Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Openschroeven, 2gb drbij (effectief 1,25 geloof ik) en dan hoef je nix meer te laden. :-)

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de Kronos als main setje toetsen te gebruiken, in combinatie met 1 midi controller keyboard. Tot zover makkelijke vraag, maar nu de specifieke interesse: Ik wil de kronos inzetten voor combi's die ik nodig heb voor het spelen van bepaalde liedjes, maar daarbij zou ik graag ook een tweede set toetsen via midi willen aansluiten die ik bijv. Altijd 1 bepaalde combi wil laten aansturen zoals bijv toeters, of de cx-3 module. Als ik dan op de kronos van combi wissel, dan zou ik graag het tweede keyboard 'gewoon' op de cx-3 of de andere combi willen laten staan.
Met een nord stage(2) heb je de mogelijkheid om dit heel gemakkelijk te doen door met panel a en b te wisselen.
altijd die CX-3 bevat op het midi kanaal wat je gebruikt op je andere keyboard....en nog een Karma-n00b vraagje: Als alternatief op de ARX-03 kwestie van enkele posts geleden, is het mogelijk om: de karma engine in te zetten als veredelde harmonizer? Ergo: kan ik als ik een split maak die links op karma reageert maar zelf geen program gebruikt (alles uit, maar wel akkoord herkenning) dat ik dat kan gebruiken om de enkele noot die ik speel rechts bijv 1 tot meerdere afhankelijk van het akkoord (bij geen akkoord unison) geluiden speelt die synchroon lopen met de door mij ingedrukte toets? Hiermee zou ik nl. misschien alsnog een blazerssectie kunnen spelen dacht ik zo.
Hoe maak jij overigens gebruik van Karma in de Kronos? Zet jij dat uitsluitend voorgedefinieerde patterns in die je hier en daar varieert? Of kun je in de Kronos wel het e.e.a. aan riffs bijv ook zelf programmeren? Als het alleen maar parametriseren is, dan is het dus echt niet meer dan een uit de kluiten gewassen arpeggiator, wat ik niet hoop?
Heb van de week geconstateerd dat in geen van de gevallen, een update van het OS, iets verandert aan de haperingen van het toetsenbord.
De oplossing van Korg schijnt te gaan bestaan uit het vervangen van het Keybed door een nieuwe.
Volgende week moeten de eerste gaan binnenkomen.
Heb van de week geconstateerd dat in geen van de gevallen, een update van het OS, iets verandert aan de haperingen van het toetsenbord.
De oplossing van Korg schijnt te gaan bestaan uit het vervangen van het Keybed door een nieuwe.
Volgende week moeten de eerste gaan binnenkomen.
yep helemaal waarHelaas is de situatie dan wel zo dat je met een importeur als de onze voorlopig je synth even kwijt bent. Is het dan opgelost... ja, dat is afwachten. Maar bekijk het positief. Liever deze oplossing dan geen oplossing.

...en nog een Karma-n00b vraagje: Als alternatief op de ARX-03 kwestie van enkele posts geleden, is het mogelijk om: de karma engine in te zetten als veredelde harmonizer? Ergo: kan ik als ik een split maak die links op karma reageert maar zelf geen program gebruikt (alles uit, maar wel akkoord herkenning) dat ik dat kan gebruiken om de enkele noot die ik speel rechts bijv 1 tot meerdere afhankelijk van het akkoord (bij geen akkoord unison) geluiden speelt die synchroon lopen met de door mij ingedrukte toets? Hiermee zou ik nl. misschien alsnog een blazerssectie kunnen spelen dacht ik zo. Ik wil dan bijv wel dat de ritmische zaken en arpeggio uitstaan en dat karma stopt met geluid voortbrengen zodra ik mijn ene toets loslaat.
super!Ja dit kan wel! Je kunt 1 karma module zo opzetten dat de linkerhand een akkoord bepaalt zonder dat je hier geluid van hoort en dat je rechts één toets indrukt en dan een meerstemmig akkoord hoort dat wordt bepaald door noten in de linkerhand. Je maakt hier gebruik van het Karma feature Melodic Repeat. Je kunt niet precies aangeven welke noten moeten klinken, maar wel de toonladder sturen waaruit de Kronos kiest. Instant harmonizing dus. Ik heb het werkend met één program, er zijn 4 karma modules, dus moet dit truukje 4-voudig zijn op te zetten. Daar komt een blazersensemble van. Morgen ga ik daar eens aan werken.
Het wordt steeds leuker - mocht je succes hebben Wan, met een sectie, dan ben ik zeer benieuwd naar het resultaat. MP3, YT fillempje of een cursus - ik denk dat je veel hits gaat krijgen, als je er ook nog een blog aan wijdt :-) als het daadwerkelijk kan, zou dat iig erg tof zijn.