quifster
Gepokt en gemazeld
ja helemaal mee eens dus. Het mooie van deze pad is dat het echt maar 1 EXI module is. De MS20. Het mooie van die ms20 op de kronos is dat die polyfoon is (ik geloof tot 48 voices tegelijk als ik me het goed herinner). Daardoor kun je de ms20 ineens ook voor dit soort dingen gaan gebruiken.die pad n°6 is echt fantastisch!
Ik ben daar erg blij mee, omdat ze er ook voor hadden kunnen kiezen om hem monofoon te houden (zoals het origineel). Maar nu biedt het dus zoveel meer mogelijkheden, ook kwa patch mogelijkheden, want het patch panel voor de ms20 is flink uitgebreider geworden op de kronos t.o.v. de vsti en ipad implementatie.
Ik ben gisteren ook begonnen met het echt in depth leren van die GTR1 module. Maar die is toch wel erg complex en uitgebreid, dat leer je niet even in een avondje
. Ik heb diep respect gekregen voor die EXI modules. In basis lijken ze erg simpel, maar zodra je erin duikt is het toch wel erg complex.Die Mod7 is ook al zo vreselijk uitgebreid, ik verwachtte daar meer een DX7, maar dit gaat zoveel dieper en verder dat je per EXI model denk ik wel een week aan flink oefenen nodig hebt om die modules zo te kunnen programmeren dat je weet wat wat je doet (in plaats van gelukstreffers kwa nieuwe sound die je aan het programmeren bent).
De komende weken heb ik in ieder geval nog genoeg te leren voordat ik aan het echte programmeer werk kan beginnen. Wat ik wel deze week ga doen is wat ambient piano sounds gaan programmeren. Voor echte solo ambient piano tracks missen er nu wat mij betreft programs die daar geschikt voor zijn. Ik bedoel dan een piano met bijvoorbeeld Enya achtige backgrounds. Dat soort dingen kunnen gewoon op een kronos, maar die programs zitten er niet in standaard (een program is een patch in korg terminologie).
Laatst gewijzigd: