Korg Kronos

Al zouden er genoeg tweedehands in omloop zijn.

Ik zou geen tweedehands kopen.

Daar heb ik eerlijk gezegd m'n bekomst van.

Geen prettige ervaring mee gehad. :(

Heel bizar allemaal.
Wat er van waar is weet ik niet.
Maar feit is wel dat ik online-winkels heb gezien, waar idd. de beschikbaarheidsdatum van 03-01 2012 te lezen is.
Het komt wel overeen met de informatie die ik een tijd geleden gehoord heb, als je niet bij de hele vroege bestaande preorders zat dan liep de levering uit naar volgend jaar.

Daarom was ik ook niet bepaald blij dat in augustus weer mijn levering uitgesteld was, omdat de kans enorm groot was dat ik tot februari 2012 zou moeten gaan wachten, dat zou dan echt wel heel lang (bijna een jaar) kwa wachttijd geweest zijn voor mij.

Gelukkig kwamen er 2 bestelde modellen binnen in september, waardoor ik erbij zat, en inmiddels ben ik weer erg blij met mijn kronos en wordt met de dag blijer. Maar het is overduidelijk dat er iets gigantisch mis zit met de leveringen naar europa. In amerika is het beter geregeld in ieder geval.

dus ik hoop voor jou dat je er inderdaad bij zit bij die levering van over enkele weken (als die daadwerkelijk komt)

Dank je wel Quifster,

Als die inderdaad komt...

Tja, de dealer heeft deze informatie van de importeur.

Het gaat er om spannen...

8>

Inderdaad. De mijne zou er ook over 4 weken zijn, ik ben nr 1 of 2 op de intekenlijst en er komen er een stuk of 5 oid, dus ik ga ervan uit dat ik er 1 heb tegen die tijd. Langer wachten lijkt me erg vervelend, maar dat zien we dan wel weer. In ieder geval moet ik mijn Fantom G6 ook nog kwijt, daar heb ik dan nog langer de tijd voor ;-)

ok goed nieuws,

in het nieuwe operating system 1.5 wat eind oktober uitkomt zullen de inmiddels enorm bediscussieerde ghost notes tot het verleden behoren. Veel mensen met een kronos 73 of 88 hadden het probleem dat tijdens het spelen af en toe een note ineens afgekapt werd. Ik had het inmiddels zelf ook in hele specifieke situaties maar lang niet zo erg als sommige anderen.

Het gedrag was heel simpel van de bug, je sloeg een noot aan, en die werd geregistreerd maar binnen 100-en van een seconde werd een 2e note on informatie gestuurd met een lengte van 0. Dat deed die dus maar heel sporadisch, maar daardoor komen sommige noten af en toe dus niet goed door als je piano speelt.

Firmware 1.5 gaat dit dus blijkbaar oplossen :) Nu de Fan snelheid nog variabel maken en dan is die af :)

Dus toch een soft synth !! :dubbel:
just kidding !

Dus toch een soft synth !! :dubbel:
just kidding !

het is ook een computer natuurlijk, met een linux based os die de vst's draaien (simplistisch gezegd).

Een vraag aan de gelukkige bezitters. Kun je met de MOD7 ook klanken van DX-synthesizers met 4 operators laden? Zoals de DX-21. Dat zou mooi zijn, want daar heb ik nog veel sysex-bestanden van.

Een vraag aan de gelukkige bezitters. Kun je met de MOD7 ook klanken van DX-synthesizers met 4 operators laden? Zoals de DX-21. Dat zou mooi zijn, want daar heb ik nog veel sysex-bestanden van.

nee dat kan helaas niet.

de import routine werkt als volgt:
de system exclusive moet in het originele eerste generatie DX7 formaat zijn, die door alle klassieke 6 operator synths gesupport waren.

System exclusives van latere synths zoals de 4 operator baby DX en de tx81z, sy77, etc kunnen niet geladen worden.

ok goed nieuws,

in het nieuwe operating system 1.5 wat eind oktober uitkomt zullen de inmiddels enorm bediscussieerde ghost notes tot het verleden behoren. Veel mensen met een kronos 73 of 88 hadden het probleem dat tijdens het spelen af en toe een note ineens afgekapt werd. Ik had het inmiddels zelf ook in hele specifieke situaties maar lang niet zo erg als sommige anderen.

Het gedrag was heel simpel van de bug, je sloeg een noot aan, en die werd geregistreerd maar binnen 100-en van een seconde werd een 2e note on informatie gestuurd met een lengte van 0. Dat deed die dus maar heel sporadisch, maar daardoor komen sommige noten af en toe dus niet goed door als je piano speelt.

Firmware 1.5 gaat dit dus blijkbaar oplossen :) Nu de Fan snelheid nog variabel maken en dan is die af :)
Hoe geraak je aan die update?Moet je je registreren eerst?En is dit hier of in de VS?

ok goed nieuws,

Bron? Ik kan alleen één post terugvinden op het korgforum, van iemand die in totaal een paar posts heeft gemaakt.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nog steeds een hardware probleem (wat wellicht overigens wel te verhelpen is door een software update inderdaad). Wat ik namelijk vreemder vind is dat korg zelf officieel nog niet heeft gereageerd. Lijkt mij dat, als de firmware update dit probleem inderdaad verhelpt, ze dat de wereld in zullen schreeuwen omdat het nu een big issue is voor (potentiele) kopers van een K73 of K88.

