Korg Kronos

het volgende probleem is gemeld op korgforums, het schijnt dat in bepaalde situaties de nootaanslag niet goed geregistreerd wordt op een RH3 keyboard. Dit wordt gedemonstreerd in de volgende video:
Kronos88.mov - YouTube

Het lijkt me heel vervelend als je dit treft bij een nieuw keyboard. Maar een RH3 keyboard is voor Korg niet iets nieuws. Het lijkt me zeker geen software probleem. Op mijn M50 88 zit ook een RH3 keyboard en die vind ik super spelen. Er worden nu grotere aantallen geproduceerd en daar kunnen jammergenoeg productiefouten in zitten.

Voor hen die dit treft hoop ik, dat er snel een oplossing komt.

jick, ben je niet tevreden over je XS? whoa kan het me niet voorstellen, geluiden klinken zoveel echter met feel. Daarom ben ik onder de indruk van de XF, gaat nog een stapje verder.

Maar de Kronos vindt ik weer gaaf door de verschillende sound engines....de 'analoge' kant dan.
De echte instrumenten, piano etc....zou ik voor de Yamaha gaan.

Ik wil ze gewoon allebei, niet verder vertellen ;-)

Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist erg tevreden met mijn XS8! Als ik zou moeten kiezen, zou ik alleen voor de kronos gaan, omdat die toch veel completer is. Mijn Fantom G6 staat in de verkoop (die haalt het bij lange na niet bij de andere twee wat mij betreft), maar mijn Motif XS8 blijft. In de plaats van de Fantom komt een Korg Kronos 73. Volgens mij is inderdaad een combinatie van die twee synths erg goed.

Voor live gebruik vind ik mijn XS8 eigenlijk toch te groot en te zwaar, vandaar de keuze voor een Kronos 73. Maar thuis is het gewoon het beste van twee werelden :D

het volgende probleem is gemeld op korgforums, het schijnt dat in bepaalde situaties de nootaanslag niet goed geregistreerd wordt op een RH3 keyboard.

Ik had al eerder het idee dat in mijn nieuwe model 88 het RH3 keyboard een stuk beter was dan de early build 73 keys waar ik eerder op gespeeld heb. Dus ik hoop dat dit model wel goed werkt. Maar goed, vanavond weet ik het en zal het hier even melden. Maar het is dus iets om in de gaten te houden als je een kronos 73 of 88 gaat kopen.

Ik heb het uitgebreid getest inmiddels, en het komt niet voor op mijn 88 keys. Wel heb ik gemerkt dat als je geen goeie techniek hebt en helemaal bovenin gewoon de toetsen een heel klein beetje indrukt dat het dan mis gaat, maar dat komt meer omdat die hamer dan gewoon niet de beweging maakt die het zou moeten doen. In de praktijk zou ik dit nooit merken omdat dat meer een theoretische benadering is.

Het probleem van wat die persoon in dat filmpje had is in ieder geval niet aanwezig op mijn 88 keys. Maar zoals ik al eerder aangaf, ik heb ook het gevoel dat mijn rh3 keyboard een verbeterde versie is van de early build modellen die ook veel lichter aanvoelden kwa spelen.

Jick, Quifster.

ja de XS8 blijft een topper maar zwaar inderdaad, maar het is net een tank en kan nog wel wat jaartjes mee. Alleen het schermpje is uit de oertijd, had scherper en een tikje groter gemogen, dan was er niks op aan te merken. gaat voorlopig niet weg. Nu wat D50 samples gemaakt, gewoon top. Had de sampler nog niet eerder gebruikt :dubbel:. Dus nu de uitdaging om een mooie vleugel of iets te regelen.

jick, dat jij van de Fantom af wild, ik zat er stiekem naar te kijken, aangezien ik het scherm en de sequencer erg mooi eruit vindt zien. Valt de sound tegen?....met roland ben je toch altijd wel flexibel.

