Waarom een Maschine?, Voordelen?

HAHAHA Hoezo? Software purist! je bent de softwarekerk ingelokt met mooie beloftes maar zodra je binnen bent zal het zn ware aard tonen...

HAHAHAHA geweldig.

Nou jongens het beste uit beide werelden dan maar ;-)

al het geluid dan niet uit je geluidskaart mag komen

Erger: het gaat ook allemaal in 1 enkele mixer. Nog erger: het komt allemaal uit 1 setje speakers. Allerergst: je pleurt je trekkies op een mp3-speler en luistert er dan naar door dopjes.

idd

ik hoor het wanneer het een software 303 emulatie is, of een echte..
Sterker nog, ik kan je precies vertellen welke componenten aangevreten zijn door lekkende batterijen in een 303 en als ik goed mn best doe kan ik je ook nog vertellen welk merk batterijen dr in zaten toen ze gingen lekker.

-C-

;)

ik ben de laatste die beweerd dat een software emulatie van een 303 beter klinkt dat het echte werk.. integendeel. maar ik haal het beste uit beide werelden en het stel analoge fossielen dat het liefst nog met een soldeer set muziek staat te maken in een elektriciteitscentrale kan mijn blanke behaarde kont kussen met al dat commentaar over hoe slecht dit ding is (knipoog). zeker vergeten dat een daw ook een stukkie software is. de digitale revolutie brengt zeker ook goede dingen naast "heel veel" slechte dingen.

Soft is soft, hard is often better.

ik heb hier met mijn vriendin even overlegd en ze deelt je mening ;)

On topic: ik hoor vooral verhalen over de handigheid bij studiogebruik, hoe inzetbaar is dit apparaat in een live-situatie. is dit nu de oplossing voor ableton-artiesten die de hele tijd naar hun laptop staan te staren en een dynamischere performance willen maken? kan je er als DJ wat mee in je set of is dat een beetje overkill?

Ja, zowel 'echt' live als in een DJ set kan je hiermee aan de slag. Gebruik het zelf in combinatie met Ableton Live en m'n APC40, en werkt erg lekker.

In een DJ set kan je loops synchroon (clock kan je erg precies instellen tussen standalone Maschine en Traktor) laten lopen en ook nieuwe patronen en geluidseffecten toevoegen. Ben daar nog maar net mee begonnen en geeft al een erg leuk resultaat.

Omwille dat je zoveel (zo goed als alles) vanuit de controller kan bedienen, hoef je geen seconde meer naar je scherm te staren. Daarbij hoef je zelfs niet alles perfect op voorhand voor te bereiden, in een paar seconden heb je een fijne beat lopen.

EDIT: en ja hoor jongens & meisjes: dit is een sampler, dus geen 303. Als je blindelings kan raden wat er uit een Maschine of een AKAI komt, dan is dat heel erg knap, maar de sound staat er hoe dan ook met dit apparaat.

Hoezo? Software purist! je bent de softwarekerk ingelokt met mooie beloftes maar zodra je binnen bent zal het zn ware aard tonen... Systeemcrashes, betaalde updates, computer hardware die regelmatig geupgrade moet worden, platforms die niet meer ondersteund worden....

-C-

hihi
ik ben een hybridepurist
alle voordelen van alles gebruiken software, hardware, subliminalware..

overigens kan je maschine natuurlijk ook als ableton controller gebruiken

Ik blijf het jammer vinden dat ik dat ding niet stand alone kan gebruiken, lekker kutten op dat ding en op het moment dat je wat verder en dieper wil met je zooi je laptop aanslingeren en maschine er in prikken.... ach ja mischien komt dat wel met Maschine2...

Ik blijf het jammer vinden dat ik dat ding niet stand alone kan gebruiken, lekker kutten op dat ding en op het moment dat je wat verder en dieper wil met je zooi je laptop aanslingeren en maschine er in prikken.... ach ja mischien komt dat wel met Maschine2...

Dat was voor mij ook de voornaamste reden om af te haken.

dat is tevens ook het voordeel
dat het ding niet op de markt komt met een dan al beperkte chip en dus beperkte upgrademogelijkheden en beperkte DAW integratie
zet je compu aan en ga dan 10 meter verderop zitten met je maschine op schoot

Anyway.... ben ik wel benieuwd wat de volgende stap van NI is, ik denk dat ze zelf dit succes ook niet voorzien hadden.

Leuke discussie hierboven, wil ik verder niet op ingaan.

Voor de mensen die de portomonee iets dichter willen houden is een leuk alternatief Geist van FXpansion (opvolger van Guru).
Veel functionaliteit komt overeen maar je krijgt natuurlijk niet de mooie hardware integratie die Maschine wel heeft.

ik vind dit juist een geniale zet...Maschine' standalone' dan zit je met een soort MPC waar een nu geweldige, maar binnen 1 jaar totaal achterhaalde rekenkracht/geheugen inzit en die nooit meer geupdate wordt (zie ongeveer alle MPC's)

Nu is je 'rekenkracht' beperkt door de computerkracht van NU, dus binnen x jaar heb je een betere computer en kan je méér met je Maschine.

OK, in een ideaal geval maken ze een systeem waarbij je alles wat je op je computer maakt zou kunnen 'downloaden' naar Maschine en enkel Maschine nodig hebt om te performen, maar dan moeten ze daarin een CPU steken, I/O (audio) etc etc en dat alles moet dan even krachtig zijn als de PC waarop je jetracks gemaakt hebt...anders maak je iets wat werkt op je PC, maar niet in Maschine.
Maw, volgens mij onmogelijk te realiseren.

Die postbode maakt het wel laat he? wat een bikkel

Back