Warmte aan track toevoegen

Warmte in je geluid, moet je niet fixen of mixen, het is er of het is er niet. het is maar net welke geluiden je bij elkaar gooit. Neem een Motif XS met een string of een mooie electrische piano, dan weet je hoe warm het kan klinken, vergeet niet een analoog strijkertje uit een Roland synth, dan wel een analoge. Heb je een goeie koptelefoon, vergelijk dat eens met je speakers. misschien heb je wel een paar niet al te beste speakers. En vergeet niet, iedereen heeft andere oortjes, wat voor de een warm klinkt, klinkt voor de andere te wollig. das het leuke van muziek. Je speelt met mensen hun emotie. Zet een goeie Jazz Plaat op van Diana Krall, dan weet je wat warm klink, en dat komt niet door Diana....een beetje dan, maar gewoon het hele geluid. Of Room eleven in Care, en dan dat nummer beginnend met de contra bas, dan weet je wat warm klinkt.....als het laatste nummer niet bij je klinkt, dan weet ik het zeker, dan is iets mis met de speakers, veel speakers geven niet alle frequenties lekker weer, zitten soms dippen in het frequentie verloop.....en dit heeft niet met de prijs van je speakers te maken. Een B&W of een Piega....kunnen ook dippen hebben ondanks hun overdreven prijzen, maar ja de een vindt dat misschien mooi, omdat ie op het middengebied een ander gehoor heeft.

Ook leuk is de laatste van Yello op vinyl, wat een mooie plaatsing zit daar in....jammie.

suc6 met je setup.

Ok, komt ie dan:
snip 1 je eigen kick
overal kwaliteit van de stems is nog veel meer uit te halen, zelfs ITB
Dit is ff 15min kanaaltjes inrijden, compressie regelen en EQ nalopen

Maar geeft je een idee van mijn visie op warmte (smerige electro :D )

Laatst gewijzigd:
ik heb alleen ervaring met analoge mixers dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal met puur digitaal opnemen hoor... ook gebruik ik geen softsynths of plugins dus ik weet niets van alles in 1 PC opnemen...
ik hou van "low" budget hardware gear en daar maak ik muziek mee :)

Gaan met die banaan Bass ! ... zo ging het er ook aan toe toen muziek nog echt geld opbracht.

De meesten steken er blijkbaar hoe langer hoe meer geld in, om er hoe langer hoe minder mee te verdienen.

Gaan met die banaan Bass ! ... zo ging het er ook aan toe toen muziek nog echt geld opbracht.

De meesten steken er blijkbaar hoe langer hoe meer geld in, om er hoe langer hoe minder mee te verdienen.

haha thanx, nou ja ik verdien er sowieso niets mee hoor, het is gewoon een hobby,
en mn gear is gewoon 2ehands gekocht.. :)

Je hebt er zin in en start je gear op ... je begint te knutselen en te experimenteren ... en als het je even meezit heb je het ook nog eens per ongeluk ge-record.

... en als je het dan afspeelt doe je het meermaals omdat je het goed vindt en er van geniet ... ook al doe je niet aan quantize en zijn de overgangen niet perfect, .. daar doe je het gewoon voor.

Boeiend ik steek heel veel geld in muziek en verdiend er geen kut mee... Moet da dan?

Een auto van zeg 20000 kopen levert toch ook niks op?

hmm het stadium G.A.S. heb ik al een geruime tijd niet meer :)

De 2e klonk beter Raph, daar zat meer diepte/ warmte/ punch in

Kwam die kick van een analoge app. ? :P Zwaar irritante, vocalen/ tekst btw :r

PP, geen legitiem argument. Als je maar lol hebt, zou (gedeeltelijk) iets legitiemer zijn.

klopt die 2e had mijn eigen kick, maar daar is iets met de upload niet goed gegaan moet ik er dus ff opnieuw opzetten. Maar om een lang verhaal kort te maken er is nog een hoop uit de stems te halen voordat je aan outboard moet gaan denken, lekkere vocal ook, waar heb je haar vandaan?

Internet staat bol van producties, die gasten niet op maat kunnen maken omdat,.......i dunno.

Mag je graties gebruiken om (het leren) op te mixen, zegmaar. Volgens mij heb ik deze bij SOS vandaan geplukt, staan nog meer dingen op :D

Kan zijn dat het aan mn koptelefoon ligt maar t lijkt alsof i ultra hard is uitgemixt, helemaal uitgeperst, als k m hard zet doet t pijn aan de oortjes.

Hoor onderstaande track, let vooral op de bouncy laag zooooo mooi. Maar er is nog voldoende om ander geluiden leven in te houden zegmaar. Ze werken allemaal in het laag zonder elkaar in de weg te zitten, is echt mooi gedaan, maar hoe :?

het technische aspect van mixen kun je wel leren, maar uiteindelijk gaat het om je eigen smaak in geluid en het soort muziek die je maakt...
als iedereen hetzelfde zou mixen zou het wel erg saai zijn toch? alles zou dan hetzelfde klinken..

Andere truc om warmte toe te voegen, gooi wat geluiden in een groep of desnoods heel je mix en gooi er heel lichtjes een goede phaser overheen of flanger, maar echt zo weinig dat het niet opvalt.

Back