Jupiter 80 eerste beelden + info

Roland bestaat nog.
En dat gewoon iedere keer als er iets uitkomt van Roland,zowat iedereen het product gewoon negatief bekijkt.
Waarom zo negatief?Terwijl we liever met positieve mensen omgaan.Er hoeft maar ééntje met kennis van zaken over een product uit te leggen en te demonstreren,en je haalt gewoon de zwakke negatievelingen over de streep.
Met de jaren wordt het hier niet positiever.
Het enige wat ik voel in een forum,wordt met de jaren negatiever en zieker.
En ik vind dat er zeer weinige positieve mensen zijn op dit forum.
Gevolg van een eigen leven die niet op geluk is uitgedraaid?
Weet het zeker wel.

ach het ligt er maar aan wie er post in deze thread... het zal vast niet zo zijn dat iedereen negatief is over de JP80 alleen die reageren dus aanzienlijk minder...
en alleen reageren met "oh leuk dolletjes" dat is nutuulk niet spannend genoeg :P

goed, ik vind het opzich een zeer bruikbare bak maar het is idd geen JP8... so what?
ik vindt het iig aanzienlijk cooler dan zoiets als een monotribe die door moet gaan als opvolger van de monotron...
maar daar lult weer bijna niemand over, nou ja tenminste niet in de thread die er over gaat nutuulk :D

ready.

ach het ligt er maar aan wie er post in deze thread... het zal vast niet zo zijn dat iedereen negatief is over de JP80 alleen die reageren dus aanzienlijk minder...

Ja uiteraard omdat het toch geen zin heeft ;) De meeste leden hebben hun mening al klaar voordat ze het ding uberhaupt zelf gezien, gehoord laat staan bespeeld hebben.

Ja uiteraard omdat het toch geen zin heeft ;) De meeste leden hebben hun mening al klaar voordat ze het ding uberhaupt zelf gezien, gehoord laat staan bespeeld hebben.

ach who cares wat mensen zeggen online, 99 procent kent het apparaat alleen van filmpjes en zal nooit die synth aanschaffen, dus dan is het slechts een mening. Zo geloof ik ook niet dat al die jupiter 8 liefhebbers vooraan in de rij gaan staan als er een nieuwe versie van de jupiter 8 op de markt zou komen, simpelweg omdat de prijs dan vast hoger zou zijn dan 6000 euro :D.

dus eigenlijk zijn het allemaal non discussies die best vermakelijk zijn om te volgen, en laten we eerlijk zijn, daar is internet toch wel een beetje voor inmiddels, je moet toch ergens over zeiken :D

In ieder geval moet niemand hier zich druk gaan zitten maken over wat iemand zegt over een synth. Je bepaalt toch zeker zelf of je een synth leuk vindt of niet, een synth wordt helemaal niet minder leuk omdat iedereen zegt dat ze hem niet leuk vinden. Als jij hem mooi vindt dan is die gewoon mooi voor jou.

maar als we dan de meeste meningen in deze thread samenvatten dan is de wens dus als volgt: Breng een nieuwe versie van de jupiter 8 uit, en het liefst voor onder de 500 euro!

Dat zou toch wel heeeeeel mooi zijn als dat ooit gaat lukken :D :D :D

maar als we dan de meeste meningen in deze thread samenvatten dan is de wens dus als volgt: Breng een nieuwe versie van de jupiter 8 uit, en het liefst voor onder de 500 euro!

In your dreams :) Kans dat er ooit nog een Analoge Roland synth komt lijkt me kleiner dan 1% overigens.

mja zoals al in 1 van die filmpjes werd gezegd; de jupiter-8 destijds kon geen natuurgetrouwe geluiden creeren terwijl ze dat eigenlijk wel graag hadden gewild... zelfde eigenlijk voor de 808 en 909 bijv... die bakken zijn niet gemaakt om te klinken zoals ze klonken (hoe graag de anaal ogende liefhebbers dat ook zouden willen)... de kans dat roland ze weer op die manier gaat maken zit er gewoon niet in... synthforum is nutuulk ook maar een heel klein percentage van het totale spectrum aan keyboard sjaken out there bestaande uit analeukmannetjes en bradley van dykes tot en met de stijve wonders en stony banks...

En zo heb jij nu een mening over de meeste leden, die je ook niet gehoord laat staan gezien hebt....
Waaruit je kan concluderen dat je iets niet gehoord hoeft te hebben om er een mening over te hebben.
Totdat de meningen op zijn, maar dat is een ander zijn grap:)

Supervet die knoppen onder het toetsenbord. Net zo stoer als hun Atelier orgels.

Hij klonk overigens wel vet, chorus/detuning is heul dik op de een of andere manier. Dacht dat er wel 3 drivers per kant in de headphones zaten voor die demo-booth. Heb me niet laten informeren over engines en in hoeverre dit nieuw zou zijn.

De man was namelijk (in het Engels) aan het betogen over [osci;jatorz] dat is Frans voor oscillatoren. Na dat 6 te hebben gehoord in 30 seconden ben ik maar verder gelopen.

Breng een nieuwe versie van de jupiter 8 uit, en het liefst voor onder de 500 euro!

ja japaners zijn na-apers en nou moeten ze zich zelf gaan na-apen, das even moelijk. maar als korg het kan met een "mono" dan moet het wel te doen zijn met een jup8. draaden zouden echt niet meer hoeven. alles kan in een chip tegenwoordig zou ik vermoeden. denk dat de japaners gewoon nog niet door hebben dat de sounds die ze gecreeerd hebben met die bakken uit de jaren 80 een sound op zich zijn geworden.

...en dat als ze dat recreëren op een chip dat de hele doelgroep van het ding dan gaat miepen dat de oude min of meer discreet opgebouwde bak veel beter klonk.

En zo gaan die wieltjes van de bus rond en rond, rond en rond, rond en r-ond...

In your dreams :) Kans dat er ooit nog een Analoge Roland synth komt lijkt me kleiner dan 1% overigens.
Van mij hoeft het nog niet eens analoog te zijn. Maar er moet een ziel in zitten.

er loopt hier zo iemand de Demo'en op dit forum met dat nagemaakt 'don't y want me' van The Human League, gemaakt met een oude jupiter6, ben benieuwd, zou je dat ook zo karaktervol kunnen namaken met de nieuwste jupiter80? of is dit niet meer mogelijk dan, dat zou een goede test zijn, al iemand de nieuwe juup80 in bezit? :D;)

Wat me opvalt is dat er twee soorten demonstrators zijn.Zij die het kunnen uitleggen,niet kunnen spelen,en zij die kunnen spelen nauwelijks uit hun woorden geraken bij een uitleg van een apparaat.

Als je met deze bak geen muziek kunt maken, kan je beter een andere hobby zoeken...

Als die nieuwe Jupiter net zo zuur smaakt als deze thread, houd ik het liever bij een Jupiler :biertje:

Back