SH 101 calibratie

de onderste helft zit met plastic "studs" in de bovenste helft (of andersom). Met een klein boortje heb ik het randje van die studs afgebraamt en later met het terugzetten met de soldeerbout weer vastgeplakt.

Hoe krijgen jullie die power switch open? heb zelf een poging gedaan paar dagen geleden maar niet gelukt. Een nieuwe is onderweg van eBay maar de oude als reserveren schoonmaken kan geen kwaad.

De power switch heeft trouwens niet alleen invloed op de totale tune, maar beïnvloed ook de verdeling over de toetsen. Kwam hier achter toen ik hem wou gaan kalibreren. Als ik de power knop niet aanduw, klopt de tuning in het midden van het bereik van de 101 maar wijkt de tuning steeds verder af met hogere of lagere octaven. Als ik de powerknop aan druk is de tuning perfect over alle octaven.

Niet eerder kalibreren dus voor er een goede powerknop in zit.

Je hebt hem open? Hoeveel pootjes heeft die powerknop van de 101 nou? 4 of 6?

Dank!

En hoppa...Ik haak ff in want ik kwam erachter dat mijn SH101 ook tuning problemen heeft.
Hij is ongeveer een half jaar geleden gebruikt op een optreden en heeft daarna in de flightcase bij een maat van me gestaan.
Een paar dagen geleden heb ik hem weer eens opgehaald en aangesloten en wat merkte ik?
De spreiding over het klavier is te groot.

Ik verwacht dat er een tuning procedure gaat moet worden gedaan.
Uiteraard heb ik ook even gekeken of de power knop invloed heeft op de tuning, en die lijkt wel wat wobbelig dus dat zou ook nog een issue kunnen zijn/worden.

I'll keep you informed..

Matthew> Eerst de powerknop vervangen of reviseren want die heeft niet alleen invloed op de tuning maar ook op de spreiding!

Mad> 101 powerswitch heeft 6 pootjes.

Als je op eBay zoekt op sh101 power switch krijg je 2 hits, eentje van een Israëliër die goedkoopst is 15 euro inclusief verzenden, en een duurdere die inclusief verzenden geloof ik op 25 euro zit.

Hoop zelf van de week er een binnen te krijgen uit israel en dan ga ik de oude reviseren als dat lukt.

http://m.ebay.nl/itm/Roland-SH-101-New-Power-Switch-/222026149170?nav=SEARCH

Heeft er nog 2 beschikbaar, de duurdere seller levert ook de zwarte button mee maar die had ik niet nodig.

Calibratie procedure bij gevoegd in bijlage, openen met wordpad anders geen automatische terugloop, lastig lezen.

Wou de service manual ook toevoegen maar pdf en zip op sf mag maar 4 mb zijn, is overigens makkelijk op internet te vinden.

Attachments

• SH-101 Tune Calibration.txt
    3,5 KB · Bekeken: 149
Gewoon de orginele uit elkaar halen en van binnen zuiver maken met wat
alcohol, goed opletten en voorzichtig werken, opletten voor een
wegspringende veer of meerdere :) (mini) en klaar ben je binnen 10 minuten,
het stelt weinig voor.
Een tip zorg dat de tin goed van de pootjes af is anders krijg je het
zwarte kapje er niet af, dan stroppen de gaatjes bij de oude tin.

Matthew> Eerst de powerknop vervangen of reviseren want die heeft niet alleen invloed op de tuning maar ook op de spreiding!

Mad> 101 powerswitch heeft 6 pootjes.

Als je op eBay zoekt op sh101 power switch krijg je 2 hits, eentje van een Israëliër die goedkoopst is 15 euro inclusief verzenden, en een duurdere die inclusief verzenden geloof ik op 25 euro zit.

Hoop zelf van de week er een binnen te krijgen uit israel en dan ga ik de oude reviseren als dat lukt.

http://m.ebay.nl/itm/Roland-SH-101-New-Power-Switch-/222026149170?nav=SEARCH

Heeft er nog 2 beschikbaar, de duurdere seller levert ook de zwarte button mee maar die had ik niet nodig.

Dank! Zie ook dat ie de tekst heeft aangepast. Want voorheen was die ook voor de mc202 volgens zijn advertentie. Maar ik heb dus een powerknop voor de 101 als reserve. Nice!

Vandaag mooi de tijd om de 101 power switch te vervangen, originele heeft 8 pins, die van ebay 6. Lekker weer.

2 pinnen in het midden worden niet gebruikt van de originele, ga even doormeten en desnoods de middelste doorstuderen naar de buitenste 2.

Edit> hoef niks door te verbinden, de buitenste 2 pinnen zitten op de print al doorverbonden met 2 pinnen ervoor.

Back