MPC series

Misschien wat kortaf maar leef je uit: http://www.mpc-forums.com/viewforum.php?f=25&sid=e215fef6a1d2b865d2a1b20893895f49
Hier is veel te vinden over de mpc series, het zal vast wel ergens genoemd worden..

Vermeld de handleiding niets over geschikte CF kaartjes?
Ik gebruik zelf een 2 gb kingston kaartje in mijn scsi reader + mpc2k, snelheid staat er niet op vermeld.

Vraag bij Dixons for that matter naar een standaard CF kaartje, zit je vast goed!

Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met de HDM10 (hd) van MPC-1000?
Maak 't veel herrie of niet?
Bedankt,

legendarische swing omzeilen: quantize uitzetten. Of zonder swing quantizen.

Die Magische swing van de 60 en de 3000 komt voornamelijk door de manier waarop men (moet) knippen op die machines. alles gaat op gehoor, daardoor krijg je meer/minder air voor de sample, waardoor je dus een bepaalde swing al krijgt in die sound.
In feite komt de sound daardoor iets later/eerder dan als je het goed (dmv waveform) geknipt hebt. Dit komt alleen doordat mensen soms gewoon niet goed genoeg luisteren als ze knippen. (kan natuurlijk ook gewoon express zijn, maar dan kan je het met ANY sampler)

dus die magische zooi kan je met iedere mpc, alleen al omdat de sequencers gewoon allemaal even strak zijn.

de swing van mijn 440 , sp of 60 zijn toch echt allemaal anders als ik ze allemaal op 58 % zet.
ook als je samples strak knipt

de swing van mijn 440 , sp of 60 zijn toch echt allemaal anders als ik ze allemaal op 58 % zet.
ook als je samples strak knipt

Hoe knip jij ze strak dan?
neem aan ook op gehoor.

tuurlijk zitten er tussen die machines kwa swing verschil (sp,440 en 60 hebben andere verhoudingen zegmaar kwa swing.)

nu wel ja , vroeger op pc en dan midi dump dan is het perfect strak

maar waarom hebben ze andere verhoudingen eigenlijk ? 58% is toch 58% ?
hebben ze dat dan nooit een keer uitgerekend ofzo ?

de SP1200 is maar 24 PPQ vergeleken met de 96 PPQ van de mpc60.

Daar zit al gigantisch verschil in, wat dus betekend dat er per kwart noot 4 keer zoveel "plek"is in de 60 dan in de sp1200. Waardoor dus de swing ook anders gaat reagere/werken.

Ik weet niet meer hoe het zit met die studio 440, dacht dat die 48 ppq was.

bij mij staat alles op 24ppq ingesteld en in sync via midi en toch loopt die swing anders.

je 60 heeft gewoon 96 ppq, kan ook niet anders ingesteld worden.
Ook als je de sync extern doet (MTC vanaf je computer) veranderen er kleine timing dingen. Maar dat terzijde.

Dat verschil van 24 ppq en 96 ppq zorgt er al voor dat die swing anders ingevuld word.
in de 60 zijn gewoon 4 keer zoveel plekken per tel waar iets neergezet kan worden. Daardoor is er meer ruimte voor die swing.

dus ook al stel ik de 60 in op 24 of het is extern van de sp dan blijft het gewoon 96 in de seq van de 60?

ik kan bij de sync output van de 60 ook kiezen tussen 24 of 96 trouwens dan zou je toch denken dat de seq van de 60 ook op 24 loopt of zitten er 2 verschillend midi clock's in ? 1 voor de seq en 1 voor de sync out ?

dat is niet je PPQ dat is je MTC Frame rate
Midi Time Code is alleen tijdcode (tijdbepaling zegmaar)
je interne sequencer is 96 ppq van de 60

ow oke , jammer is dat.
vaak is het wel dope dat het niet precies het zelfde is , maar soms is het nodig.

ff for the record..

Heb zelf een 5K.. en het geluid van een 5k is echt niet belachelijk anders dan de andere modellen.. Hij heeft wel een lagere bitrate, maar het hangt echt van je samples af wat voor een geluid er uitkomt..

De 4K is nogal legendarisch en wordt overal opgehemeld.. de 5k wordt overal gebasht.. Maar ik denk dat er weinig mensen zijn die ze allebei thuis hebben staan en dus echt een eerlijke vergelijking kunnen maken.

Geloof me.. de 5K is echt de moeite waard, helemaal voor de 2e hands prijzen.. Je krijgt een MPC met HD recorder, synth (en die is best goed, jammer alleen dat je sounds eerst moet inladen en niet kunt previewen), verder nog een aantal nieuwe opties die op de oude reeks niet zit..

Ga je voor het samplen.. dan is een 4K interessanter, dat is een sampling beest! Maar wil je een alles in 1 pakket, vind ik de 5K echt beter, aangezien ze even duur zijn op de 2e hands markt..

Succes met je keuze iig.. aan een MPC zal je nooit een miskoop doen!

Ik bedoelde niet verkeert wilde alleen even beschrijven hoe ik hem ervaren heb.
De MPC 5000 heeft helemaal geen karakter dat is gewoon een feit, dat is bewezen en klinkt gewoon anders! mensen willen nou éénmaal speciaal die geluid hebben. op internet word inderdaad gebasht door MPC freaks omdat geluid niet meer is zoals die moet zijn. Akai is gewoon slecht bezig ik zal je vertellen waarom MPC wordt nog namelijk veel gebruikt voor Hiphop De 5000 klinkt heel verkeerd bij Hiphop. Als je beat wil met veel karakter dan moet je toch door apparatuur halen. een vriend van mij haalt Drums door een Eng tube AMP en geeft wat distortion om die drums laten bloeden. Warmte is geen probleem het gaat echt om die karakter van oude MPC series.

Maar 5000 is echt een pracht machine voor Dance tribal dat soort dingen, lekker clean!

guys ik heb vandaag mijn cf card binnen gehad alleen kom er net achter dat ik dus ook zon usb cf card reader moet hebben anders heeft het geen nut aangezien ik samples van pc naar mpc moet krijgen iemand nog alternatieven of moet ik alsnog zon ding gaan halen?

Heef jouw mpc geen usb aansluiting en hard disk?
Lijkt me overigens logisch om een cardreadr te hebben om je cf kaartje te vullen. Naar de winkel en er eentje aanschaffen dus.

Heb je trouwens de handleiding van je mpc al doorgenomen?

jawel heeft 80gb hd maar dan moet ik zon cf card reader halen dus en heeft ook een usb aansluiting ja,nee niet echt heb wel de ebook beatmaking on the mpc 2500 gekocht waarna ik tegen het problemen van samples overzetten stuitte

ja dat is , alleen nu heb ik zon cf card gekocht het enige wat ik nodig heb is een cf card reader maar als ik nu weer zon usb kabel ga halen wat in princiepe wel handiger is heb ik die cf card voor niks gehaald...

Back