velen hier: probeer door die naïeve marketing heen te kijken. Als synth-liefhebber (en dus een beetje als kenner) zou je toch beter moeten weten.
Zijn we het onderhand niet gewoon van Roland ? Waarom steeds moord en brand schreeuwen :Z

:dubbel: 'k denk inderdaad dat Roland wakker ligt van die paar die het nu NIET gaan kopen vanwege de "link" naar de Jup 8.......

En al had het een andere naam gehad: dan NOG hadden velen gaan zeiken....

'k Denk dat dat geen enkel verschil maakt met de verkoopcijfers.

Doe mij dan maar een Kronos.

Jep, nog zo'n ding dat nooit uitkomt...

Inderdaad, sarcasme als commentaar op het gezeur over die Jupiter80. Volgens Jurgen Haible zit de man van Touched By Sound en MAM hier achter:

http://matrixsynth.blogspot.com/2011/04/new-schmidt-analog-synth-at-musikmesse.html

>I'm trying to find out if it's the same Schmidt from the TBS/MAM history
>here:
>
>http://www.cykong.com/Synths/Braintec Transistorbass3/BraintecTransistorbass3.htm

That's *the* Stefan Schmidt, all right.

I've followed the development of this synth over the last 8 years or so, and have always been forced to keep my mouth shut and keep it a secret. So it finally has hit the Musikmesse and it's out in the open. From what I've seen and heard, this will be the most powerful analogue polysynth *ever*, if it goes into production.
It's not the typical "modern" approach of having a knob-ladden panel connected to a small piece of electronics with specialized chips. On the contrary, it's stuffed with opamps and OTAs to the brim, and each of the endless filter functions is realized in such discrete hardware.

An absolutely amazing design, from one of the most dedicated synth designers on this planet.

JH.

Ik verwacht geen grote oplages

het is nutuulk wel een erg slimme publiciteits stunt om zo'n 'grote grap' op de markt te zetten.
voor de stoere analoge te vette funky jaren 80 mannen is het een kut ding maar de gladde te kickuh housuh nog nat achter de oruh puist kabouter keyboard sjaken denken dat het weer die stoere analoge te vette funky jaren 80 synth is nutuulk...

het is nutuulk wel een erg slimme publiciteits stunt om zo'n 'grote grap' op de markt te zetten.
voor de stoere analoge te vette funky jaren 80 mannen is het een kut ding maar de gladde te kickuh housuh nog nat achter de oruh puist kabouter keyboard sjaken denken dat het weer die stoere analoge te vette funky jaren 80 synth is nutuulk...

he hey ben net van mn puist/ pukkeltjes af gestapt en over gegaan op de egte synth ,...niesoon bekkie he
:D

waarom al die new synths ...allen op 1 april korg had ook al ...1 april synths
Als je daarmee bedoelt waarom er nu zoveel nieuwe synths zijn (ik geraak niet altijd even goed aan jouw posts uit): dat is omdat het nu Musikmesse is, waar steeds een hoop bedrijven hun nieuw spul introduceren.

Als je daarmee bedoelt waarom er nu zoveel nieuwe synths zijn (ik geraak niet altijd even goed aan jouw posts uit): dat is omdat het nu Musikmesse is, waar steeds een hoop bedrijven hun nieuw spul introduceren.

droydzpostz:D

tuuuurlijk ..messe maar idd warom veelen newe synths .op ..1april national fools day

Back