mpc2000xl save beats

mldn

Ingeburgerd
Ik snap het ff niet meer.
Heb onlangs een mpc2000xl gekocht van iemand, allemaal leuk en aardig maar ik kan me beats nu alleen maar saven op een floppy... erg weinig data en ik heb geen floppydrive meer in mijn pc.

Hoe kan ik nu beats opnemen/saven?
Kan dat via een midi interface? en dan de beat recorden in bijvoorbeeld fruityloops ofzo??

graag advies, want ik snap hem ff niet meer.

Er zit een SCSI aansluiting op de MPC.
Hier kan je dus een SCSI Harddisk, zipdrive Jazdrive etc aanhangen zodat je je werk kunt saven en loaden.
Je ziet vaak dat mensen een SCSI zipdrive aan hun sampler hebben hangen en een USB zipdrive aan hun PC, zodat je zipschijfjes kunt uitwisselen om samples etc verder te kunnen bewerken op de PC.
Luxer is om een cardreader in de sampler te bouwen en ook 1 in de PC. Dit is een modern opslag medium zonder mechanische delen wat kapot kan gaan zoals een ZIP/JAZ drive/schijfje

Een andere optie is een SCSI kaart in je PC zetten en een SCSI keten maken vanaf je PC naar je MPC met daar het opslag medium tussen, zodat dit gedeeld kan worden door zowel de PC als de sampler.

Sample transfer via midi (SMDI) zou ik niet aan beginnen, want dat is heeeeeeeel erg traaaaaag.

Succes

Ik raad een cardreader aan! Het is een kleine investering maar het gemak meer dan waard! Wel even opletten of je het juiste OS instaleerd.

Als je een memorycard reader koopt, koop dan wel de juiste. Ofwel een scsi ding ofwel een IDE cardreader van een echte MPC-leverancier, anders wordt het een drama.

http://www.mpcstuff.com/2000xl-mcd-multi-card-reader-drive.html

Beat recorden moet je gewoon via de audio out van de MPC doen en je geluidskaart. Is de enige manier.

Ik ben zelf eigenlijk zelden tegen de groottelimiet van floppies aangelopen met mijn MPC. Ze zijn alleen zo verschrikkelijk langzaam:P

Het is zo, ik heb dus de mpc2000xl met een cd speler en 2 zipdrives.

Nu heb ik 1 zipdrive op de pc ( usb zipdrive ), werkt perfect
De andere zipdrive was/is voor de mpc, maar op een of andere manier herkent de mpc hem niet.

Achterop de zipdrive heb je id codes 5 en 6 maar beide doen het niet.

Als ik hem op 5 zet, ziet de mpc wel scsi slot 5 maar de mpc zegt dat er niks aan hangt.

Als ik de zipdrive op 6 zet dan ziet de mpc hem helemaal niet.
Dan zie ik in de mpc, scsi slot 0....1...2....3....4....5....7....8

Kan iemand mij helpen hiermee, als ik hem werkend krijg dan is het probleem voor saven van beats ook meteen opgelost.
De cd-speler werkt op scsi trouwens perfect en wordt meteen herkent.
De kabel voor de zipdrive van de mpc heb ik vanmiddag nieuw gehaald in de winkel.

De zipdrive is van iomega zip100.
dezelfde als in dit filmpje ( 2.00min ) :

I have a SCSI Zip drive but I still can't get it to work. What should I do?

Check the termination and SCSI ID settings. If the Zip drive is the only drive connected to your MPC2000XL, or the last drive in the SCSI chain, make sure the termination switch is set to ON. Also, make sure the SCSI ID is set to ID 5 since the internal SCSI ID of the MPC2000 is set to 6.

Ja dat heb ik nu gedaan en ik kan slot scsi 5 zien op de mpc. Maar hij zegt steeds
"No scsi device"

Kan ik de zipdrive ook via mijn scsi cd speler aansluiten? ( want de cd-speler ziet die wel )

Heb je eerst de MPC aangezet en daarna de Zipdrive?

Kan ik de zipdrive ook via mijn scsi cd speler aansluiten? ( want de cd-speler ziet die wel )

Met de juiste kabels kan dat natuurlijk, maar dat zal niet uitmaken denk ik.

Je krijgt dan

MPC (termination on en SCSI ID 6) -- CD-ROM (termination off en SCSI ID geen 5 of 6) -- ZIPdrive (termination on en SCSI ID 5)

of

MPC (termination on en SCSI ID 6) -- ZIPdrive (termination off en SCSI ID 5) -- CD-ROM (termination on SCSI ID geen 5 of 6)

Laatst gewijzigd:
Ik heb beide geprobeerd.

-eerst de mpc aan dan de zip aan.
-eerst de zip aan en dan de mpc aan.

MPC (termination on en SCSI ID 6) hoe kan ik dit gedeelte doen ?

Scsi slot 6 slaat die over....hij gaat van 0...1....2....3...4....5...7..8 ( ik heb mij laten vertellen dat slot 6 het flash geheugen is ?)

yep zeker gele lamp brand, diskette gaan in en uit. oranje lampje doet het ook.... je hoort hem zelfs de diskette lezen

Dan kan nog steeds de scsi interface stuk zijn, als een of andere grapjas hem ooit op een printerpoort aangesloten heeft bijvoorbeeld (zelfde stekker...)

Heb je niet een ander apparaat waar je hem op kan testen? Met name omdat je zegt dat de cd-rom het prima doet en je bekabeling goed lijkt, vermoed ik toch dat er wat mis is met de Zip.

mm nee kan hem niet ff ergens anders op aansluiten helaas.

Ik heb nu een midi interface gehaald zodat ik de mpc rechtstreeks aan de pc kan hangen. Dan kan ik toch mijn beats live recorden in bijvoorbeeld ableton??

heeft iemand een "how to" hoe ik de mpc2000xl kan sync met ableton?

Ik maak gebruik van ableton 8.

op de MPC staat Sync out op MIDI CLOCK, MMC aan

ableton 8 staat input UN-ONE(interface) Track "aan" Sync "aan" Remote "aan"
Output UN-ONE Track "aan" Sync "aan" Remote "aan"

Als ik nu op de MPC op rec en start druk dan kan ik opnemen in ableton en dat zie je dan ook, alleen wanneer ik het dan af wil spelen in ableton hoor je geen geluid?

vandaag ook nog maar een IDE interne zipdrive gekocht, om mijn floppy drive te vervangen.

Hopelijk gaat dat wel werken dan...

Back