Ja ieder zijn ding he, ik heb nog niet zo lang de soft synths ontdekt en ben zeer overtuigd en ga hiermee stoeien. Ook heb ik een XS8 staan en gebruik hem elke dag, waarom gekocht? omdat ik ben overtuigd door de wel bekende Bert Smorenberg. Maar nooit geen spijt van mijn aankoop gehad, wat een bak. En dat allemaal omdat ik een goed toetsenbord wilde. Maar de Yamaha kwam toen 3 jaar geleden bij mij het beste uit de bus, betreffende de echte instrumenten, En voor de oude 'sounds' kan ik ie ook goed meekomen. Maar stiekem heb ik er ook een JD800 en een XP80 bij staan, als ben ik bang dat ik ze door de soft synth's een stuk minder ga gebruiken. Want van de klanken bij logic pro stond deze jongen echt te kijken, zoveel verschillende en bruikbare patches, top gewoon.
Maar ook de Kronos is gewoon gebaseerd op een softsynth, het is tegenwoordig allemaal een emulatie van door software. Maar het is wel weer lekker van een workstation, dat je lekker snel overal bij kan. En op de bühne is een hardware back toch altijd wat betrouwbaarder heb ik het idee.
Maar iedereen maakt keuzes, en ja misschien zet je een Kronos of een XS8 na een jaar te koop, ik denk persoonlijk van niet, aangezien je een behoorlijk bedrag uitgegeven hebt, dus mag ik er vanuit gaan dat er over de uitgave is nagedacht.
Maar als je elke keer het nieuwste van het nieuwste wilt hebben, ja dan is de doorstroom van de syths veel meer. En de portemonnee moet er flink voor open getrokken worden.
Is met veel zo, ik zit ook in de fotografie....daar is het nu hetzelfde. Veel nieuwe modellen, maar er verandert weinig. En ja ook daar zit software in van derden, gezichtsherkenning, HDR fotografie trucjes....
We zijn gewoon te nieuwsgierig met veel passie voor muziek, en dat moeten we zo houden.
Dus kruip achter de keys, and play !!!