De Kronos ook even bekeken op de vele youtube film, mooi ding, is de bovenkant van kunstof? of van alu, kunstof zou te goedkoop zijn voor deze prijzen. Wel mooie zweverige sounds en leuke edit opties, maar deze opties heeft de jupiter 80 ook weer.

zo blijven we lekker bezig ;-)

jick, dat jij van de Fantom af wild, ik zat er stiekem naar te kijken, aangezien ik het scherm en de sequencer erg mooi eruit vindt zien. Valt de sound tegen?....met roland ben je toch altijd wel flexibel.

Je bent héél erg flexibel met de Fantom G, maar ik merk dat ik em gewoon te weinig gebruik omdat ik geen fan ben van synth action (nouja, ben wel fan, maar ik speel bijna altijd piano en EP's/string sounds, dus gewogen is dan veel fijner). De kronos is voor mij meer interessant omdat de 73 versie ook gewogen toetsen heeft en de 9 synth engines mij erg aanspreken. De JP80 is ook interessant, maar het gaat mij net iets te ver om een nieuwe Kronos en Jupiter te kopen ;-)

We blijven inderdaad wel even bezig.. ghehe

Jick, leuk dat je het zegt, ik kom ook meestal weer bij een piano of ep (wurlitzer) uit of een string. grappig......

ja een XS8, kronos, G8, jup 80 zou een leuk setje zijn ;-)

Jick, leuk dat je het zegt, ik kom ook meestal weer bij een piano of ep (wurlitzer) uit of een string. grappig......

ja een XS8, kronos, G8, jup 80 zou een leuk setje zijn ;-)

ja inderdaad :D, maar mijn favoriete set is toch meer de XS8, kronos, een virus TI en Omnisphere :D

de body van de kronos is trouwens inderdaad van aluminium. Helaas zijn de zijkanten wel van 'goedkoop' plastic, dan vind ik de zijkanten van de xs8 toch een stuk mooier en kwalitatief hoogwaardiger.

15 pagina's discussie en ik heb nog geen 1 interessant geluid gehoord :?

Hier heb je een leuke demo, die gozer kan heel goed spelen. Zijn vriendin zingt ook nog een stukje op de background mee (3:00). top. Die gozer heeft ook veel filmpjes op youtube onder:playbyear......echt goed. Wel een beetje gospelachtig, maar het kijken waard. dus doen!!

check vanaf de 6de minuut.....analog time!!

enjoy guys.

Hier heb je een leuke demo, die gozer kan heel goed spelen. Zijn vriendin zingt ook nog een stukje op de background mee (3:00). top. Die gozer heeft ook veel filmpjes op youtube onder:playbyear......echt goed. Wel een beetje gospelachtig, maar het kijken waard. dus doen!!
grappig, van die gast heb ik neo soul leren spelen via gospelmusicians.
Die kan echt extreem goed spelen, vooral als die vrij gaat jammen (doet die in die video;s niet echt,d aar valt die terug op een paar nummers die die vaker speelt.

enjoy guys.

leuke filmpjes hoor, maar veel kant en klare geluiden.. komt over als een standaard workstation eigenlijk...

ik ben juist benieuwd naar het synthesizer gedeelte en echte synthsounds

Die gozer is goed, natuurlijk demonstreert hij alleen wat standaard sounds die er in zitten, maar ik teken er voor, als ik zo'n setje handen erbij krijg. ;-)

De Kronos is tot veel meer in staat, maar als een gospel player zegt dat de piano goed is, dan geloof ik het. Je kan het aan zijn kop zien dat ie geniet. En dan nog een lekker zangeresje erbij, en dat gewoon even in de muziek zaak, lachen hoor....

Music is life, and life is music....if you can play!!

Zo nu maar weer :Z

leuke filmpjes hoor, maar veel kant en klare geluiden.. komt over als een standaard workstation eigenlijk...

ik ben juist benieuwd naar het synthesizer gedeelte en echte synthsounds

Hoezo? Wou je er een gaan kopen dan? Of wacht je op een monopoly/polysix demo om dan te zeggen dat een echte beter klinkt? Ik voel hem namelijk al van verre aankomen.

