SH 101 calibratie

cuba7000

Ouwe rot
Ik heb een SH101 die kwa tunning de weg kwijt is, klinkt niet meer chromatisch oftewel vals

voor de rest doe hij het goed, waarschijnlijk moet hij intern gecalibreerd worden

wie kan dit doen en heeft daar tijd voor,uiteraard tegen vergoeding,ik woon in Rotterdam,maar kan wel een stukje rijden ervoor

heb i het tune knobbie al geprobeerd. die zit helemaal links.

hoi,

ik heb 2 101,s ik weet hoe hij moet klinken, en de tune doet knop het wel maar hij klinkt gewoon vals zoals een onstemde western piano

>>>nog even verder wat info tussen de C# en D toets zit geen hele noot datzelfde ook tussen de E en de F

<nog even verder wat info tussen de C# en D toets zit geen hele noot datzelfde ook tussen de E en de F >

oeps dat is niet correct ,vergeet dat hierboven

moet dus wel gecalibreerd worden ,ik heb de service manual pdf,maar ik heb geen scoop enzo,en te moeilijk

ok het lijkt er inderdaad op dat het de powerswitch is, kan ik die anders voor nu gewoon doorsolderen, zodat aan uit ,het adapter plugje is

weet iemand trouwens hoe ik de faders kan reinigen, gaan best stroef

zet hem net weer aan maar er is nu toch ook nog meer aan de hand

het signaal pad loopt ook niet helemaal lekker

synth werkt maar geeft storing/ kraak /zachter soms even paar tellen normaal dan weer zachter/krakerig

,beetje zoals je op een oude mengtafel soms aan de de gain moet wrikken

wat kan dat zijn ?

l

Ja kan je niks meer mee.... Kratje Hertog Jan?

Nee, maar volgens mij is dat ook een power switch issue hoor.... Ik zou die eerst vervangen, verzenden vanuit Amerika kost allemaal niet zoveel als het licht is, en dan kijken of er nog meer problemen zijn.

Misschien te eenvoudig, maar gebruik je de juiste adapter? Bij mijn MC-202, die toch sterke gelijkenissen met de SH-101 vertoont, had ik ook eens een adapter met verkeerd voltage gebruikt. Die was ook totaal niet meer chromatisch te krijgen toen. Storen en kraken deed hij wel niet.

jena music >>zou hem aan mij verkopen voor 200.....vrouwlief vondt het toch al niets dat ding.

na al die jaren is dit nou de eerste synth waar zij wild van word,,zit hem denk ik toch in dat je dat ding om je nekt hangt, staat een stuk cooller dan achter zo,n keyboardstandje ,had ik veeel eerder moeten doen:)

Back