Afmixen, maar dan een keer anders

Pimpampeter

Muziekfabriek
Je kent het wel, doordat je jarenlang bezig bent je sound top te maken, gebruik je eigenlijk altijd dezelfde chain van plugins en misschien hardware. Je gaat er altijd vanuit dat dit het meest optimale is, en gebruikt daardoor weinig andere plugins.

Nou heb ik helaas deze week mijn manier van afmixen door een computer issue aan moeten passen. Dit betekend dat ik 16 platen op nieuw af moet mixen, met andere plugins dan ik normaal gebruik.

Nu kom het verrassende: Door het gebruik van andere plugins klinken veel dingen zelfs BETER als dat ze deden! Ben nu bijvoorbeeld alle platen met waves Platinum aan t afmixen, en ik moet eerlijk zeggen: Ik val bijna van mijn stoel van de top resultaten die ik hiermee bereik.

Hoe is dat bij jullie? Wel eens een track gemaakt compleet met andere dingen dan je normaal gebruikt?

Ja, andere plugs nodigen uit tot andere settings, 16 platen in een week? met een mix reset weer volledig opnieuw inrijden voor mixdown met andere plugins? Da's best een hoop werk of niet? :D

Ja, andere plugs nodigen uit tot andere settings, 16 platen in een week? met een mix reset weer volledig opnieuw inrijden voor mixdown met andere plugins? Da's best een hoop werk of niet? :D

Gelukkig zijn er maar 10 deze week, maar t gaat vrij vlot. zo'n 3 uur per mix gemiddeld, want ik ken de platen natuurlijk al door en door. Heb trouwens wel veel respect gekregen voor de mogelijkheden van de basis waves plugin's. De linear phase plugins bijvoorbeeld zijn echt te gek.

Ehm, veel komt alleen op verzamelaars uit, dus das niet echt demo's van te laten horen.

Deze staan in ieder geval (ook) op youtube, alhoewel daar natuurlijk wat flauwere dingen tussen zitten: (de bovenste 3 zijn ook door mij geschreven overigens...)

En dan natuurlijk echte hits als:

En momenteel wat dance dingen enzo... Laat ik t zo zeggen: in de apres ski kennen ze me wel. meestal worden van de dance dingen geen youtube links aangemaakt, dus kan niet alles wat ik maak laten zien hier....

er zijn niet veel mensen zo snel in hun daw als pimpampeter, dat scheelt natuurlijk met hermixen...

hoe open-minded je ook probeert te werken, er zullen altijd wat oogkleppen insluipen. ik dwing mezelf met enige regelmaat compleet andere dingen te proberen, en vooral met analoge compressors kom ik dan vaak tot interessante resultaten. aan de andere kant: als iets snel moet, heb je wel veel 'vaste' tools om op terug te vallen, wat toch ook wel handig is.

goed om te weten Pimpampeter, je zit dus goed in het "knal er een beat onder skihut segment" en de nieuw hollandsche smartlappen

goed om te weten Pimpampeter, je zit dus goed in het "knal er een beat onder skihut segment" en de nieuw hollandsche smartlappen

haha. Das ook een soort omschrijving van wat ik onder andere doe. Zit inderdaad veel in t nederlandstalig, maar ook steeds meer in de dance. Alleen dan wel commerciele dance.

Voor de liefhebbers, dit is mijn website: www.strictlymusic.nl

T is overigens veel meer dan "knal er een beat onder" hahaha

En is je vrouw al wat afgevallen;)

haha, voor de duidelijkheid: t zijn geen familie kiekjes, de klant heeft dit zelf in mekaar gedraaid. Daar ben ik niet verantwoordelijk voor. De muziek daarintegen, komt wel bij mij vandaan....

