MPC series

ikzelf zeg idd beter de 4000 als de 5k, ook omdat je met die 5k niet die aksys combi hebt (slepen van geluiden naar pads etc)

maar als ik die araab muzik met zijn mpc 2500 tekeer zie gaan begin ik toch weer te twijffelen. wat is die gozer goed zeg

Tja, ik zou niet al te blind op iemand zijn advies af gaan. Bekijk youtube filmpjes, lees de handleidingen, check andere forums en vorm zo je eigen mening. Even dom 1k een kant opgooien ga je alleen maar spijt van krijgen. ;)

Aarab muzik's stylo kan je na je eerste keer proefdraaien op een mpc... altijd zelfde tempo en zelfde break met die dude. Alsof het een wedstrijdje zo hard en snel mogelijk op pads rammen is. Er is een filmpje van Maschine met een dude waar ik de naam neit van weet maar die dude heeft pas skills. :O

ben ik het helemaal mee eens,
ja als ik die 2500 zie op youtube zou ik gewoon meteen voor die kiezen maar ik wil wel dat ik hem simpel op mijn pc kan aansluiten en samples naar pads kan sturen

Waarschijnlijk ken je 'm wel al, maar lees ook eens een avondje of twee op mpc-forums.com

maar als ik die araab muzik met zijn mpc 2500 tekeer zie gaan begin ik toch weer te twijffelen. wat is die gozer goed zeg

Loecloec, probleem is jij bent die gast niet! ik zal anders uitleggen ik ken iemand die met een gewone controller vette Drum loop maakt en speelt alles in één keer. spelen van geluiden is heel wat anders dan klank, tone karakter.

grote verschil van deze MPC series is de geluid karakter, en de futures.
waarom mensen voor oude MPC gaan is omdat ze klank mooi vinden.

voor serieuze muzikanten maakt het niet uit of het MPC 4000 is of NI Machine waarom?
hier komt het antwoord, hun halen de kicks, snare, alles individueel door high-end apparatuur tijdens tracken indien kick te weinig laag heeft halen ze nog een keer door high-end EQ bijvoorbeeld Pultec en overtollige laag or rand weghalen met een Mastering EQ en dan final stage Maximaliseren met een limiter/comp.

Zo haal je Maximale geluid, zonder dat je fader helemaal op -0 hoeft te zetten om in de buurt van loudness war te komen. Zonder die apparatuur krijg je die vette geluid niet, natuurlijk zijn er mensen die plug-ins met echte hardware vergelijken geloof me dat is lulkoek.

Nou nee hoor. Een veel aangehaald en waar gebeurd clichee is dat het aan de kok ligt, niet aan de keuken. Jij moet je geen zorgen, maar muziek maken. En een keuze...

Oftewel staar je niet blind op apparatuur.

Hoe zit het met de OS van de 4000 tov JJOSXL? Ik zou niet meer zonder non destructive chop kunnen op mn 1000.

heb mijn besluit gemaakt, kan voor een leuke prijs de 2500 kopen met alles erop en eraan alleen jammer dat er geen manual bij zit maar die kan je gewoon downloaden dacht ik ?

Ja hoor, dat moet gewoon kunnen op de akai proffesional site.

Nee denk het niet, dat is iets wat de meeste mensen zullen aanraden er op te zetten. Hou er alleen wel rekening mee dat je nu niks aan de handleiding van Akai hebt. Ik zou even googlen op jjos xl2 manual of iets dergelijks. :)

Mocht je nog niet over de drempel zijn; koop een recente (lees 1000, 2500) MPC.
Een tijd lang heb ik een 2000XL gehad. Voorzien van een compactflash, dat wel. Het gemak, snelheid van bv een 2500 met jjos weegt zwaarder dan het "geluid" of de "vintage-achtigheid" van de oudere machines. Ik was zo gewend aan het grid-editen dat ik nooit lekker heb kunnen werken met de sequencer van de 2000xl. Maar dat ligt misschien weer aan mij. Je zult sowieso nooit een miskoop doen met een MPC. Beloof me 1 ding; ga niet de wannabee Dre uithangen en je nek een dwarslaesie knikken op een knakenbeat in een zelfgemaakte YouTube-tutorial. Veel plezier met je aankoop!:okdan:

Back