PietjePieter
pieterend lid
Even met de deur in huis vallen. Ik ben bezig met het schrijven van een instrumentaal concept album. Dus euh een plaat met een verhaal zegmaar, waarbij het verhaal (sumier)verteld wordt door een stem(kan niet zingen) en de muziek de sfeer zet. Ik heb nou zo'n 40 minuten muziek geschreven maar zit een beetje met hoe ik het allemaal in gaat kleden. Weet iemand toevallig of er vaker dat soort platen zijn gemaakt? en door wie. ik kan zo snel niet echt iets vinden. Lijkt me toch wel fijn om is te kijken hoe anderen dit inkleden.
Bedankt voor de tips alvast!

Bedankt voor de tips alvast!

), of gewoon zoals Mike Oldfield in "the drunken sailor's hornpipe" een ladderzatte gids een rondleiding laten geven.
). Maar ik wil zoiezo wel het concept een beetje duidelijk krijgen als je gewoon naar de cd luisterd. Ga het zoiezo wel summier houden
)
) staan hier in de kast, maar weer is een luisterbeurt geven, niet helemaal waar ik qua muziek naar toe gaat, maar denk ik wel is goed om te luisteren! Verder vindt ik het idee van radiouitzendingen en interview wel heel erg goed, daar kan ik denk ik wel wat mee... Is naar mn verhaal kijken hoe ik dat kan inpassen. Had zoiezo al het idee een nep kranten bericht bij de cd te doen met daarin notie van wat er gebeurt is. Dat is dan wel weer leuk met fragmenten van een radio 1 achtig programma waarbij experts vragen worden gesteld