Korg Kronos

Waarom een usb stick gebruiken bij een update?????We zijn in 2011,2012,heeft iemand bij korg nog geleefd daarna?
Het gaat er voor mij bij deze dat je een stick nodig hebt,en je het niet kunt downloaden via internet .
Voor mij een reden om de kronos te verkopen.

Het is niet dat je een stick bij Korg moet kopen ofzo. Je downloadt het van internet (kan je je vreugde niet op, downloaden van internet hoezee!!!) op een willekeurige USB stick (we leven in 2011, mensen hebben een willekeurige USB stick) die je in je Kronos ramt. Er is geen kwestie, dus hou er gewoon over op. En verkoop het ding als je daar behoefte aan hebt.

Ehhh, ik heb een Kurzweil (bevalt me prima hoor) maar UPDATE doe ik dmv een memorykaartje, XD .......download de update gewoon als .zip en vervolgens op het kaartje uitpakken en updaten.*D
Niks mis mee........
En update via USB vind ik volkomen NORMAAL!!:okdan:

Sterkte

rob

Pfff,

Laten we de discussie "to USB or not to USB"staken, want hier komen we toch niet uit!

Misschien dat de editor software binnenkort uitkomst biedt in het updaten via de PC/Mac....

Denk nou eens na ... wat als je bios update de mist in gaat en je synth hangt? Vrij simpel om een oude via stick terug te zetten. Wil ik je wel zien doen als niet je van USB kan flashen en daar zal 2011 of 2012 niks aan veranderen

Nou ja, verkoop je Kronos maar dan (dan komt je eigen voorspelling dat er kronossen eind 2011 te koop gaan komen nog uit ook)

TUURLIJK VERKOOP IK DE KRONOS NIET,WAS GISTEREN EVEN PISNIJDIG:P

Moet je er geen audiokabels voor kopen ook? :D

Sh*t, daarom heb ik nog steeds geen geluid!! Thanks voor de tip!!

We zijn in 2011,2012,heeft iemand bij korg nog geleefd daarna?

Tenzij ze een Kronos hebben uitgevonden waarmee je in de tijd kan reizen: ik denk het niet.

Ik ga hier verder niet eens op in. Ik heb nog genoeg te doen op mijn Kronos, ik heb gister voor het eerst mijn PadKontrol aangesloten (nadat OS 1.5 was geinstalleerd). De eerste 8 pads werken feilloos met de Kronos pads. Dank, korg :)

Hoi Rick, weet jij of die padkontrol de midimessages ook doorstuurt via midi-out?

Edwin, ik heb dat nog niet geprobeerd, maar ik zou niet weten waarom niet. Je bedoelt gewoon de universele MIDI pluggen he? Welke toepassing zoek je?

Net een zwarte Nanopad 2 gekocht voor live gebruik. Kan de padKontrol lekker thuis blijven (bakbeest :D)

Rick, ik bedoel het volgende: van de Nanopad naar de Kronos waar de pads worden aangestuurd en via de midi-out van de kronos door naar een ander apparaat (via midi-through zal het sowieso wel werken maar ik hoop ook via midi-out, scheelt weer een kabel nl...

Crash?

Crash?

Ik vroeg me af, of er Kronos-bezitters zijn, die na hun update 1.5 hebben meegemaakt dat de Kronos uit zichzelf naar het reboot-scherm gaat.

Dat deed die van mij dus vanmiddag.
Ik had de Kronos aan staan, terwijl ik al een tijdje achter m'n tafel achter de pc zat. Toen ik weer naar de Kronos toeging, zag ik dat ie opnieuw aan het opstarten was. Maar hij was nog niet aan tot aan de helft van de streep gevorderd. Er stond ook een melding, haal de USB-stick eruit.
En start vervolgens opnieuw op. Stick eruit gehaald. De Kronos uit, na 10 seconden weer aangedaan. Vervolgens startte hij zonder problemen weer op. De gehele dag staat ie nu al weer aan. Nog geen problemen meer gehad. Ik heb al gelezen, dat op het Korg.com forum de problemen ook al voorkomen... Dus mensen, houdt het in de gaten. Thuis in m'n woonkamer is dat niet zo erg, zo spontaan opnieuw opstarten. Maar tijdens optredens is dit natuurlijk zwaar shit :(

Misschien ligt dit aan de nieuwe update :?

Groetjes, 8>

Het is de eerste keer dat ie dit doet, gelukkig.
Maar ik had er in ieder geval gisteren wel een usb-stick in zitten.
Die zit er bij mij altijd in. Omdat ik veel tweak, laat ik die er maar voor het gemak in zitten. Bij mijn Tyros zit ook altijd een usb-stick achter in.
En dat geeft tot nu toe ook nooit problemen.
Ik heb de Kronos ook vaak uren achter elkaar aanstaan.
Misschien is dat ook niet goed voor het apparaat, of maakt dat niet uit?

Groet, 8>

Ik vroeg me af, of er Kronos-bezitters zijn, die na hun update 1.5 hebben meegemaakt dat de Kronos uit zichzelf naar het reboot-scherm gaat.
op Karmalab heeft iemand precies hetzelfde als jij. Als hij de kronos een tijdje niet gebruikt dan reboot die vanzelf.

Ik heb hetzelf nog niet gezien, maar ik zet de kronos ook altijd direct weer uit als ik hem niet gebruik ivm de fannoise.

Ik zal hem vanavond eens een tijdje aan laten staan.

Misschien reboot die van jou wel omdat die te heet wordt? Draait je fan wel?
Je kunt dit ook checken door te voelen na een reboot aan de rechterkant van scherm (dus op het metaal bij de knoppen), als die daar te warm is dan is waarschijnlijk je fan niet op snelheid genoeg.

Hoi Quifster,

Ik heb net eens even gevoeld, maar het voelt niet overdreven warm aan.
Lauw eigenlijk. Dus zelf heb ik het gevoel dat het daar niet aan ligt.
Maar, ik ga de Kronos toch maar wat minder lang aan laten staan.
Dan moet ik maar twee minuutjes wachten.

Dank voor je reactie.

8>

update 1.5

update 1.5

Ik had een probleem met mijn Kronos 88. Het kiezen van programs en combis ging vaak verkeerd en dat leek een hardware probleem. Maar nu ik versie 1.5 geïnstalleerd heb, lijken de problemen opgelost te zijn. Tot op heden gaat alles goed.

Ennuh ! Ik ben toch wel erg blij met deze synth. :D

Als ik verder geen tilt en crash-verschijnselen meer krijg,

sluit ik me ook helemaal aan bij de twee bovenstaande sprekers.

8>

Back