Klein Korg Poly800 vraagje...

barn

Detroit nerd
Stuurt de joystick van de Korg Poly800 midi uit?

Krijg er van de week eentje binnen....

Verder misschien nog tips om hem te testen?
Of verdere info?

Geen antwoord op je vraag,maare wat moest je er voor betalen ? ex porto

Ik weet het niet zeker meer, maar volgens mij stuurt ie geen midi uit. Althans, ja kan niet lekker het filter sweepen via midi.

na afdingen €145,-

hij stond te koop voor 175,- bij mopu music

vond dit een nette prijs voor heel klein beetje extra zekerheid van bij een winkel kopen...

Een echte detroit bakkie die poly 800. Ik heb er een keer mee gespeeld en er zaten echt hele toffe geluiden in. Hij klinkt een beetje stoffig, en dat is echt een welkome afwisseling tussen al dat digitale geknetter. VOlgens mij haalt Derrick May er zijn strings en piano's uit.

Origineel geplaatst door bobaphat
Een echte detroit bakkie die poly 800. Ik heb er een keer mee gespeeld en er zaten echt hele toffe geluiden in. Hij klinkt een beetje stoffig, en dat is echt een welkome afwisseling tussen al dat digitale geknetter. VOlgens mij haalt Derrick May er zijn strings en piano's uit.
Detroit?

He gatsie... :D

Patches kan ie wel gewoon opslaan toch?
Of heb ik dit verkeerd begrepen en kunnen patches alleen opgeslagen worden op tape, en wordt het memory gecleared als de stroom er af is?

Je kan 64 patches opslaan die gewoon bewaard blijven. daarna moet je met tapes aan de slag

ik heb het ff nagekeken op die van mij:

joystick kun je alleen MIDI gebruiken als pitchbender!

Verder:
Je kunt de patches er wel op blijven bewaren, dan moet je er gewoon baterijtjes in doen:D

Het is trouwens heel eenvoudig om er een lithium batrijtje in te zetten en dan blijft alles netjes bewaard.
ook kun je er cut-off en resonance potmetertjes opzetten voor wat realtime tuning. Best leuk hoor en heel niet moeilijk.
Ik kan dus heel geen fluit van solderen en elektronische toestanden maar het is mij gelukt en het is heel makkelijk.
Kijk maar ff via google en je vindt er zo iets over.

Ehm, degene die ik kan kopen heeft geen adapter...

Is dit een standaard adapter die ik ergens kan kopen of is het een speciale die niet meer te krijgen is?
En is het te werken met batterijen?

En rene, die lithium batterij bedoelde je alleen voor het geheugen?
Of als je er zo'n batterij inzet dan is dat de enige manier om je geheugen te bewaren als je de stroom eraf haalt zeg maar?

Het lijkt mij heel irritant zonder adapter...

Adapter:

Het is inderdaad wel vervelend at er geen adapter bij zit, zeg. Je kunt altijd universele adapters kopen die zijn vaak heel goed ter vervanging maar dit is wel een zwaar ding. Ik heb hem gisteren op de bus gedaan naar Falafelbiels dus ik kan het helaas niet voor je nakijken maar het is wel van belang dat je goed nakijkt of het een AC of DC moet zijn, anders kunnen er rare dingen gebeuren.
Als je het voltage weet en weet of het AC of DC is en er zijn adapters die aan die twee voldoen, dan moet ie het eigenlijk wel doen.
Met batterijen werkt ook wel, maar het kost gewoon veel geld om elke keer weer nieuwe baterijen erin te zetten.

Ik zou je wel aanraden om er een setje baterijen in te doen om de patches te bewaren.

Lithium baterij:

Je kunt er een baterij+houder in solderen (als er al geen in zit, want dat is bij wat latere MkI modellen wel gedaan geloof ik, correct me if I'm wrong)
Het is alleen bedoelt om de patches te kunnen bewaren als je de stroom eraf haalt, verder niks. Als je niet wil solderen dan zul je er dus gewoon batterijen in moeten doen.

Veel lol ermee, laat ff weten hoe ie bevalt:D :D

Ik twijfel nu nog of ik hem bij deze winkel ga kopen...

Niet iemand een Poly800 adapter over?

Of gewoon een poly800 over?

:engel:

Poly800

Poly800

Origineel geplaatst door barn

Je kunt er gewoon een universeel adapter aan koppelen. Ik heb ook een Poly800 en daar zit gewoon een universeeladapter aan gekoppeld, werkt prima. Volgens mij zijn deze voor tussen de 15 en 20 euro te koop en zo groot zijn die adapters niet.:W

De Poly-800 werkt op 9V DC,

Ik heb er leuke Detroit achtige sounds uit weten te toveren en leuke dingen mee gemaakt.

En heb hem zelfs een keer verkocht ik en miste hem erug!!;{ ,maar heb er weer een weten te bemachtigen.

Strings of life / Rhythim is Rhythim

Oeps, verwarring...

In de handleiding staat:
Korg 9V AC adapter (rated at 300mA). Make sure that you are using the correct Korg adapter for your local line voltage.

AC of DC... is dat nog verschil met amerikaans net ofzo?

Vind het echt superirritant dat ze dit* nog ff op het laatste moment vermelden...:frons:

* hetzij er geen adapter bij zit...

Oeps, verwarring...

In de handleiding staat:

AC of DC... is dat nog verschil met amerikaans net ofzo?

Vind het echt superirritant dat ze dit* nog ff op het laatste moment vermelden...:frons:

* hetzij er geen adapter bij zit...

Ik heb geken aan de achter zijde en er staat 9V DC DC=gelijk stroom

8) Success

echt wel een coole synth, en de eerste analoge synth die je om je nek kunt hangen. lekker retro, en supermakkelijk. adapter erbij kopen is geen probleem. ik betaalde 115 euro voor een mk1.

Back