Is een M3 zonder cd-rom nog goed te bedienen.

LegolasII

Vooral doorrr gaan
Beste mensen,

De M3, die ik gekocht heb, is er één zonder cd-rom.
Het enige wat ik er bij gekregen heb, is een onduidelijke Engelse gebruiksaanwijzing.

Kun je zonder de bijgeleverde cd-rom, goed met een M3 werken?
Ik had eigenlijk direct al niet de bedoeling, om de M3 volop te gebruiken in combinatie met mijn pc.
Maar zijn er ook bepaalde zaken, die ik nu minder of helemaal niet kan toepassen?

Bijvoorbeeld zoals ik nu op dit moment moeite heb, om één enkel program te wissen... te initialiseren, zal ik maar zeggen.

Groet,
Piet :)

die originele cd-roms en handleidingen zijn nutteloos, aangezien de m3 in de loop der jaren enorm veranderd is kwa functionaliteit en Operating Systeem (nu is die expanded met nieuwe rom sounds en mogelijkheden).

dus je kunt beter de software editor, driver en de handleidingen downloaden van de korg site. Daar staan alle actuele dingen die je nodig hebt.

de manuals kun je hier vinden:
http://www.korg.co.uk/products/workstations/m3/ws_m3_downloads.php#documents

de drivers en software staan hoger op de page:
http://www.korg.co.uk/products/workstations/m3/ws_m3_downloads.php

Dank je wel quifster,

ik zal proberen de software te downloaden.
De bijbehorende handleiding had ik inmiddels al gedownload van deze site.

Groet,
Piet

voor wat simpele hands on guides kun je ook altijd de wiki raadplegen natuurlijk. Daarin staan simpele guides voor dingen die je op de m3 wilt doen. Die zou ik absoluut eens lezen als ik jou was.

die kun je hier vinden:
http://karma-lab.wikidot.com/korg-m3:start

Hallo Quifster,

Mijn M3 heeft de versie 2.0.4
Is het dan de bedoeling dat ik de M3 Editor Software V 2.2.1 download?

Groet,
Piet

Dank je wel, voor de andere tips,
Die ga ik zeker nog bekijken.

Groet,
Piet

De editor, heb ik inmiddels opgeslagen...
Die ga ik direct uitpakken.

Maar het is me niet helemaal duidelijk welke driver ik moet hebben.
Ik heb de bovenste genomen.
Dus nu heb ik de editor, de driver en de handleiding...
Ik heb zo'n usb-kabel, die direct verbinding met mijn pc legt.
Die gebruik ik ook voor mijn Tyros.
Dus ik ga maar weer eens aan de studie.]
Ik hoop dat het allemaal lukt.

Hartelijk dank voor deze fijne hulp.

Groet,
Piet. :okdan:

Hallo mede-forummers,

Inmiddels werkt de editor, die ik gedownload heb.
Echter er blijft een probleem bestaan, waar ik niet goed uitkom.
Ik wil eigenlijk programs deleten, om ruimte te maken voor een paar andere samples.
Dit moest ik doen, omdat mijn sample-memory vol is.
Ik moest als oplossing samples deleten...
Dat begreep ik als de program-samples.
Ik denk okay, ik heb een aantal samples gevonden, waar ik waarschijnlijk niet veel mee zal doen,
dus die delete ik. Maar, ik zie nergens een delete-functie, ook niet op de editor op mijn pc.

Dus, vraag ik me af, kan ik program-samples überhaupt wel deleten op de M3,
zodat ik ruimte krijg voor een mooiere piano, die ik op een stickje heb staan.
Ik wil minder goed klinkende samples eigenlijk weer initialiseren... Hoe verkrijg ik anders die extra geheugenruimte?

Help, help... :)

Groet,
Piet

Ik wil eigenlijk programs deleten, om ruimte te maken voor een paar andere samples.
Dit moest ik doen, omdat mijn sample-memory vol is.
Ik moest als oplossing samples deleten...
Dat begreep ik als de program-samples.
Ik denk okay, ik heb een aantal samples gevonden, waar ik waarschijnlijk niet veel mee zal doen,
dus die delete ik. Maar, ik zie nergens een delete-functie, ook niet op de editor op mijn pc.

Ik heb de m3 inmiddels niet meer omdat ik overstap op een korg kronos, dus ik doe het maar even uit mijn hoofd, maar volgens mij was het zo dat je op de sample knop moest drukken, en dan rechts bovenin je touchscreen initialize moest kiezen om het sample geheugen leeg te gooien.

Veel handiger is om de piano gewoon in te laden en dan het append vlaggetje uit te vinken, dan overschrijft die het huidige geheugen in plaats van te proberen de samples toe te voegen.

Het weggooien van Programs hoeft niet, dat staat compleet los van het sampling systeem.
Overigens kun je de sets die je niet automatisch wilt laden tijdens het starten van de m3 in 1 van die menus uitvinken. Dat scheelt veel opstarttijd.

Ik had geloof ik alleen de piano default op autoload staan.

Hoi quifster,

Inmiddels heb ik die mooie piano er in zitten.
Ik heb de brass woodwinds 1, die laadde hij nl nog wel automatisch, op unload gezet, en vervolgens via de media die ene piano-sample ingeladen.
Wel vreemd, dat je in dit geval een complete brass woodwind bank niet oplaadt, om een enkele pianosample te kunnen laden...
Als je sample-mode indrukt, dan zie ik op het commandomenu rechts, helemaal geen initialize staan.
Misschien is dat append vlaggetje nog een optie, moet ik eerst nog eens kijken waar dat vlaggetje zit... ;)

Maar als ie dan het geheugen gaat overschrijven, zou die dus ook zo maar mijn 60 geluiden/samples die ik inmiddels aangepast heb, voor gebruik met m'n keyboard, kunnen overschrijven. En dat wil ik natuurlijk ook niet.

Dus, je stapt over naar een Kronos, ik heb zelfs met die gedachte gelopen, om een Kronos i.p.v. deze M3 te kopen. Maar, ik heb hier in eerste instantie wel genoeg aan.
Volgens mij schoot ik met het kopen van een Kronos mijn doel ver voorbij.
Dus maar niet gedaan...

Heel veel succes straks met de Kronos.
Het lijkt me een machtig mooie machine.

Groet,
Piet :doei:

Back