Of ik moet iets gemist hebben natuurlijk..

Hoe geraak je aan die update?Moet je je registreren eerst?En is dit hier of in de VS?

Voor zover ik weet kun je de update downloaden nadat je jouw Kronos hebt geregistreerd op de Korg site. Maar wellicht komt ie gewoon op de korg site te staan wanneer ie uitkomt. Ze zullen het in ieder geval wel vermelden daar..

Bron? Ik kan alleen één post terugvinden op het korgforum, van iemand die in totaal een paar posts heeft gemaakt.
Eerlijk gezegd lijkt het mij nog steeds een hardware probleem. Wat ik namelijk vreemder vind is dat korg zelf officieel nog niet heeft gereageerd. Lijkt mij dat, als de firmware update dit probleem inderdaad verhelpt, ze dat de wereld in zullen schreeuwen omdat het nu een big issue is voor (potentiele) kopers van een K73 of K88.

Of ik moet iets gemist hebben natuurlijk..
je hebt helemaal gelijk, nou laten we hopen dat die persoon gelijk heeft.

het is namelijk te reproduceren door alleen met de dark grand in een init combi te gaan spelen, dan vliegen de drop outs je om de oren. Zodra je die piano los speelt is het bijna over en komt het maar sporadisch voor. Waardoor ik me niet kan voorstellen dat het een hardware probleem is.

OK, thanks voor de info. Dat lijkt inderdaad toch wat meer op een software probleem. Zoals ik ookal in het korgforum heb gepost: ik heb er wel vertrouwen in dat Korg sowieso met een oplossing komt.

Voor zover ik weet kun je de update downloaden nadat je jouw Kronos hebt geregistreerd op de Korg site. Maar wellicht komt ie gewoon op de korg site te staan wanneer ie uitkomt. Ze zullen het in ieder geval wel vermelden daar..

Heb ik geprobeerd nu,dat registreren en....Buiten VS zijn het onze zorgen niet volgens Korg.com

Ik heb op de Korg-site mijn M3, die ik daar niet geregistreerd heb,
wel de xpanded update kunnen downloaden.

Dus wie weet kun je zo'n nieuwe update daar ook wel downloaden, zonder de Kronos te registreren.

Idioot eigenlijk, zo snel al met een nieuwe update komen, terwijl er nog zo veel mensen zijn, die de Kronos nog niet eens daadwerkelijk hebben staan.
Die extra aandacht hadden ze wel mogen besteden aan het opkrikken van het produktieproces van de Kronos.

Wat mij betreft, hoop ik dat er een update komt, waar het font wat groter gemaakt wordt.
Ik ben vanmiddag bij een Kronos-demo geweest bij mijn dealer. en daar schrok ik toch wel weer van de kleine lettertjes...

Misschien moet ik wel een leesloupe met lamp aan de Kronos bevestigen.
Maar toch wel in het allerlaatste geval.

Ik heb in ieder geval gevraagd aan de demonstrateur, of er wat aan dat kleine font gedaan kan worden via een nieuwe update.
Hij zei dat die vraag inmiddels in Japan ligt. Maar nog geen antwoord daarop binnengekomen. Maar hij zei dat het misschien toch wel met een nieuwe update te verhelpen is.
Wat mij betreft, ik hoop het echt.

Tja, die sounds van de Kronos zijn toch wel heel lekker hoor.
Maar gitaren en saxes zakten, ook bij deze demonstratie, ik heb ze even apart als verzoeknummer gevraagd... bij mij toch wel door het ijs, in combinatie met mijn Tyros4.
Maar goed, dat was bekend.

Het Kronos-schip vaart nog steeds, en er komen er zeker weer een behoorlijk aantal binnen... Ik hoop nog steeds op twee weken, vanmiddag geen verontrustende berichten gehad van mijn dealer hier over.

Fingers crossed 8>

Ik heb een Kronos 61 binnen al een weekje.....:okdan:
Bevalt mij goed, al moet ik er wel thuis in geraken....
Lijkt mij sterk dat de update alleen voor de Amerikaanse markt is.....half okt. zou hij uitkomen......

Krijg van de week een ander Datawiel...mijne krijg je er zo af!

groet,

ik pruts weer lekker verder...:eureka:

robbie

Krijg van de week een ander Datawiel...mijne krijg je er zo af!
dan heb je vast 1 van de eerste modellen, die hadden nog een heel slecht bevestigd datawiel. Die nieuwe zitten rotsvast.

Ik heb dit weekend die synth programmeer tutorials eens doorgelopen van de kronos. Vooral die van de Mod7 is echt een hele goede tutorial die de basis van hoe je die synth moet programmeren erg goed uitlegt. Die tutorials vindt je bij de synth engines in de parameter guide.

volgende week krijg ik mijn -tweedehandse- Kronos 61 binnen, kan het ook niet afwachten... zal ook wat reviews plaatsten.
Eén al heel prettige eigenschap vind ik ook dat je in de kronos zelf splits voor een external keyboard kunt maken op één en hetzelfde midikanaal. Dit kon en kan op geen enkele Roland/Yamaha.

Back