Goed om te horen, maar ik bewonder de luchtigheid waarmee jullie hier over deze, in mijn ogen onacceptabele, fouten stappen, in een Keyboard van een A merk van meer dan drie duizend euro.
Ik durf niet met de Kronos on the road te gaan, voordat ik weet dat alles naar behoren werkt.
Korg onwaardig!
dat datawieltje was alleen bij de allereerste modellen, heb je misschien een heel laag serienummer?
Je krijgt inderdaad een nieuw datawieltje die rotsvast zit.
Die luchtigheid lijkt misschien zo, maar is absoluut niet het geval. Als er kronossen op voorraad waren had ik allang een nieuw exemplaar geeist. Maar die zijn er niet
Dus voor die cutoff notes moet die gerepareerd gaan worden. Maar aangezien op dit moment korg dit probleem helemaal doodzwijgt is mij wel duidelijk dat ze geen idee hebben hoe ze dit moeten gaan oplossen, dus ik wacht eerlijk gezegd op een bericht dat het daadwerkelijk te repareren is.
Maar ik ben het helemaal met je eens, het is volslagen belachelijk dat een keyboard van 3700 euro (in mijn geval) niet gebruikt kan worden voor live optredens. Gelukkig gebruik ik hem zelf alleen in de studio en heb ik daar ook wel een Motif XS8 staan met weighted keys, dus ik kan wel gewoon weighted erop spelen. Maar dat is natuurlijk een bizarre noodoplossing. Ik heb een k88 gekocht juist om er direct op te kunnen spelen. Dat is helaas niet mogelijk in de praktijk door het onvoorspelbare karakter van de keys.
Overigens is me wel opgevallen dat het met name optreedt als je pianissimo portamento aanslag gebruikt. Bij het hard aanslaan van de keys werkt het hier altijd goed.
Maar ik wacht OS 1.5 af en hoop dat het dan opgelost is, want ik denk nog steeds dat het een software issue is in combinatie met het RH3 keyboard. Mocht het dan niet opgelost zijn dan gaat die voor reparatie naar korg. Mocht die niet gerepareerd kunnen worden dan wil ik een nieuwe 61 keys en het resterende geld terug, aangezien dan niet geleverd is door korg waar ik recht op heb. Namelijk een werkende k88 die geen fouten vertoont.
Maar als je de hoeveelheid klachten leest over dit probleem, dan zou ik nu als ik dat geweten had sowieso voor een 61 keys gaan.