zou ik overstappen op cubase 6?

musicheaven

Ouwe rot
ik werk nu met 5 en alles draait naar behoren

de nieuwe beatdetecting enzo interesseert me niet echt
die nieuwe uitgebreidere keyinspector, is dat wat nuttig?
dat het er visueel wat aantrekkelijker uitziet maakt me niet uit, nieuwe plugins heb ik ook niet nodig

ik denk dat de nieuwe automatisering/en vooral de LEARN mode van de quickcontrols het interessantse is? werken die zoals behoren en kunnen die een beetje bv automap vervangen of hoe ver gaat het ? werkt het naar behoren of is het ook maar net niet?

Ik hou het voorlopig zelf op 5.5.3
In 6 zit niets dat ik echt toegevoegde waarde vind in verhouding tot de upgrade prijs.
Ik denk dat ik 6 oversla en dan wel upgrade naar 7.

idd, voor prijs tov functie vind ik de upgrade niet echt waard

bij cubase eens overslaan maakt inderdaad niet zo uit vind ik, en spaart geld.
ben zelf van sx naar 4 gegaan , en nu naar 6 ( die ik nog altijd geeneens geinstalleerd heb.
zolang het werkt en de plugins /vst's ook , zou ik zeggen laat maar eens passeren eventjes.
of het moet natuurlijk je lust ende leven zijn.

idd, ik kan ook alles met Cubase 5 Ess. doen,
Ik wacht dus ook nog effe, maar mss dat 't tegen eind juli mss gaat opslaan !!??
"!!! Sonderpreis nur bis zum 31. Juli 2011 !!!"

ja dat vind ik dus ook

maar die nieuwe learn functie voor quick controls (en die kan worden doorgelinkt naar vsts) leek me wel handig en misschien eindelijk een volwaardige oplossing??

tja, die Quick controls ken ik niet,
maar idd, in 5 heb der wel wat werk mee, als ik iets toevoeg...
en anders, probeer eens de trial van 6 uit !!??

'k Heb juist Cubase 6 trial ook is geinstalleerd,
maar de elicencer geraakt hier niet online bij't ingeven van
de Cubase 6 Trial Trial activation code: !!???

vandaar dat ik het gewoon eens wou vragen, zonder het gans gedoe van het installeren en licensie etc etc gewoon om die functie es te probere

ja,okey dan...

Anders, 't lijkt niet zo veel werk en tijd te kosten, die installatie van de trial,
maar de elicencer moet wel online kunnen !!

'k heb geen idee waarom 't niet gaat !
't zou toch straf zijn dat hun server nu juist plat ligt, doch ??

ja idd,

amai, met mijnen Asus PIV is't wel gelukt om met de elicencer verbinding te maken...
of tja, 't zou moeten lukken dat 't nu wel zou gaan met m'n Macbook XP SP2..

dus alé, cubase 6 trial is opgestart, ben is benieuwd !!

Hey MusicHeaven, tja, wie ben ik om Cubase 6 af te breken !!??

Maar ik vind die quick control toch niet mijn ding,
Het lijkt parrallel te lopen met de generic control.??
Wel lijkt een toevoeging van een track of instrument bij de Generic remote
de instellingen niet meer door elkaar te schudden..

En de gfx vind ik zelfs slechter dan in cubase 5 Ess!!
Het lijkt me maar een raar font dat wordt gebruikt...

IK blijf dus maar bij m'n Cubase Ess 5

Soit, als je de tijd hebt, moet je de trial zelf maar is proberen !!?? :) :)

ik werk nu met 5 en alles draait naar behoren

de nieuwe beatdetecting enzo interesseert me niet echt
die nieuwe uitgebreidere keyinspector, is dat wat nuttig?
dat het er visueel wat aantrekkelijker uitziet maakt me niet uit, nieuwe plugins heb ik ook niet nodig
dan geef je het antwoord zelf al he :), niet upgraden dus.

ik denk dat de nieuwe automatisering/en vooral de LEARN mode van de quickcontrols het interessantse is? werken die zoals behoren en kunnen die een beetje bv automap vervangen of hoe ver gaat het ? werkt het naar behoren of is het ook maar net niet?

die learn mode van quick controls is inderdaad wel handig, maar in cubase 5 kan dat ook wel makkelijk als je een generic remote map maakt gekoppeld aan die 8 quick controls. Dan hoef je hiet niet elke keer opnieuw in te stellen.

Quick Controls is voor mij precies wat ik wil (in cubase 5 al). Omdat je de quick controls kan instellen per spoor kun je altijd precies die dingen automatiseren snel via je controller die voor dat spoor belangrijk zijn. megahandig dus. Maar daar heb je dus geen Cubase 6 voor nodig.

Wat voor mij de belangrijkste reden zou zijn om te upgraden (als ik het nog niet gedaan had) zijn die nieuwe audio algoritmes waarmee je audio kan bewerken. Dat is echt een enorme stap voorwaarts zowel kwa verwerkingssnelheid als kwa kwaliteit.

Maar in jouw geval zou ik dus niet upgraden als het nu allemaal werkt en je al die andere dingen toch niet gebruikt of belangrijk vindt.

ja bedankt voor de tips allemaal, dat wordt dus gewoon cubase 5 uitwonen :)
bespaart me weer best wat geld

quifster, inderdaad, nu doe ik dat via de generic remote (gekoppeld aan een bcf2000) en koppel de quickcontrols; het werkt, maar soms haalt cubase eens wat dingetjes door elkaar en het zou toch nog beter kunnen, maar ik hou het hier da maar even op

Eigenlijk bevalt Cubase 5 best goed, onder windows XP.
Updaten naar 6 of 7 houdt ook in dat ik eigenlijk ook wel naar Windows 7 moet overstappen, met alle gevolgen van dien. Ik denk aan mijn oude 32bits vst's die vast problemen gaan geven als ik weer aan oude Cubase projects wil werken...

Updaten naar 6 of 7 houdt ook in dat ik eigenlijk ook wel naar Windows 7 moet overstappen, met alle gevolgen van dien. Ik denk aan mijn oude 32bits vst's die vast problemen gaan geven als ik weer aan oude Cubase projects wil werken...

Die problemen HOEF je gelukkig niet te hebben.
Je kunt werken met Windows 7 32-bit.

Daarnaast kun je zelfs kiezen om te werken met Windows 7 64-bit. Dan heb je voor al je hardware drivers wel 64-bit versies nodig. Dus dan wel al je hardware aflopen en de producenten websites checken of ze 64-bit drivers hebben.
Dan installeer je Cubase 32-bit versie en je VST plugins. Je werkt dan in je 32-bit host en hebt geen enkel issue met zaken als VSTBridge en JBridge. Dat is alleen van toepassing bij een 64-bit geïnstalleerde DAW.

Verder werkt bij de meesten Cubase 6 trouwens gewoon netjes onder XP, hoewel het niet officieel wordt gesupport door Steinberg.

Back