Diy pitch bend?

lennaerttol

Ingeburgerd
Ik zit te denken aan een kastje dat je tussen je synth en je versterker zet zodat je kunt benden. Is dat moeilijk om te maken voor beginners? Ik zoek ongeveer zoiets als wat op een Roland GW 8 zit.

Aangezien van je synth naar de vertsterker uitsluitend geluid gaat, zou je dit moeten samplen (op hele hoge rates) en dan iets sneller of trager afspelen, aan de hand van de positie van de pitchbend. Makkelijker is om dit via MIDI te realiseren, maar als de betreffende synth geen bender heeft, heeft 'ie vast ook geen MIDI. Waarom is dit precies nodig?

Toine

Is het via MIDI moeilijk te doen? Ik wil benden omdat ik dat nodig heb voor een liedje en ik iets met zelfbouw wil gaan doen.

Sorry. Bedoel je benden in de zin van PITCHbenden, of bedoel je CIRCUITbenden (modificaties)?

EDIT: haha staat natuurlijk in de titel.

Eventueel kun je zelf een circuitje bouwen met een µController, die dan midi cc uitstuurd op het pitchbend kanaal. Dit is niet heel gemakkelijk, maar te doen met voldoende kennis van elektronica en programmeren.

Wat voor apparatuur heb je?

Wanneer je nog geen kennis hebt van electronica raad ik je aan om een beginnersboek zoals deze te kopen en eens te beginnen met eenvoudige experimenten.

Helaas maar waar: het zelf ontwerpen van schakelingen met MIDI en audio vanaf scratch is te complex voor een beginneling.

Wanneer je eenmaal basiskennis hebt kun je bouwpakketjes zoals bijv. van Doepfer gebruiken voor je eigen projecten.

Last but not least: Electronica is een vak. Er wordt niet voor niets opleiding in gegeven. Bovendien komt er tegenwoordig ook veel ICT (software) bij kijken. Wellicht is het interessant voor je om eens te kijken of zo'n opleiding iets voor je is.

Ik denk dat ik ga beginnen met iets van Newtone, maar heeft iemand nog een site waar die schema's duidelijk worden uitgelegd met plaatjes enz?

Ho ho let op je woorden, hij is pas 14 jaar en die REPORT button zit er niet voor niets:)

Ik denk dat ik ga beginnen met iets van Newtone, maar heeft iemand nog een site waar die schema's duidelijk worden uitgelegd met plaatjes enz?
met een om/beschrijving, zoiets van J1, J2, C1 etc, kom je al ver en op sommige pcb's staan de waarde aangegeven....
dat is reuzehandig :okdan:
Ho ho let op je woorden, hij is pas 14 jaar en die REPORT button zit er niet voor niets:)
EO-moraalridder en dan zelf hard Ho ho roepen }:|

Waar zit die pitch stick dan? Die zit er volgens mij echt niet op.
idd, er zit idd niet zo'n godverdegodver wat een lekkere botergeile pitchstick op

2lmvuoy.jpg

Back