Vreemde softsynth

Hee.. dit is vet!

Hee.. dit is vet!

Met een beetje beleid kun je er zelfs ritmische sequencjes mee maken. Echt heel tof...

Het is me nog niet gelukt om zelfgemaakte plaatjes (lekker pielen met rasters.. 16e nootjes maken en zo.. ) te gebruiken overigens.

Gisteren de Quadrasid demo gedownd van www.refx.net. Ik weet nog niet wat er zo 'demo' aan is want alles deed het. zal wel geen patches kunnen saven of uit-timen. Maar voor R2D2 sounds issie te gek. Zit zelfs 'n preset bij die 'broken R2' heet. Klinkt als R2D2 als ie bezopen is. Ik hoor de reactie van C3PO al...

What is the difference between the demo versions and the full versions?
A: That varies. Here is a short list:

QuadraSID stops to produce sound after 15 minutes. It does not save anything and only one of the four SID-chips is available.

Orgineel geplaatst door lo-fi
Gisteren de Quadrasid demo gedownd van www.refx.net. Ik weet nog niet wat er zo 'demo' aan is want alles deed het. zal wel geen patches kunnen saven of uit-timen. Maar voor R2D2 sounds issie te gek. Zit zelfs 'n preset bij die 'broken R2' heet. Klinkt als R2D2 als ie bezopen is. Ik hoor de reactie van C3PO al...

bedankt voor de tip, ik zit er ook ff mee te spelen, maar dit is wel een leuke plugin ! Maar idd maar 1 chip tot je beschikking jammer genoeg..

Orgineel geplaatst door OnAcid
What is the difference between the demo versions and the full versions?
A: That varies. Here is a short list:

QuadraSID stops to produce sound after 15 minutes. It does not save anything and only one of the four SID-chips is available.

Ah, daar was ik met 'n uurtje prutsen gisteren nog niet achter gekomen. Hoewel die wel 'n keer onverklaarbaar stopte. Song sluiten, song openen en weer verder. AIFF files exporteren ging prima, dus ik heb er 'n stuk of 40 heerlijke 8bit drumsounds bij. Maar hij is ook niet duur (70euro) dus misschien koop ik 'm wel. Liever 'n SidStation natuurlijk, maar die is wel tien keer zo duur...
De Droid-3 zit er dan weer tussenin qua prijs...

Re: Vreemde softsynth

Orgineel geplaatst door maxdox
Ik kwam onlangs een java (!) synth tegen op:
http://ourworld.compuserve.com/homepages/Peter_Meijer/javoice.htm

Hij bleept volgens een bitmapraster, zo kan je plaatjes "horen"

Whooaah... het geluid deed me meteen wat denken aan The Aphex Twin - Window Licker (op het einde bijvoorbeeld). Wat ik dus wel weet van een bepaald ander nummer van hun, is dat als je de muziek op frequentie tot tijd zichtbaar maakte, je een gezicht kunt zien!!! Heb helaas die link allang niet meer...

Leuk om us ff wat geheime boodschappen in je muziek te mengen... :)

Re: Re: Vreemde softsynth

Re: Re: Vreemde softsynth

Orgineel geplaatst door Almeros

Whooaah... het geluid deed me meteen wat denken aan The Aphex Twin - Window Licker (op het einde bijvoorbeeld). Wat ik dus wel weet van een bepaald ander nummer van hun, is dat als je de muziek op frequentie tot tijd zichtbaar maakte, je een gezicht kunt zien!!! Heb helaas die link allang niet meer...

Leuk om us ff wat geheime boodschappen in je muziek te mengen... :)

Kijk maar eens naar het nr van Mr.Oizo - Analog Worm Attack.
Zet WinAmp op scope-view, en je ziet dan echt analoge wormpjes kruipen! 8)

Re: Re: Re: Vreemde softsynth

Re: Re: Re: Vreemde softsynth

Orgineel geplaatst door Mastermind NRG

Kijk maar eens naar het nr van Mr.Oizo - Analog Worm Attack.
Zet WinAmp op scope-view, en je ziet dan echt analoge wormpjes kruipen! 8)

Neeej...serieus?? wat stoer!!

Back