Jp8000 ja of nee

Ja tuurlijk ,de an1x kun je op verschillende manieren laten klinken.Maar zeg het om het verschil beter aan te kunnen geven!

Ik denk dat juist de JP de 'warme' synth is van het stelletje niet de an1x. Maar op het web zijn vast goede demootjes te vinden van beide synths...

Mischien moeten we eens een patch uitgaan wissellen.

Ok.

Maar waarom zie je de an1x toch zo weinig in studios?niet dat het me wat uitmaakt,maar je ziet de jp8000 daarintegen vrijveel,mischien is het ook dat ik nog nooit op de jp8000 heb gespeeld. Maar zijn daarmee in principe dezelfde klanken
mee te maken als met de an1x, los van dat ze verschillend klinken?

Ze maken vergelijkbare klanken, maar klinken zeker anders. De An1x kan in mijn ogen meer dan de Jp...wat ik daarmee bedoel is dat het voor de an1x makkelijker is om de JP na te doen dan andersom. Waarom ze in studio's minder staan? Ik denk dat vooral het goedkope Cs1x achtige uiterlijk de an1x de das om heeft gedaan en ten 2e de iets slechtere interface. De midi-implentatie, de programmeermogelijkheden, de effecten en het aantal stemmen worden door de JP absoluut niet geevenaard: maar ja, de JP ziet er gewoon net effe wat sexier uit.

Origineel geplaatst door justin
Ben trouwens heel het internet al over geweest,maar staat nergens een vergelijking van deze synths?:)

Ahem, op sites als Sonicstate (zie mijn allereerste reactie, daar wees ik je er al op) is daar echt maanden aan een over gedebateerd toen die dingen uitkwamen, daarnaast staan er daar ook prima reviews van beide dingen.:eureka: :okdan:

Ik heb een Z1 en ik zou dolgraag nog de JP8000 willen hebben, vanwege de knoppen. Sommige geluiden haal ik niet zo snel uit de Z1 en dan komt zo'n knoppenbak goed van pas. Ook omdat de JP8000 tweedehands een stuk goedkoper is gewoorden. Echter de Z1 doe ik nooit meer weg. Ben er nog steeds verslaafd aan;)

Hoi!

Ik heb een AN1x gehad, maar vond het toen (een van mijn eerste synths) een veel te ingewikkeld apparaat! De JP zou toen beter voor me geweest zijn, ware het niet dat ik toen Front242 live heb gehoord, en zij gebruikten toen ook een JP8000. ik vond het toen HEEL mager klinken... alleen hoog en laag, en bijzonder weinig midden (terwijl dat op de (oudere) CD's toch veel voller klonk!). Toen heb ik de JP vaarwel gezegd, en de AN1x gekocht.

Kijk ook eens naar Novation... veel knoppen! veel goed geluid! evt een Nova met een midi keyboard misschien?

Groets,
Roy

ik vond het toen HEEL mager klinken... alleen hoog en laag, en bijzonder weinig midden (terwijl dat op de (oudere) CD's toch veel voller klonk!). Toen heb ik de JP vaarwel gezegd, en de AN1x gekocht.

Dat had ik dus met een SuperNova I/II

gr. Mario

Back