defecte SH-101 , jullie mening?
Hoi Lourdes,
Condoleren is niet nodig met deze aankoop, de verkoper is duidelijk niet eerlijk geweest tegenover je, waarschijnlijk kon je de symptonen ook niet voldoende herkennen. Zie het als een leertraject.
Wat ik zou doen:
Absoluut niet meer aanzetten !!
Eerst het onderstaande doen:
1. Volledig uit elkaar halen en schoonmaken.
- bodemplaat eerst wassen, daarna afnemen met ammoniak, vervolgens behandelen met roestwerende verf. Ik weet niet of er massapunten zijn, deze moet je anders kaal laten voor het contact.
- kast en knoppen wassen en afnemen met ammoniak
- alle stof op de printplaten eerst grof verwijderen (stofzuiger), daarna met wattenstaafjes.
- printplaten met printplaten reiniger (bv. Kontakt PCC) schoonmaken
2. alle normale potmeters en schakelaars reinigen.
- schakelaars met IPA, goed laten drogen (2 dagen) en daarna met Kontakt 61 behandelen (smering en anti-corrosie)
3. alle schuifpotmeters eruit solderen, openmaken en reinigen met alcohol ketonatus 96% (met wattenstaafjes), weer in elkaar zetten, daarna behandelen met Kontakt 61 en weer insolderen.
4 Toetsenbord uit elkaar
- toetsen wassen (gewoon in de wasbak, uit laten lekken en drogen.
- toetsrubbers en contacten schoonmaken met alcohol ketonatus 96%
- printboardje ook schoonmaken met alcohol
En dan alles weer in elkaar en testen.
Sliders die het dan nog niet goed doen zul je moeten vervangen.
Andere problemen kun je dan pas detecteren.
Ingrijpend, maar je hebt een goede kans dat ie het veel beter doet.
Sterkte
@keybern
Ik ben blij dat ik jou niet als werknemer heb. Een mening hebben is ok, eerlijk zijn ook, maar het is wederzijds respect waar deze maatschappij op hoort te draaien. Als je deze attitude bij mij en mijn collega's zou etaleren dan had je over 2 weken geen baan meer.
Probeer iemand eens te helpen ipv hem neer te sabelen en verdien zo het respect dat je zoekt.