Is deze track ready voor release?

allanh

Stamgast
Ik wil deze op itunes plaatsen, maar is die sound goed?

Attachments

• your-not-alone.mp3
    8 MB · Bekeken: 90
ik vind je snare te hard staan en de vocal mag iets meer op de voorgrond/volume hebben maar ik vind 't een dope track hoor

Aangepast, snare omlaag, vocals omhoog.

Attachments

• your-not-alone-2.mp3
    8 MB · Bekeken: 72
Even mierenneuken:

Correct Engels voor de titel van jouw nummer is 'you're not alone'

Natuurlijk, het is een veelgemaakte fout, zelfs voor Engels-taligen, en in bepaalde middens helemaal niet vreemd.

(Kan je link niet beluisteren hier, dus geen idee welk soort muziek je maakt :) )

Ik vind de song leuk en goed, ik vind de drumsound echter niet fijn. Vooral de kick vind ik te dwingend voor dit soort muziek. Maar wellicht vind jij dit zelf wel heel mooi klinken, is natuurlijk ook een kwestie van smaak...

vocal staat in de 2e te hard, galm is ook niet ok, hoor te veel room, ook op de snare
iets minder galm en volume ergens tussen de eerste en de 2e
tevens misschien nadenken over wat extra compressie over de totale mix (glue) en wat andere limiting. klinkt vrij hard en puntig nu voor dit genre.

vind je bassdrum en snare vooral te scherp en niet alleen te hard, is helemaal niet nodig bij dit nummer.. dat verder gewoon erg leuk is! Hoog wegdraaien bij de kick, iets zachter zetten ook.. attack van snare ook wat afzwakken (wellicht iets omlaag pitchen ook, of andere sample). En misschien een lichte slap echo daarop?

Dit is Kelis met trick me, toch? Het kan niet anders dat die in gedachten waren bij het componeren en mixen.

Ik vind het opnieuw een leuk nummer. Bij een aantal tips en punten van kritiek sluit ik me aan.
- de snare is wat aan de harde kant. Dat maakt het wat statisch en digitaal.
- de galm op de vocalen is soms inderdaad wat duidelijk hoorbaar. Ik zou dat nog eens goed op mijn studio monitoren moeten luisteren, maar zelfs op de crappy boxjes waar ik nu op luister kon ik dat horen. wellicht dat je een beetje kan klooien met Echoboy of zo. Heb je die toevallig? Laatst een tutorial gezien van iemand die een dubstep-achtige song maakte en de vocalen bewerkte met Echoboy. Daar deed me dit ook een beetje aan denken.
- ik vind de gitaar in het intro leuk, wat mij betreft mag je die wat meer op de voorgrond halen.
- de kick vind ik niet echt hinderlijk. hij is wat licht en puntig, maar dat vind ik persoonlijk wel passen. De drums zouden wel wat afwisselender kunnen. Sommige breaks/fills vind ik net niet lekker vallen. En ik zou persoonlijk soms een dubbele kick gebruiken.

Overall vind ik het een leuke song, maar ergens krijg ik het gevoel dat het een beetje .......... voorzichtig is gehouden. De zanger zingt wat ingehouden, de drums gaan niet echt los. Het is net geen feestje zeg maar........
Met deze laatste feedback kun je wellicht niks, maar dat is het gevoel dat ik kreeg.

Ik ben benieuwd naar de final version.

leuke track, lekker zomers!

ik vind de versie met minder snare prima klinken. op 0:1:11 zit een tikje/smakje die ik iets te hard vind, zou ik iets aan doen. het geheel, en vooral de bridge, kan wel wat meer knallen imho, het blijft wat lief nu. als masteraar zou ik iets meer detail in het ambient naar voren laten komen denk ik.

(en dat lekker sneaky could you be loved lickje er even doorheen op het eind = :okdan:)

Nieuwe versie, aangepast:
Panning, vocals, kick, snare, alles zo een beetje:)
Bent benieuwd8)

Attachments

• your not alone-3.mp3
    8 MB · Bekeken: 74
Ik vind hem steeds leuker worden :)

Hoewel ik nu zit te luisteren op een gare set-up, viel het volgende mij op:
- bas lijkt hier beetje hard maar kan aan setup hier liggen
- Zit alles precies in het midden gepanned? wellicht zou je de tweede en derde stemmen uiterst rechts en links plaatsen, dan heeft je main vocal meer ruimte?

Net even geluisterd op goede boxen. Ik vind er minder hinderlijk opvallende dingen inzitten. Het blijft wat ingehouden, maar dat zit meer in de song zelf en het arrangement.
Ik vind de mix beter, meer in balans. Wellicht dat een masteraar het geheel nog wat kan 'opwarmen', nog wat vetter kan laten klinken.

Ik vind hem steeds leuker worden :)

Hoewel ik nu zit te luisteren op een gare set-up, viel het volgende mij op:
- bas lijkt hier beetje hard maar kan aan setup hier liggen
- Zit alles precies in het midden gepanned? wellicht zou je de tweede en derde stemmen uiterst rechts en links plaatsen, dan heeft je main vocal meer ruimte?

Ik meen toch wel wat panning te horen in de vocalen hoor. Niet extreem, maar dat hoeft ook niet wat mij betreft.

:okdan::okdan::okdan::halleluja

ergens al een fanclub actief waar in me bij aan kan sluiten??

Laatst gewijzigd:
vind de snare en kick ook ietsje te lomp
ligt niet aan de mix, maar aan de samples
slaat de groef een beetje dood .. is niet nodig voor de track toch?

Lekker! Ik zou het intro iets inkorten en direct met de gitaar beginnen. Kun je voor die blazer stabs nog een iets minder Casio achtig sampeltje vinden, of dat cheezy soundje met opzet?

Leuke track! Doet me af en toe aan manu chao denken, vooral de gitaar. Ik vind de bassdrum en de snare wel te synthetisch en te dominant. Ook de timing van snare en bd lijken niet bij de rest te passen.
De overige partijen van je track vind ik wel lekker klinken!
Je zou eens naar de volgende tracks kunnen luisteren om te vergelijken:
Manu Chao - Me gustas tu
Bob Marley - Could you be loved.

Omg wat een leuke potentie zit hier in! Stuur me of iemand anders je track zonder drumsporen en laat dat even fixen want verder erg leuk! (oei opeens kom ik bij 2:05 aan, WTF?!) Verder briljant!

Back