impOSCar2 is er!

750 pond ex btw idd, niet echt goedkoop maar misschien wel de moeite waard voor sommigen.

Voor Imposcar met volledig 'hands-on' is ook wel wat te zeggen, maar idd, voor het geld is er ook leuk ander spul te koop.

wat een afzetterij

"afzetterij" vind ik ook gelijk wel een erg groot woord. Het is een handgemaakte controller en daar gaat gewoon erg veel tijd inzitten, die betaald moet worden (en ga maar rekenen met een uurtarief van 90-100 euro die een engineer kost). Wil je die prijs niet betalen dan betaal je die niet. Ik zie niet helemaal hoe ze jou afzetten op deze manier. Hebben ze hem jou voor minder aangeboden en moet je nu bijbetalen om hem te krijgen ofzo? Dat jij het niet eens bent met de prijs heeft niks te maken met afzetten.

750 voor die controller, geweldig wat een afzetterij

Dan koop jij toch lekker een behringer :okdan:
Elke cent die je daaraan besteed is een cent teveel.

Weet je uberhoud wel wat de productie kosten zijn om iets te bouwen en verkopen?

het ding heeft niet eens keys.
Of eens écht een handige feature zoals led-rings rondom de pots om de parameterstand ogenblikkelijk weer te geven.

Kortom, een erg duur speeltje.
Dan mag ie nog van staal zijn met echte houten zijkantjes ... (alsof dat de aanzienlijke meerprijs zou kunnen verantwoorden)

duur ja, vernieuwend nee. Mooi ja.

VA heeft natuurlijk ook voordelen idd voor op het podium bijvoorbeeld, maar een laptop doet het ook op het podium hoor ; )

Maargoed, ik hoef niet te verdedigen dat de prijs te hoog is of whatever. Ik vind het gewoon erg mooi en erg handig, zonde dat die knakker ermee stopt, hij is gewoon een techneut met een liefhebberij voor mooie controllers
waar niet veel mensen op zitten te wachten

ik heb zelf zat novation spul gehad mpk van akai etc, ik word daar niet vrolijk van. Kost veel te veel tijd om dat te proggen zoals je het wilt. Ik muis gewoon alle plugs, veel makkelijker. (touchscreen zou een goede verbetering zijn)

Dan koop jij toch lekker een behringer :okdan:
Elke cent die je daaraan besteed is een cent teveel.

Weet je uberhoud wel wat de productie kosten zijn om iets te bouwen en verkopen?

Wat een non statement. Een BCR of BCF controller van Behringer zijn gewoon prima producten voor een hele scherpe prijs. Ik vind de prijs voor deze controller overigens niet perse te hoog gezien het geen massaproductie is.

Zwaar overpriced is een titel die we aan de SSL Nucleus kunnen toekennen wat dat is ronduit belachelijk. ;)

Ik vind m supervet,. 750 is niet duur voor een stukje techniek in kleine oplage,..
Tuurlijk kun je er een andere goedkopere controller aanhangen,. maar dit maakt t wel erg hands-on.
Als t geld me op de rug groeide kocht ik die controller en een aparte laptop om enkelimposcar2 op te draaien!

Ik vind m supervet,. 750 is niet duur voor een stukje techniek in kleine oplage,..
Tuurlijk kun je er een andere goedkopere controller aanhangen,. maar dit maakt t wel erg hands-on.
Als t geld me op de rug groeide kocht ik die controller en een aparte laptop om enkelimposcar2 op te draaien!

zelfs voor kleine oplage vind ik 750 nog heel erg pittig. Ter vergelijking, je koopt een MEK voor hetzelfde bedrag.

OSC2 is het wel waard overigens om een dedicated controller te hebben, fantastische sounds, super filter, en weer patches van Underworld wrschijnlijk.

Ja, maar hij kost dus 750 pond ex btw, een eurotje of 1100 wordt dat dus (exclusief verzenden nog eens ;))

zelfs voor kleine oplage vind ik 750 nog heel erg pittig. Ter vergelijking, je koopt een MEK voor hetzelfde bedrag.

OSC2 is het wel waard overigens om een dedicated controller te hebben, fantastische sounds, super filter, en weer patches van Underworld wrschijnlijk.

MEK? :?

Mono Evolver Keyboard.

Aha,.. appels en peren,..da's mn hele punt niet,..

So wie so is de oplage voor de mono evolver een heeel stuk groter dan die voor die imposcar controller.
Bovendien,.. Het is een heel ander apparaat,.

Gearsgewijs is de evolver natuurlijk gewoon een toffe bak
Maar voor productie en workflow trek je gewoon 10 imposcars open in je favoriete daw en die heb je dan hands-on met alles er op en er aan onder de fikken!
Da's gewoon ubervet!

Ik denk eigenlijk dat de plugin veel interessanter is dan de controller, die is gewoon leuk voor in de pers. En duur omdat het zo'n kleine oplage is. Zou zelf ook veel sneller een mooie synh voor dat geld kopen, die je dan ook eventueel als controller kan gebruiken. Zo gebruik ik m'n JP8000 ook bijna alleen nog als controller, maar wel leuk dat er ook mooie geluiden uit te toveren zijn als ik wil.

Aha,.. appels en peren,..da's mn hele punt niet,..

So wie so is de oplage voor de mono evolver een heeel stuk groter dan die voor die imposcar controller.
Bovendien,.. Het is een heel ander apparaat,.

Gearsgewijs is de evolver natuurlijk gewoon een toffe bak
Maar voor productie en workflow trek je gewoon 10 imposcars open in je favoriete daw en die heb je dan hands-on met alles er op en er aan onder de fikken!
Da's gewoon ubervet!

Mijn punt is meer dat je voor die 1000 of whatever euro iets kan kopen wat echt nog veel meer aan je setup kan toevoegen. Een evolver of andere analoge synth kun je ook niet even simpel vervangen door alleen een andere controller, want dat is en blijft het .. simpelweg een eenvoudige controller die ook nog 5x zoveel kost als de synth zelf.

Mijn punt is meer dat je voor die 1000 of whatever euro iets kan kopen wat echt nog veel meer aan je setup kan toevoegen. Een evolver of andere analoge synth kun je ook niet even simpel vervangen door alleen een andere controller, want dat is en blijft het .. simpelweg een eenvoudige controller die ook nog 5x zoveel kost als de synth zelf.

Da snap ik wel,.. Maar jouw idee van wat bijdraagt aan je setup is niet universeel,.. sommige mensen zien analoge hw als het summum van gearhebbedinges,.. ik niet,.. imposcar is voor mij gewoon een vette synth.
Het hele idee dat je er tien tegelijk open kunt trekken en die allemaal kunt bedienen met 1 dedicated controller is voor mij gewoon veel functioneler dan 1 analoge monobak aanzetten!

Al draagt een aap een gouden ring....

:?:?:?:? Het is en blijft een plugin?

Back