Wie herkend de synth die ik zoek ??

prophet 600?

Prophet%20600.jpg

Sixtrak?

sixtrak.JPG

Nee, dat was een Polykobol.
Maar ik denk op basis van dit verhaal dat er inderdaad een RSF Kobol bedoeld wordt.

Dat 'morph' is dan het traploos veranderen van de oscillator waveform...

:okdan: hmmm waarom heb ik zo'n gevoel dat ik er nu ook eentje wil
Ben benieuwd of dit hem idd is

traploos veranderen van de waveform is zeer eenvoudig te verwezenlijken met een saw core oscillator. Er zullen dus vast wel meer synths zijn die deze optie hebben.

Crumar Spirit is ook een goede gok voor de topicstarter zijn vraag.

Inderdaad zijn de Pro One en de Spirit goede kandidaten, maar topicstarter geeft zelf aan dat hij nog redelijk nieuw was twee jaar geleden en geen oldtimer van de jaren 80. Dus dat zou niet echt kunnen dan..... aan de andere kant: de kleur bruin + houtmotief laat maar weinig mogelijkheden over voor synths uit deze tijd.

Waarop is het idee gebaseerd dat het een recente bak was dan? En die knop voor dat morphen, dat was echt een knop en geen modwheel of zo iets? Waar zat die knop op de synth, bij de wheels aan de linkerkant naast het klavier, of gewoon op het bedieningspaneel?

Sowieso kan een knop met een "morphing" effect op een analoge bak van alles zijn. Zowel op de Pro One als op de Spirit kan je met je modwheel (waarvan de Spirit er zelfs twee heeft) je hele sound drastisch veranderen, en dat geldt voor wel meer synths.....misschien dat je met die morphing knop dus wel mensen op het verkeerde been zet. Soort van tunnelvisie krijg je dan :D

Zou de topicstarter nog meelezen?

Vanavond om tien over acht nog wel. En hij stelt een hele gewone vraag, die on-topic is op dit forum.
Dan hoef je dus niet zo raar te doen, joh...

@Demian, je linkjes werken niet...

Ja hoor mensen, ik lees zeker nog mee! Kzit gewoon niet heel de dag aan mn pc op deze feestdag vandaag... Het is schitterend weer buiten dus ja :doei:

Waarop is het idee gebaseerd dat het een recente bak was dan? En die knop voor dat morphen, dat was echt een knop en geen modwheel of zo iets? Waar zat die knop op de synth, bij de wheels aan de linkerkant naast het klavier, of gewoon op het bedieningspaneel?

Waarom een recente bak?:
Dat filmpje wat ik er van gezien had, was 10 minuten lang waarbij de persoon alle functies overliep en duidelijk alle coole dingen liet horen, meer een promotiefilmpje om hem te verkopen... Vandaar dat ik denk dat die nog niet zooo oud is. Ik dacht dat ik die gevonden had via de website van NAMM, of SonicState.

Die knop die ik bedoel, zat eigenlijk op de plek van de wavevorm knoppen van de RSF Kobol, daarom dat dit toch een vrij goede kanshebber is. En het was echt gewoon een draaiknopje, geen modwiel of iets waarvan je zelf de functie kan toewijzen. Alleen dat sequencertje op de Kobol, dat kan ik me niet herinneren :erm:

Nu van wavevorm veranderen kan wel een groot klankverschil geven, maar het is nog extremer dan dat. Eigenlijk de beste manier om het effect te omschrijven is alsof je een FM modulatie doet op het brongeluid... (Nu niet gaan denken dat ik een FM synth zoek, dat was het ECHT niet!)

Edit: sorry demian, spijtig genoeg ook geen wasp :-(
@ hooihuis: die leipzig is te modern, met de lampjes en dat displaytje enzo...
@ nicolas: hij had geen program selectie zoals de prophet 600 en de sixtrak heeft bijna geen knoppen XD

Laatst gewijzigd:
Nu van wavevorm veranderen kan wel een groot klankverschil geven, maar het is nog extremer dan dat. Eigenlijk de beste manier om het effect te omschrijven is alsof je een FM modulatie doet op het brongeluid... (Nu niet gaan denken dat ik een FM synth zoek, dat was het ECHT niet!)

klinkt een beetje als een hele snelle lfo die je er in draait..

toch komt de omschrijving wel deels overeen met de micromoog. vooral vanwege de traploze golfvorm draaiknop, maar die zal wel te oud en te zwart zijn voor de TS ;{

Kansloos topic dit :D

Als jullie nu allemaal plaatjes blijven plakken, dan schrijf ik vast 10x deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

deze?

:okdan:

citaat" Hij zag helemaal "bruin" , ik dacht gewoon een houtmotiefje.
Waar die het meeste op lijkt is de minimoog als de knoppen ervan plat liggen:
Maar dan zonder die zwarte plaat achter de knoppen."

volgens mij ken ik geen synth met een hout motief onder de knoppen. dat wordt dus moeilijk.

@topicstarter:
Even voor de goede orde, zou het de kobol (of een van de andere getoonde synths) kunnen zijn? Kan het zijn dat hij er al tussen zit, maar je het nog niet zeker weet omdat je de specifieke functie niet ziet /hoort? ( dan kunnen we bijv beter overstappen op het zoeken van filmpjes)

En anders, Wellicht kun je op basis van de vondsten tot nu toe een nieuw lijstje met eigenschappen maken?

Back