Warmte aan track toevoegen

Mijn zoek producer thread, waar je zo compliment vol was! ....

Wat in mijn ogen veel mensen vergeten, is geluiden goed op mekaar afstemmen. Het verschil tussen een mix die punch mist, en een lekker volle productie, is vaak alleen maar een kwestie van sounds op de juiste manier tov elkaar eq'en.

Zie je plaat maar als een taart met lagen. Als je in een een fout maakt of tussenuit trekt, stort alles in mekaar.

Iedereen is snel geneigd om alle sounds lekker vol te maken, want dan heeft t ballen. Maar das precies verkeerd om. Maak een paar dingen vet, en eq de rest radikaal. Check met een analyzer waar de energie van die bepaalde sound zit, de rest van de frequenties heb je vaak niet nodig, en kun je uit je mix gooien....

Of je laat je track mixen of masteren door iemand met de juiste spullen :okdan: moet er natuurlijk wel commerciele upside inzitten, want dat gaat natuurlijk niet voor niets...

@ Pimpampeter, Don't worry mate, heb het geluk gehad om veel te mogen samenwerken met in mijn ogen top producers (mierenneukers).

Voorbeeld wat ik gaf, dat als je je geluid door een O3D of Mackie haalt al een verschil maakt, heb ik niet verzonnen.

Hetzelfde dat ik met 1 van de gasten met wie ik samen heb gewerkt mij mededeelt, na dat i op een SSL mocht mixen, dat als je een softsynth door een SSL haalt standaard goed klinkt.

Samenwerken blijft imo nog steeds het beste wat je kan doen.

@ Raphie....wil tegenwoordig mn eigen shit voor elkaar hebben (ook ivm tijd gebrek).

dan zal je diep in de buidel moeten tasten want dat ga je met plugs of zonder fatsoenlijke outboard mastering echt niet redden. :D

dan zal je diep in de buidel moeten tasten want dat ga je met plugs of zonder fatsoenlijke outboard mastering echt niet redden. :D

Tja, je kunt natuurlijk ook dikke outboard hebben, demo's op t forum zetten, en er vervolgens achter komen dat mensen nagenoeg geen verschil horen tussen plugin versies en je hardware versies (API 2500 bijvoorbeeld?

Dikke outboard is 1, het maximale resultaat eruit halen is iets heeel anders.

Gelukkig heb ik daar geen last van, maar kan me voorstellen dat dat met "dutch house" (but not as we know it) iets moelijker ligt :D

1. wat is een fatsoenlijke outboard ? en
2. wat is diep in de buidel ?
Raph

Laatst gewijzigd:
- SSL, API, SPL 2 bus processing units (EQ, compressors, channelstrips) vaak toch wel tegen de 2.500 a 3.000 euro per stereopaar/unit. hoeveel en welke units je "nodig" hebt hangt natuurlijk af van je persoonlijke smaak.

onder de 2K ben ik bijv erg tevreden over m'n 2 SSL Alphachannels, pre-amps die ook een EQ en compressor limiter aan boord hebben, die koop je voor 900 per stuk dan ben je voor 1.800 klaar en heb je erg fijne kleuring / dynamics

Wat voor mij altijd wel wat magie toevoegt is Izotope Ozone.
Als ik een magische plug-in zou moeten noemen, zou het die zijn.

zijn legio plugs die "wat" doen, denk dat de grootste valkuil is dat je het niet overkookt en hetgeen op het moment "vet" klinkt, een paar weken later nog steeds "vet" klinkt en niet als een grote fase brei. Maar ik blijf van mening dat e.e.a. al in de mix op orde dient te zijn en er geen "ik maak alles mooi" plug of doos bestaat.

Ik heb een paar keer met izotope gespeeld, en kan me voorstellen dat het voor bepaalde genres bruikbaar is. Dan zet ik een paar dingen aan, en dan lijkt het lekker te klinken, maar al snel word ik er dan luistermoe van. Zoals Raphie zegt, het is heel snel te veel, en uiteindelijk gooi ik hem dan maar weer uit en gebruik wat Sonnox spullen die voor mij veel natuurlijker klinken.

Met Ozone deed ik nooit meer dan de CD Master preset :)
Als ik met de settings ging kloten, was het al snel een hysterisch geluid, idd.

waarom klagen mensen die DAW's gebruiken over gemis van (analoge) warmte als ze zelf ervoor kiezen alles digitaal te doen? :?

Blub, wat is dat nou voor commentaar Bass, nieuw geld ofzo?

Waarom in de file staan als je met een prive jet overal naar toe kan gaan ?

Waarom gaar voedsel eten als je kaviaar kan kopen ?

Waarom een plakpak kopen als er zoiets als maatpak bestaat ?

Waarom normale schoenen kopen en je voeten (belangrijk onderdeel van je lichaam) verkrachten terwijl er zoiets als op maat gemaakt bestaat ?

And so on, oww dear

facepalm.gif

OT, thnx voor jullie input, 2,5k is idd een dure grap :o:

Laatst gewijzigd:
ach ieder zijn ding, ik heb geen ervaring met DAW's dus ik weet niet hoe dat klinkt..
mijn hele studio kost nog geen 2,5 k denk ik :)

Verkeerde inschatting geen nieuw geld :o:

Noem eens een paar goede analoge synths op dan die je hebt ?

Heb ooit 1x met de pro 1 mogen spelen, da was genieten geblazen zelfs met hele slechte boxen (monitoren). Die wil ik graag hebben, kost EUR 1.294,61
zie link:http://cgi.ebay.nl/Classic-Sequential-Circuits-Pro-One-Analogue-Synth-/260810494385?pt=UK_Musical_Instruments_Pro_Audio_Synthesisers_CV&hash=item3cb98451b1

Een set goede monitoren blub daar ga je al......zit je al boven de 2,5k. Tja dure hobby, goeie shit kost nou 1 maal geld, helaas :(

oooh gaat het over synths? ik dacht over DAW's...

ik denk dat je al een eind komt door een analoge mengtafel te gebruiken?
ik heb niet eens een PC in mn studio dus ik mag toch niet meepraten ;)

ik heb alleen een Mackie CR1604, die zijn iets van 400 euro 2e hands ofzow dacht ik

Kleurt die de sound op een positieve manier ? klinkt het analoog- er/ warmer of hoe je het wilt noemen ?

Dan is het zeker de moeite waard om er naar te kijken en goedkoop ook nog :D

Back