Rewire en Record

Vortigern

Stamgast
Ik probeer Record 1.5 te syncen met Reaper 3.76, maar het wil niet lukken. Onder het tabje Options/Sync in Record heb je de keuzes Internal, Midi Clock en Rewire, maar Rewire is lichtgrijs (niet aanklikbaar). Iemand met dit probleem cq de oplossing bekend? Dank vast!

De volgorde van het opstarten is van belang. Heb je daar al meer geexperimenteerd. Dus eerst Reaper en dan record en vice versa

Paul

Yep, ik heb beide volgorden geprobeerd. Zonder resultaat.

Nee, in Reason 5.0 heb ik hetzelfde probleem.
Vroegah, met Reason 4.0 in combi met Sonar op mijn oude pc werkte het wel. Maar ik heb nu Apple en daar draait Sonar sowieso niet op.

ik heb even reaper geïnstalled, 3.76 op win xp sp3.
Krijg het ook niet direct aan de praat met reason 5.

Door gebruik te maken van de onderstaande file is het uiteindelijk wel gelukt (dankzij google).
Afkomstig van: http://forum.cockos.com/showthread.php?p=189933

Hoe het precies werkt zie ik niet direct, het werkt in ieder geval :okdan:

1. Unzip the 'multi instrument rewire.RPP' and the 'multi instrument rewire.rns' files from marcus82's zip file.

2. Fire up REAPER and load the 'multi instrument rewire.RPP' file.

3. REAPER loads the project, fires up Reason and ReWires to it. You'll notice you have a number of tracks available in REAPER now which relate to stereo pairs 1/2, 3/4, 5/6 etc.

4. Now switch to Reason and load the 'multi instrument rewire.rns' file.

5. You'll see that Marcus has connected a number of instruments to each stereo pair in the Hardware Interface. These correspond to the stereo pairs (or tracks) in REAPER.

Next:

Taking REDRUM as an example, program four to the floor and run the pattern.

Then go to REAPER Track 3 (audio 1/2), right click on the meter and select 'Record: output (stereo)'.

You should now see the meter registering the drum signal.

Finally, record arm the track and hit record on the transport bar.

The track should now record the drum signal from Reason.

That should get you started and enable you to see how the routing works in both Reason and REAPER.
smile.gif

Attachments

• multi instrument rewire.zip
    337,4 KB · Bekeken: 88
Wow, dat lijkt te gaan werken! Weliswaar met Reason, maar als ik Record open (eerst Reason sluiten!) en dat het bestand in Record open, is Rewire in Record ook aangevinkt. Mega-dank, Niel!

Te vroeg gejuicht. Met Reason lukt het nu wel, maar niet met Record. Als ik Reaper opstart, komt Reason er vanzelf achteraan. En Record kan niet draaien als Record openstaat, dus gooi ik daarna Reason weer dicht en open ik Record. Maar Record zwijgt als het graf zo lang Reaper openstaat, en als ik de sequencer van Reaper start, blijft die van Record stilstaan. Ondanks dat in de hardware interface van Reason de boel op Rewire staat. Het lijkt erop dat Reaper per se met Reason wil werken, niet Record. Hoewel de website van Propellerheads zegt dat Record wel degelijk te rewiren is met Reaper...

ik zie op een youtube filmpje de volgende volgorde:

1. open reaper met nieuw leeg project
2. maak een nieuwe track aan en klik op FX
3. kies uit de rewire opties het juiste programma.

Bij mij staat alleen reaper en reason, terwijl record er dus ook bij zou moeten staan.
Ik heb even iemand een bericht gestuurd op het proppelerhead forum, die zegt 85% van de tijd met reaper en record te werken, kijken of die reageert :okdan:

Laatst gewijzigd:
YES!!!! Ik ondekt net hetzelfde als jij blijkbaar ook deed, Niel. Op de site van Propellerheads staat een tutorial video. Weliswaar voor Logic, maar dat is gemakkelijk om te zetten. En nu werkt het!

Dus even samenvattend voor het nageslacht: Record en Reaper rewire je als volgt:
eerst Reaper opstarten. Mocht hij automatisch Reasen meestarten, Reason daarna weer uitzetten. Daarna Record starten.
De eventuele Reason track in Reaper verwijderen.
Dan een Record-track aanmaken in Reaper. Dat doe je als volgt:
Track -> insert virtual instrument on new track.
Dan krijg je keuzeschermpje, waar je Rewire -> Record kiest.

Dat ik daar nou een halve ochtend op heb moeten broeden... :)
Niel en ptaurus dank voor het meedenken!

Back