Moderne Klassiekers

Alles wat analoog of half analoog is is over 20 jaar gewild en gezocht dus klassiek.
maar als ik er 1 mag noemen dan de prohet08 keys, dat is toch echt een instant classic.
Als die machine end of line is dan gaat de prijs als een raket omhoog geloof me maar.;)

Gaat nieuw en klassiek wel samen dan?
Volgens mij moet iets zich eerst bewijzen (kaf van het koren scheiden) voordat je kan zeggen dat iets goed is, laat staan klassiek.

Als dat niet zo is ligt de lat gewoon te laag.

Leuk topic, hier komt mijn inbreng:

Korg-Radias.jpg

Korg Radias

MS2000BgooseneckMic-sm.jpg

Korg ms2000

Yamaha-Motif.jpg

Yamaha motif
alesis_andromeda-large.jpg

Andromeda

hero_microkorg.png

Microkorg

En zo'n beetje alles van Nord ???

de radias ben ik het wel mee eens. dat is toch wel echt zo'n unieke 'paradijsvogel' die je niet snel meer ziet. en is aardig verkocht maar niet heel veel >> perfecte recept voor gewild collector's item over 20 jaar. ik wil m nu al trouwens maar dat terzijde, is te duur voor mij op 't moment.

Zijn er denk ik best wel veel. Maar.... ik Z er 1 neer... heeft wel genoeg geschiedenis om classic te zijn dacht ik.. mede omdat het ook een beetje de voorloper van de Oasys en de Cronos was met verschillende modelingvormen aanboord.

de radias ben ik het wel mee eens. dat is toch wel echt zo'n unieke 'paradijsvogel' die je niet snel meer ziet. en is aardig verkocht maar niet heel veel >> perfecte recept voor gewild collector's item over 20 jaar. ik wil m nu al trouwens maar dat terzijde, is te duur voor mij op 't moment.

Ik heb hem gehad, leuk ding hoor maar toch ontbrak er iets aan voor mij. Mischien beschouwde ik het teveel als een workstation terwijl het eigenlijk een "synth/sequencer" met een drumtrack is.

Mooi geluid wel, heel mooi !

Beste workstation ooit ?

ohh,, hmm ja maar workstations bevatten 1000en sounds, klassiekers hebben altijd een eigen karakter, denk ik niet dat dat voor workstations geldt, behalve de Korg M1 want dat was de 1e voor zn tijd denk ik..

Kassiekers hebben altijd een eigen karakter, denk ik niet dat dat voor workstations geldt, behalve de Korg M1 want dat was de 1e voor zn tijd denk ik..

Bollocks! Ze hebben toch niet allemaal dezelfde geluiden??? Er zijn zat mensen die nu nog vrolijk op een XP80 ofzo knallen, dus die Motif past echt wel in dat rijtje.

ohh,, hmm ja maar workstations bevatten 1000en sounds, klassiekers hebben altijd een eigen karakter, denk ik niet dat dat voor workstations geldt, behalve de Korg M1 want dat was de 1e voor zn tijd denk ik..

Onzin... een roland fantom heeft toch echt een ander karakter dan een motif en als een korg koekie... zelfs iets als een digitale piano heeft per fabriekant een ander karakter. Ik ken een piano stemmer die bijvoorbeeld een nord stage piano sound niet mooi vindt, niet dat het slecht is maar et is zn piano geluid niet, roland vindt ie stukken beter. Maar hij geeft wel toe dat dat een kwestie van smaak is. Ach ik hoor het verschiel zoiezo niet...:P

Maar terug op de klassiekers, ik denk dat de Alesis A6 wel een blijver is zegmaar maar denk ook dat bijvoorbeeld een macbeth m5n wel een cultstatus gaat krijgen.

Oh en aan de prijzen te zien wordt de MS20 controller ook echt een klassieker:D

Mischien moet je de Motif eens uitproberen ;)

Octatrack
Monomachine
Spectralis
Mopho
Evolver
P08
Xbase 888/999
Vermona 4voice?
A6 idd

Ik mis er vast nog een paar, maar vooral op het groovebox/desktop-front is het goed geweest de afgelopen jaren...

@Pernophus, ja okee daar maak je wel 1 goed punt alles is wel iets te optimistisch maar die Prophet08 ben je dat dan wel met me eens?
want dat is toch echt klassiek met moderne mogelijkheden.
Ik denk dat dat echt een instant classic is.

Back