Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
, maar de eerste 8 kanalen wil ik door-routen naar de analoge summingbox en daarna weer terug laten komen in mijn digitale mix.
Beetje omslachtig misschien, maar ik hoef hierdoor dus mijn werkwijze niet aan te passen en het gaat in de mix toch voordelen opleveren, mits het een goed apparaat is!
8 kanalen ga je niets van horen....

Ben Liebrand gebruikte een M308 in de jaren 80 voor zijn mastertapes live. das goed spul denk ik dan... en nee ik heb er geen 'een' te koop!!!!
Ziet er interessant uit. Wat kost een M308 gemiddeld? Kan er zo snel geen vinden...
Wel als ik daar juist de kick, basjes, scheurende synths e.d. over mix en de rest van de track digitaal houd...........
Tis eigenlijk gewoon een experiment om richting analoog te gaan en toch mijn digitale werkwijze kan aanhouden.
Analoog summen wordt pas interessant als je analoge hardware op de bus kan zetten zoals mic pre's, EQ's of compressors om het geheel kleur te geven.
Headroom..
Is het mooie van een digitale omgeving niet dat je gewoon (min of meer) straffeloos al je faders iets naar beneden kan jassen voor meer headroom? Ja toch..
Headroom..
Is het mooie van een digitale omgeving niet dat je gewoon (min of meer) straffeloos al je faders iets naar beneden kan jassen voor meer headroom? Ja toch..
Ik ben zeker niet anti analoog summen ofzo maar ik denk niet dat je effectief er headroom problemen itb mee oplost.
ALs je in het digitale domein je faders naar beneden trekt gooi je je bitdiepte overboord, en zul je sommige tracks met een 3 of 4 bit dynamiek in je mix zetten..
Dat gaat dus nooit meer knallen.....
werk je met 16 bit files ?
Nee uiteraard niet, maar wat cybermax zegt is zeker waar!