MPC series

:okdan:haha die laatste gaat onthouden worden
Mocht je nog niet over de drempel zijn; koop een recente (lees 1000, 2500) MPC.
Een tijd lang heb ik een 2000XL gehad. Voorzien van een compactflash, dat wel. Het gemak, snelheid van bv een 2500 met jjos weegt zwaarder dan het "geluid" of de "vintage-achtigheid" van de oudere machines. Ik was zo gewend aan het grid-editen dat ik nooit lekker heb kunnen werken met de sequencer van de 2000xl. Maar dat ligt misschien weer aan mij. Je zult sowieso nooit een miskoop doen met een MPC. Beloof me 1 ding; ga niet de wannabee Dre uithangen en je nek een dwarslaesie knikken op een knakenbeat in een zelfgemaakte YouTube-tutorial. Veel plezier met je aankoop!:okdan:

die jj os xl 2 heb ik maar als basis manual heb ik toch wel die van akai nodig neem ik aan ? iemand enig idee waar ik die kan vinden?

Nee, je hebt namelijk een ander OS dan het originele AKAI OS, met andere woorden er staat een heel ander operating system op je MPC waardoor de standaard handleiding komt te vervallen. Mocht je hem toch willen hebben dan verwijs ik je door naar de akai proffesional site waar je alle handleidingen voor AKAI producten kan downloaden.

gewoon doorzetten en tracks gaan bouwen. ik had hetzelfde in het begin met mn 1000(eerste mpc) en JJOS. De meeste functies komen overeen met de gedrukte teksten onder de pads. Bij het aan maken van een nieuwe program maak je onderscheid tussen "drum" of "instrument" Dat heeft veel gevolgen voor de opties in "program" mode. En check non destructive chop in "trim" mode. Is echt heel fijn.

Bij de JJ manual staat dit bovenaan: This manual is written only about the function added by JJ OS. Please refer to the manual of AKAI for the basic function of MPC.

Gebruikt meneer breierdeck zelf een JJ MPC?

Enige wat je kan gebruiken met een s950 is floppies. Werkt makkelijk en gewoon snel. Via floppiedrive op de computer maak ik images van de floppies zodat ik ze kan backuppen (omniflop!!)
Zo heb ik mijn library voor mn s950, paar honderd floppies en alles netjes gebackupped. En gelukkig werkt dat programmatje onder windows 7.
Tis idd niet zo als met een Emu e6400, zoals mijn e5k: HD erin, alle emu cdroms die ik kon vinden erop gezet. eigen sounds. Maar werkt gewoon bijna net zo makkelijk.

Max sampletijd lag dacht ik rond de anderhalve minuut ofzo.

Over die MPC5000, Zitten idd leuke dingen in, maar die recorder bijv, wat werkt die niet logisch.
Akai heeft zoveel ervaring met HD recorders en dan weten ze het zo op te fokken in die 5000.
En die synth die erin zit was ook een lachertje.
Had voor een project 2 weken gewerkt met een mpc5000, had mn library van de 4000 mee, uiteindelijk alles opnieuw gedaan vanuit de 4000, omdat de sound gewoon niet vol genoeg was. misste gewoon te veel.

als ik jou zo hoor heb je veel kennis van AKAI MPC's series, alleen ik weet nog steeds niet hoe de MPC4000 samen met S950 klinkt? Heb je misschien een stukje loop van jou combo setup? Dat zou erg fijn zijn, want geluid kun je éénmaal niet beschrijven.
Dus zou fijn zijn als je hier een drum loop plaatst van jou MPC 4000 door een S950, ik denk dat ik ook zelfde ga doen als jou, had al MPC 4000 in me hoofd, alleen twijfelde over geluid.

Ik heb nog één vraagje die legendarische MPC Swing heb je enig idee hoe je dat kan omzeilen ?

legendarische swing omzeilen: quantize uitzetten. Of zonder swing quantizen.

Die Magische swing van de 60 en de 3000 komt voornamelijk door de manier waarop men (moet) knippen op die machines. alles gaat op gehoor, daardoor krijg je meer/minder air voor de sample, waardoor je dus een bepaalde swing al krijgt in die sound.
In feite komt de sound daardoor iets later/eerder dan als je het goed (dmv waveform) geknipt hebt. Dit komt alleen doordat mensen soms gewoon niet goed genoeg luisteren als ze knippen. (kan natuurlijk ook gewoon express zijn, maar dan kan je het met ANY sampler)

dus die magische zooi kan je met iedere mpc, alleen al omdat de sequencers gewoon allemaal even strak zijn.

legendarische swing omzeilen: quantize uitzetten. Of zonder swing quantizen.

Die Magische swing van de 60 en de 3000 komt voornamelijk door de manier waarop men (moet) knippen op die machines. alles gaat op gehoor, daardoor krijg je meer/minder air voor de sample, waardoor je dus een bepaalde swing al krijgt in die sound.
In feite komt de sound daardoor iets later/eerder dan als je het goed (dmv waveform) geknipt hebt. Dit komt alleen doordat mensen soms gewoon niet goed genoeg luisteren als ze knippen. (kan natuurlijk ook gewoon express zijn, maar dan kan je het met ANY sampler)

dus die magische zooi kan je met iedere mpc, alleen al omdat de sequencers gewoon allemaal even strak zijn.

Huh knippen? ik snap niet wat je bedoeld met knippen, je neemt dat toch op in DAW?
Heb je al besloten om een demootje te plaatsen ?:P

knippen als in het knippen van je samples in dat apparaat, je neemt die shit eerst op in die sampler.
daar edit/knip/chop je het.

Demotje zal ik proberen dit weekend te plaatsen, heb nu hier alleen mn 4000 bij me

knippen als in het knippen van je samples in dat apparaat, je neemt die shit eerst op in die sampler.
daar edit/knip/chop je het.

Demotje zal ik proberen dit weekend te plaatsen, heb nu hier alleen mn 4000 bij me

waarom zou je drums choppen voor swing? wat ik weet gebruiken ze Choping voor sampling een piano sample, meer voor instrument maar beats??
swing dat zit in de MIDI Time nog wat van roger linn, dus swing heeft met midi te maken.

iemand enig idee waar ik goedkoop die CF cards kan halen en zoja welke en hoeveel gb
alvast bedankt!

ja maar ik weet dus niet welke in een mpc passen aangezien je veel verschillende hebt iemand even snel een link ?
of zijn alle cf cards hetzelfde en passen ze alle in een mpc?

Back