Recording en gebruik USB Hub

Moback

Nieuwkomer
Hallo allen,

Heb een vraag mbt home recording en apparatuur aansluiten.
Ik ben bezig met een nieuwe setup voor thuis, daar waar ik eerder met workstations opnam en digitale hardware neem ik de overstap naar DAW.
Nu vrees ik dat ik te weinig usb aansluitingen heb op de witte macbook (2 stuks). Ik wil de macbook met logic studio centraal hebben en daarop aansluiten mijn yamaha s90xs en duet 2 van apogee als geluidskaart. Maar....dan houd ik dus geen aansluitingen over voor de muis etc.

Nu is mijn vraag of en met welke USB Hub ik dit probleem kan oplossen. Heb ik er dan een nodig met voeding (self powered) of volstaat een normale versie. Ik wil namelijk niet dat de kwaliteit van de duet en de audio samples uit de synth verloren gaan. Als die macbook er nou 3 had gehad dan kon ik ook de muis aansluiten en was het probleem opgelost =(

Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee en tips voor mij? Ik kom iig voor wat betreft hubs voor mac iedere keer via internet uit op Belkin poorten?

Bedankt alvast!

Volgens mij maakt het niet uit wat voor een hub je koopt, ik denk ook niet dat het qua prijs veel verschil maakt of je er een koopt die selfpowered is of buspowered en dan zou ik gaan voor degene die ook de mogelijkheid heeft om nog extra stroom van het net te krijgen, je hoeft de hub niet altijd met spanning te gebruiken .Je hebt een macbook en die moet zijn spanning van de usb ook ergens vandaan halen , waarschijnlijk is het niet voor niets dat er maar 2 usb aansluitingen op die macbook zitten . Verder kun je iedere hub kopen die er is als het maar usb2 compatibel is want dat heb je nodig zag ik in de specs voor die duet2 .
Een muis heeft niet zo veel nodig en die duet2 heeft een eigen adapter , ik zou het maar gewoon proberen .Een hub kan je de kop niet kosten denk ik en ik denk ook niet dat als je een of twee extra aansluitingen in de vorm van een hub hebt de kwaliteit heel erg hard achteruit gaat knallen .
Zolang je niet alles door gaat zitten lussen is er weinig aan de hand .

Hoi,

ik zou zoweiso kijken voor een hub, die netpowered is. Ik merk met mijn macbook waar van alles op staat aangesloten via een hub, dat hij er soms wat uitknalt. Deze hub is usb powered.

Een paar tips:

- koop inderdaad een powered hub. Dit voorkomt dat je macbook niet genoeg
vermogen kan leveren als je wat meer apparaten op de hub aansluit.

- Macbooks hebben soms problemen met interferentie als je een geluidskaart
en je S90/Motif via USB aansluit. Er zijn hier diverse draadjes over:

http://homerecording.com/bbs/equipment-forums/keyboards-sound-modules/motif-usb-problem-272074/

http://www.motifator.com/index.php/forum/viewthread/451389/#494030

Heb hier zelf ook veel last van gehad; enige oplossing lijkt om de S90/Motif
via MIDI aan te sturen (wat electrisch gescheiden is) ipv USB. Het probleem
komt in elk geval voor bij S90ES, Motif ES, en Motif XS (ook afhankelijk van
welke soundcard je gebruikt).

Dank jullie wel voor de uitgebreide reacties! Ik duik er verder in en kan hier goed mee verder.
Thanks!

Back