Jupiter 80 eerste beelden + info

Roland moet eens frisse wind laten waaien door de research en marketing afdeling, misschien dat een nieuwe lichting het wel door heeft waar behoefte aan is op de (wereld) markt.
Wij willen een echte nieuwe ANALOOG en geen opgevoerde FANTOM of V-Synth :eureka:

Waar kunnen we solliciteren? :eureka:

Ik denk dat het beter is dat we Roland Corp. bestoken met mail dat we weer een echte analoog willen.
Misschien komen ze dan eens tot inkeer en zien ze eindelijk het licht weer ;)

Hoe waren de winstcijfers van Roland de afgelopen jaren? Die zouden meteen moeten duidelijk maken of we hier met onkunde van Roland dan wel projecteren van stokpaardjes door analoogfreaks te maken hebben.

Ik weet dat er velen die op het punt staan de kronos te kopen,gaan twijfelen nu.Want met deze synth kan m'n diep gaan,in het zelf zoeken naar eigen klanken.
Maar ik denk, voor mij dan toch,dat de softsynth markt zodanige evolutie of revolutie heeft ondergaan,dat ik er geen 3000 euro aan kan spenderen aan deze synth en me blijf concentreren aan de soft.Zeker met de (totale)nieuwe mac die er dit jaar ziet aan te komen.

Hoe goed de softsynths tegenwoordig ook mogen klinken, je krijgt nooit zo het ''HANDS ON'' gevoel als bij een hardware (echte) synth.
Als je niet de ruimte hebt en ook nog eens de cash ontbreekt dan kan ik me het nog wel voorstellen, in alle andere gevallen niet.

tja helaas heeft vinnieq wel een punt :

er zijn op de wereld nou eenmaal veel meer gewone toetsenisten dan
echt synthliefhebbers zoals wij allen....
Precies.. imo de reden dat er geklaagt wordt over het uitmelken van de naam "Jupiter", we zijn liefhebbers en iets als dit zie ik dan iig als een soort heiligschennis.

Beetje als een onderstel van een goedkope bak nemen, en er ferrari kappen opzetten en het dan een Ferrari F41 noemen.. en er dan tóch veel geld voor vragen.

Vind dit gewoon een gebrek hebben aan lef, durf en pionieren..

de naamkeuze vind ik ook een beetje flauwtjes omdat de link naar het origineel functioneel zooo ver te zoeken is.

Als je destijds de Korg MS2000 bekeek, was de link naar de MS reeks wel duidelijk (VA synth, vocoder, sequencer = MS reeks). Bij de JP8000 begreep ik als eerste Roland VA de link naar de analoge grootheden ook. Maar bij de Jupiter 80 is de link me niet duidelijk (tja, "vooruitstrevend" zegt Roland...)

Maar goed, dat is mijn mening over de naamkeuze. Over de marketingskwaliteiten van het bedrijf op zich ga ik me niet uitspreken aangezien ze winst maken en dus per definitie goed bezig zijn op economisch vlak.

Ik weet dat er velen die op het punt staan de kronos te kopen,gaan twijfelen nu.Want met deze synth kan m'n diep gaan,in het zelf zoeken naar eigen klanken.
dat lijkt me echt complete onzin, die kronos heeft 9 synth engines aan boord die je kan combineren met een enorme hoeveelheid mogelijkheden voor sounddesign. Dat kun je totaal niet vergelijken met een jupiter 80 die een heel andere doelgroep aanspreekt en inderdaad hele mooie sounds kan produceren maar lang niet zo diep gaat als de mogelijkheden van een kronos. Ik heb ze beide gezien en het zijn 2 totaal verschillende synths. De jupiter 80 is bijvoorbeeld een live performance synth, de kronos is een workstation.

volgens mij gaat er helemaal niemand twijfelen die een kronos op zijn verlanglijstje heeft staan.

Ik vind de Kronos stukken interessanter dan dit veredelde keyboard.

Hoe goed de softsynths tegenwoordig ook mogen klinken, je krijgt nooit zo het ''HANDS ON'' gevoel als bij een hardware (echte) synth.
Als je niet de ruimte hebt en ook nog eens de cash ontbreekt dan kan ik me het nog wel voorstellen, in alle andere gevallen niet.

Als je muziek maakt is het geluid toch echt belangrijker dan de knopjes, terwijl de good old boys 'met name Roland' totaal niet innovatief meer zijn, zien we dat juist wel bij de softsynth producenten en in dit licht gezien dus toch maar liever een softsynth waarvan je altijd nog met externe controllers knoppen kunt bedienen.

Hoe waren de winstcijfers van Roland de afgelopen jaren? Die zouden meteen moeten duidelijk maken of we hier met onkunde van Roland dan wel projecteren van stokpaardjes door analoogfreaks te maken hebben.

dsm , akzo en ing hebben misschien wel aardige winstcijfers, maar ook dat heeft niets met synthesizers te maken.

ik denk dat innovatie geld kost, veel geld.
uitmelken van 1 lijn ( v-synth bv ) levert misschien wel evenveel ( of meer) op en kost veeeel minder aan ontwikkeling
wat dat betreft zijn er romantischere synthesizer tijden geweest

Hoe goed de softsynths tegenwoordig ook mogen klinken, je krijgt nooit zo het ''HANDS ON'' gevoel als bij een hardware (echte) synth

Dit komt toch aardig in de buurt volgens mij. ;)

Ik denk dat Roland niet mee rop kan tegen de snelle ontwikkelingen in de softsynth markt. Yamaha en Clavia redden het bijvoorbeeld wel met een paar goede producten. Ik denk dat Roland een paar jaar geleden al de plank finaal mis geslagen heeft.

Maar softsynths zijn toch -net als analoogjes- niet de volledige markt? Roland is commercieel zeer sterk in andere gebieden. Kijk maar naar de bergen 201's, Gaia's, nieuwe Juno's, stage piano's etc die ze verkopen.

Het is niet waar *ik* daarom altijd warm van word, maar volgens mij zijn hun verkoopcijfers nog steeds in orde. Heeft er iemand een overzicht van de winstcijfers van hun muziekafdeling de afgelopen X jaar?

http://www.roland.co.jp/ir/pdf/AnnualReport2009.pdf

Go nuts :)

1.000.000 Yen is 8,778.576€ (da's niet fijn rekenen, kan ik ook niet helpen)

misschien kan iemand die er verstand van heeft het even duiden? Dit is aan mij helaas niet besteed.

indien hij zo rond de 1000/1300€ (wat een normale prijs is) zou zijn, zou ik hem wel es willen proberen.
maar 3000€ ? kom op zeg!

indien hij zo rond de 1000/1300€ (wat een normale prijs is) zou zijn, zou ik hem wel es willen proberen.
maar 3000€ ? kom op zeg!

ik denk dat de meeste hier zo zullen denken, maar als je kijkt wat er in deze synth zit dan valt het op zich nog wel mee.

Maar ik denk dat de jupiter 80 en hetzelfde geldt voor de korg kronos zich meer richten op een wat high end markt, zo worden die producten ook gepositioneerd. Het zijn de vlaggeschepen van roland en korg. Dus het beste wat ze op dit moment in huis hebben.

En het is dan aan ons als koper of we daar het geld voor over hebben of niet :D

Back