Ok,wat ik wil zeggen,heb je een goede speeltechniek,ga je ook meer naar je sgx-1,ep-1,of zelfs cx-3.Dat doe ik toch,niet dat ik wil zeggen dat ik goed kan spelen,maar 12 jaar muziekschool,laat sporen na.
ik vind het nog steeds lastig te begrijpen

, maar volgens mij wil je zeggen dat mensen die goed kunnen spelen (of meer speel ervaring hebben) sneller naar een piano of rhodes grijpen dan naar een VA synthesizer bijvoorbeeld.
Dat lijkt me een mening, die ik overigens wel begrijp. Maar ik vraag me dan af, als mensen zo goed kunnen spelen en dus blijkbaar veel ervaring hebben, hoe kan het dan dat ze een synth gekocht hebben die totaal iets anders doet dan waar ze naar op zoek zijn? Dat strookt dan totaal niet met de ervaring die ze hebben.
Overigens een goede speeltechniek wil niet per se zeggen dat je niet van VA synthesizers houdt. Ik vind bijvoorbeeld mijn Virus TI Keys nog steeds een geweldige synth om op te spelen, en daar zit echt geen normale piano of EP in.
Om terug te komen op een Kronos, die dwingt je niet in een hoek en biedt voor ieder wat wils. Je hebt 9 engines die allemaal compleet verschillend zijn waardoor je praktisch alles van granulaire synthese tot piano tot je beschikking hebt. Daar kun je bijna geen miskoop aan hebben zelfs als je niet kan spelen.
Dus eigenlijk samenvattend, ik snap nog steeds niet dat je speelstijl bepaald welke synth je moet hebben of welke synth je goed vindt. Ik blijf van mening dat iemand een synth in de 3000 tot 4000 euro klasse middels een goed overwogen beslissing gekocht heeft. Dat kan geen miskoop zijn voor iemand op basis van zijn speelstijl, dan heeft die gewoon niet goed nagedacht of onderzoek gedaan naar zijn aankoop. Maar wie gooit er zoveel geld ongezien over de balk? Niemand lijkt me.
Maar om je tegemoet te komen

, hij zou wel flink kunnen balen van het feit dat de buildkwaliteit niet voldoet aan zijn eisen en verwachtingspatroon voor een workstation in die prijsklasse. Dat zou heel goed mogelijk zijn.
oh, ik doe ook even mee met de muziekschool ervaring

, ik ook meer dan 12 jaar (als je alles optelt) plus zo'n 10 jaar aan zelfstudie, en elke dag leer ik nog bij van anderen die dingen posten op het internet

.