Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Ben een stap verder heb vandaag weer monitoren beluisterd en opname van gemaakt.
Foto ter illustratie, heb dus op tijdens de opnames heen en weer lopen switchen van boven naar beneden en visa versa om zo 1 compleet duidelijk beeld te krijgen.
De opnames dekken een luister sessie niet maar dienen (voor mij) ter ondersteuning.
Ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uitgaat en welk merk jullie erbij plakken
Opnames 3 en 4 zijn op redelijk volume 5 en 6 ultra zacht. Op de achtergrond bestaat de kans dat je wat gepraat of geluiden hoort. Moet je maar ff doorheen luisteren.
![]()
Helaas werkt het niet zo. Je kunt niet aan de frequentie respons -alleen- zien hoe een monitors is. Als dat wel zo zijn, zou je van elke luidspreker een goeie monitor kunnen maken dmv een grafische eq.
Het doet me denken aan een man die een setje chinese mic's gebruikte en zei dat die net zo goed als u87's waren omdat de frequentie respons bijna hetzelfde was.
maar wat probeer je te bereiken met dit soor metingen. Straks vind je een speaker die op zo'n manier goed uit de bus komt, maar totaal niet klinkt.
Probeer bijv maar eens een dual concentric.

Nu weer terug naar de opnames, 3 en 5 zijn de Psi's, 2 en 6 de Adam's X8.
Proac eens ff kijken waar ik ze in de buurt kan beluisteren
@AngeFragile heb je een linkje van de dealer in Dordrecht, kan het namelijk niet vinden en wil zeer zeker de pmc minimaal 1x hebben gehoord.
ProAc's zijn passieve speakers.
Moet je dus nog een goeie amp bij halen (en ze schijnen niet zo goed te matchen met Bryston dus dat wordt nog researchen en waarschijnlijk duur)
Voor luisteren moet je bij een hifi zaak zijn denk ik als een in Nederland ze heeft.
Je bedoelt 4 en 6 de Adam's? Niet de 2 zoals je schrijft (want die is niet gepost)?
Iig heb ik nu echt compleet geen vertrouwen meer in wat ik heb geschreven over de filetjes.
Je zou toch denken dat de Psi's op de meeste gebieden beter zijn dan de Adam's.. (heb ze zelf nooit gehoord)
En ze zijn goed. Echt goed, niet te vergelijken met de andere monitors uit deze prijsklasse.

Ja sorry idd de 4 en 6 zijn de Adams. Haha grappig plak naampje erbij en mensen gaan twijfelen, dit soort dingen probeer ik tijdens het luisteren uit te schakelen.
Je bent niet de eerste die de psi sound niet erg lekker vind.
De psi's zijn goede monitoren eerlijk is eerlijk. Heb oa instant death van de beastie boys op gezet. Das een vrij complexe track omdat je veel kleine dingetjes hoort zoals kraakjes, plopjes, ruis en dat soort dingen.
Dat hoorde je bij de psi's super duidelijk, de adams schoten daarin te kort. Wat betreft het ultra laag kan bijna niets tegen de adams op.
Dus wat de 1ne monitor kan kan de andere niet. Ben verliefd geworden op de Adams puur en alleen om de ultra laag en monitoren op laag volume en nog body horen.
Heb gevraagd wat de korting was als ik ze beiden zou kopen, € 100, - korting
Hetzelfde wat met de KH gebeurde is ook met de PSi, zodra het volume omlaag ging verloor je ook body.
Kan het artikel van SOS niet meer terug vinden, maar
Dit is de technische bedoeling ervan, dus vrij normaal verschijnsel:
http://www.youtube.com/watch?v=EBBOirVIXzE