defecte SH-101 , jullie mening?

Ik had het misschien ook wel gedaan voor dat geld hoor. Niks verkeerds om lekker mee te prutsen. En als je er twee hebt ken je ze laten paren. Erg leuk ook door 'n Moogerfooger!

pak het dan gelijk goed aan met dit mooie weer.

Exact%20bbq%2015%20juni%202007%20klein%2074.jpg

Sh101: vette bak. gezien de prijsstijgingen de moeite waard om wat in te gooien qua moeite en geld. Doet de sequencer het nog wel goed ?

Waar kunnen we die sateetjes komen halen? Ik ben wel in voor een SF-BBQ hoor! :okdan:

Voegt een 101 eigenlijk nog veel toe als je al een JX3P hebt? Die heeft ook een step sequencer. Qua architectuur is hij gelijkaardig maar dan met 2 oscillators ipv VCO+sub en zonder PWM (hoewel je met sync wel trucjes kan uithalen). Dus dan zou de meerwaarde van de 101 in de klank, de arpeggiator en de PWM moeten zitten. De moeite of niet?

Wat loopt iedereen toch te jammeren over die 101!! Hoort zeker in het rijtje monosynths die je vrijwel altijd herkent, unieke sound. 303 kan je ook over zaniken, maar is ook uniek qua geluid. Dat is toch precies wat een synth karakter geeft en dus goed maakt? Of je er nou van houdt of niet?

Stepsequencer is een aparte op de 101, je kan elke step extern triggeren. Ram er los wat noten in, programmeer een mooie groove met de trigger op bv je 909 en hop gaan.

Voor de duidelijkheid: mijn vraag was een open, neutrale vraag. Ik heb een 3P, geen ervaring met de 101, en vroeg me af of het een goede toevoeging zou zijn.

De manier waarop de sequencer werkt klinkt in ieder geval gelijk aan die van de 3P.

pak het dan gelijk goed aan met dit mooie weer.

Exact%20bbq%2015%20juni%202007%20klein%2074.jpg

Sh101: vette bak. gezien de prijsstijgingen de moeite waard om wat in te gooien qua moeite en geld. Doet de sequencer het nog wel goed ?

ghehhee kunnen we die 101 vol WD40 gebruiken als bakplaat..:W

Voegt een 101 eigenlijk nog veel toe als je al een JX3P hebt? Die heeft ook een step sequencer. Qua architectuur is hij gelijkaardig maar dan met 2 oscillators ipv VCO+sub en zonder PWM (hoewel je met sync wel trucjes kan uithalen). Dus dan zou de meerwaarde van de 101 in de klank, de arpeggiator en de PWM moeten zitten. De moeite of niet?

Ik heb de MC-202 en de JX-3P, en het verschil is zo enorm hoorbaar dat je echt poep in je oren moet hebben wil het niet opvallen. Hij lijkt meer op een Juno met extra laag en attack. Super goed voor percussieve geluiden qua vorm van de envelope. Simpele geluiden klinken veel sneller goed, waar je bij de JX-3P er nog maar eens een oscillatortje bijgooit of chorus aanzet. Gelukkig kan dat dan ook. Je kunt ze juist lekker naast elkaar zetten, en dan op de zelfde trigger maar met oneven looplengtes lekker freaken. Dikke baslijn op 4/4 uit de SH-101, dan wat chords en versiering die op 3/4 vallen uit de JX-3P :luv:

Dat klinkt inderdaad als een mooie combi. Ik heb een Juno 6 naast de 3P gehad (verleden tijd) en ik begrijp daardoor welk soort klankverschil ik me moet voorstellen.

Marcuuuu, als je er eentje voor 300 voor me hebt... :)

Stepsequencer is een aparte op de 101, je kan elke step extern triggeren. Ram er los wat noten in, programmeer een mooie groove met de trigger op bv je 909 en hop gaan.

Zo heb ik gemaakt toen ik een maandje een sh101 te leen had. Leuke toevalstreffer :D
Die melo heb ik overgezet naar midi en laten spelen door een jp8080.

Zonder 101 was deze track niet geboren.

waarom zou deze niet geboren zijn , je doet toch alles met de computer en alles wat er om heen staat is afleiding. :bedenkelijk-kijkend:

@154: klopt, zo heb ik vroeger ook heel wat baslijntjes op mijn oude bunkers gemaakt..

De manier waarop de sequencer werkt klinkt in ieder geval gelijk aan die van de 3P.

De JX3P heeft 'n iets fijnere sequencer. Je kan namelijk nootjes over slaan of door laten lopen. Dat kan de 101 niet. Maar de 101 kan je net iets meer laten freaken op z'n sequencer, en is CV aan te sturen, en dan heb je nog steeds alle controle over de 101. Als je de JX3P via midi aan gaat sturen kan je de programmer niet meer gebruiken en de synth heeft geen CC's geloof ik... ja, vier. Note, hold, pitch bender en program. Daar zijn wel weer kitjes voor...

En de 101 neem je mee onder de arm 8)

Je kan namelijk nootjes over slaan of door laten lopen.

je kan wel nootjes over slaan en ook langer maken kan ook. verder snap ik niet veel van je verhaal. maar goed. Ik schrijf ook wel eens wat op waar niemand wat van snapt maar wel klopt. ;) pitchbenden /slide transformen.

Op de 101 kan je rests en slides programmeren, kan dus wel :)

Op de 101 kan je rests en slides programmeren, kan dus wel :)

Hoe dan? Ga je mij effe iets leren over m'n 101... das geinig :halleluja

Hold vasthouden geeft een slide, key transpose een rest ;)

Moehaaah.. dus hetzelfde als 'n JX3P? Gaaf.. morgen proberen. Ik heb de 101 trouwens al meer dan 10 jaar :D

Was/is ook mijn eerste synth :luv:

Back