Weinig veranderd hier in die paar jaar op SF sinds ik niet meer post op het forum eigenlijk

Die Kronos is een erg mooie all-in-one multimodelling bak. Haalt het nooit tegen de losse individuele analoge counterparts natuurlijk. Vraag is of dat erg is. Geen ruis en lekkende batterijen is ook wat waard zou ik zeggen. Alles heeft een plus en minpunt.

Ik ga er ook wel eentje scoren. Lijkt me een waanzinnige bak voor vage syntheses.

Maar dat terzijde.

Ik wil Quifster toch even bedanken voor zijn goede, rustige uitleg en tijd die hij erin steekt om mensen te beantwoorden. Echt een toevoeging voor het forum sinds een lange tijd al. Daar heb je wat aan aan al die info en demos. Dat wou ik toch nog even zeggen hier.

Groetjes.

Nou Quifster,

Dat moet je toch goed doen.

Ik sluit me helemaal bij de laatste spreker aan.

Trouwens, ik heb gebeld.
Er schijnt een schip uit Japan met een kleine lading Kronos aan boord, onderweg te zijn. Die komt omstreeks 10 oktober aan.
Mijn dealer krijgt er maar heel weinig van. Maar al is er maar één 61 uitvoering, dan is ie toch voor mij. Omdat ik de eerste op de lijst ben.

Op naar de Kronos :walker:

Er schijnt een schip uit Japan met een kleine lading Kronos aan boord, onderweg te zijn. Die komt omstreeks 10 oktober aan.
Mijn dealer krijgt er maar heel weinig van. Maar al is er maar één 61 uitvoering, dan is ie toch voor mij. Omdat ik de eerste op de lijst ben.
ik hoop het voor je :), 10 oktober is al vrij snel.

Wat betreft demo's, ik ben er gewoon nog niet aan toegekomen, ik heb het op dit moment vrij druk en ik ken de manier van reageren hier op het forum op demo's natuurlijk ook wel, dus even snel iets opnemen om te laten horen is iets wat hier niet echt werkt :D, dus vandaar dat het wel een langere tijd zou gaan duren.

Maar goed, ik kan natuurlijk altijd wel even ruw een paar sounds opnemen als ik aan het jammen ben op dat ding om een indruk te geven van de verschillende soundengines. Als ik er aan toe kom zal ik dat vanavond nog wel even doen.

Overigens heeft septic gelijk, als je verwacht dat de EXI modellen van realtime synths vergelijkbaar klinken als de echte hardware varianten ervan kun je direct wel afhaken want dat is niet zo. Ze klinken gewoon bijna hetzelfde als de VST varianten ervan. Maar daar gaat het ook niet om bij een Kronos natuurlijk, de kronos is meer voor de doelgroep muzikanten die van alles in 1 apparaat willen om zo lekker te jammen en complexe synthese programming willen uitvoeren op 1 apparaat.

Ja, is waar.

Dat zou al best wel snel zijn, gezien de wachttijden van anderen, o.a. die van jou. Iets meer dan 2 maanden zou het dan zijn.

Maar niet te vroeg juichen... 8)

Ja, is waar.

Dat zou al best wel snel zijn, gezien de wachttijden van anderen, o.a. die van jou. Iets meer dan 2 maanden zou het dan zijn.

Maar niet te vroeg juichen... 8)
Hebben jullie dan geen andere synth's meer dan alleen maar afwachten,precies alsof je eindelijk de hits ga scoren als je de kronos hebt.Ik zeg het binnen een jaar later staat er een aantal kronos te koop hier.

Hebben jullie dan geen andere synth's meer dan alleen maar afwachten,precies alsof je eindelijk de hits ga scoren als je de kronos hebt.Ik zeg het binnen een jaar later staat er een aantal kronos te koop hier.

praat toch niet altijd zo'n onzin sinew :D, natuurlijk hebben we allemaal de studio volstaan met synths. Maar echte synthliefhebbers zullen altijd blij zijn en uitkijken naar nieuwe gear.

Back