T is werk, maar ook ontzettend leuk om te doen. Heb natuurlijk relatief veel "wat mindere zangtalenten", dat maakt t af en toe wel zwaar, maar hoe vet is t om gimmicks te maken op dingen, en daarvoor nog betaald te krijgen ook!!! Ik vind mijn werk echt heel mooi, elke dag weer met andere platen bezig zijn, en klanten die helemaal gelukkig zijn met wat ik voor ze maak. Wat wil je nog meer? haha

Ja, dat is top, "ff een beat eronder" is niet makkelijk hoor, vandaar ook de " " ;)
ik doe alleen eigen producties, remixes en collabs die ik leuk vind. Dit naast mastering voor een aantal dance producers. voorlopig gaat er nog meer in dan dat eruit komt, maar je moet investeren om je te kunnen onderscheiden.

drums tracken? erik spanjers is erg goed, martijn groeneveld ligt snel voor de hand, mathijn duijf als je van ouwe analoge meuk houdt. mail me maar even als je telefoonnrs wil hebben...

haha. Das ook een soort omschrijving van wat ik onder andere doe. Zit inderdaad veel in t nederlandstalig, maar ook steeds meer in de dance. Alleen dan wel commerciele dance.

Voor de liefhebbers, dit is mijn website: www.strictlymusic.nl

T is overigens veel meer dan "knal er een beat onder" hahaha

Ik zag die foto's op je site. Mooie productie room, lekker veel ruimte om je heen.

Maar dat is dan meer iets voor een topic: "Afmixen maar dan een keer ergens anders"
:peukie:

Sorry dat ik het zeg, maar van de muziek (inhoudelijk) wordt ik niet vrolijk.
Een beetje "stompzinnig".
Maar goed over smaak valt niet te twisten natuurlijk
Er zal vast een doelgroep voor zijn. ;)

Paul

Sorry dat ik het zeg, maar van de muziek (inhoudelijk) wordt ik niet vrolijk.
Een beetje "stompzinnig".
Maar goed over smaak valt niet te twisten natuurlijk
Er zal vast een doelgroep voor zijn. ;)

Paul

Das een kwestie van smaak. Er zijn voor mij ook meer muzieksoorten waar ik absoluut helemaal niks in zie. Ieder zijn ding he! haha

Ik ben ook al vrij lang bezig om me sound goed te krijgen,

Zo heb ik heel lang met 3kanalen gewerkt die ik apart afstelde en weer bijelkaar mixde
(laag/mid/hoog)

Ik splitte dan de master van fl op naar me scope kaart, en mixde daar de boel verder
van de scope kaart ging het naar me mengpaneel waarop ik het geluid uit me computer(is eigenlijk vaak aleen percussie en zang en heel afentoe een soft syntje) opsplitste voor parralele compressie

Voor dat het geluid de compressor in ging haalde ik deze door een eq, zodat ik aleen bepaalde frequenties kon dubben met het orginele geluid

na een half jaar vond ik dat toch niet zo denderend, de hele chain aan gepast
en kwam al wat meer in de richting van wat ik wou,

Nadat ik een andere computer had gemaakt voor me muziek en de scope software had geupdate(moest wel anders werkte het niet met windows7:stupid)

Nou moest ik perse de update aanschaffen waar ik in eerste instantie niet zo blij mee was
Maar wat bleek achteraf er kwamen heel wat mastering plugs bij, dus toen me Hele setup maar weer aangepast, beetje me lope pielen en vola kwam al weer meer in de richting van wat ik wou,

na dat ik ben verhuisd heb ik alles herzien en opniew afgestelt.

Nu ben ik erg tevreden over hoe het klinkt, aleen moet het nog ietjes beter en dan ben ik echt tevreden

ik post ook even een voorbeeld van de verschillende setups in der loop van de de afgelopen 2 jaar

van oud naar nieuw

Attachments

• Voorbeeld1.mp3
    2,4 MB · Bekeken: 104
Je studio ziet er goed uit! Waar maak je je muziek mee? Ook met een tyros of Logic of iets wat erop lijkt:)
Het is redelijk makkelijke muziek en makkelijk verdienen als je een beetje muziekaal bent.

Back