Reason 6

Ik ben bang dat je pech hebt. en vsti support gaat er nooit komen.
Midi out is belangrijker wat dat betfft, dan zou je nog vsti's kunnen aantsuren via een losse vst container.
Mja, nog niet zo lang geleden zei Propellerhead Software dat er nooit audio zou komen. Dus: hoop doet leven? Hoewel VST's de "flow" van Reason wel nadelig zouden beïnvloeden. Die hebben namelijk geen achterkant waar je kabels kan insteken, hoewel daar wel een mouw aangepast zou kunnen worden. Voor mij hoeven VST's trouwens eigenlijk helemaal niet. Met ReWire kan ik eigenlijk alles doen wat ik wil. En zo blijft Reason lekker speels en overzichtelijk.

Dat er wel audio is, en geen MIDI dat vindt ik wel wat bizar eigenlijk, dus dat zal wel aangepakt worden in Reason 7 mag ik hopen?

Laatst gewijzigd:
Wel audio geen midi bedoel je ;) en is zo logisch als wat.
Heeft denk ik vooral te maken met steinberg (hun grootste partner) EN het feit dat ze alles in één pakket willen houden en overal kan afspelen. Enige waar je tegenaan kan lopen zijn ontbrekende refills maar die zijn ook standaard werkende met de juiste versie van reason, geen 3rd party programmeerwerk. Via rewire kan je alles met vst, en daar profiteren met name cubase van die in ruil voor niet in elkaars vaarwater zitten dingen als distributie en kennis hebben gedeeld. Rewire is niet voor niks ontstaan door samenwerking van steinberg en propellerheads. Steinberg was onder de indruk van rebirth en de prototypes van wat later reason werd.
Zoiets denk ik, dat lijkt mij een passend verhaal.

Heeft denk ik vooral te maken met steinberg (hun grootste partner) EN het feit dat ze alles in één pakket willen houden en overal kan afspelen. Enige waar je tegenaan kan lopen zijn ontbrekende refills maar die zijn ook standaard werkende met de juiste versie van reason, geen 3rd party programmeerwerk. Via rewire kan je alles met vst, en daar profiteren met name cubase van die in ruil voor niet in elkaars vaarwater zitten dingen als distributie en kennis hebben gedeeld. Rewire is niet voor niks ontstaan door samenwerking van steinberg en propellerheads. Steinberg was onder de indruk van rebirth en de prototypes van wat later reason werd.
Zoiets denk ik, dat lijkt mij een passend verhaal.

Lijkt mij ook een passend verhaal inderdaad. Maar toch zou in dit verhaal gewoon midi-out geïntegreerd kunnen worden lijkt me. Maakt geen panfluit uit voor steinberg.

En eind september komt propellerhead met balance de 2 in X 2 out audio interface !!!!

zie hier mijn topic

enne voor de reason/record bezitters, bij de balance krijg je gratis je update naar reason 6 :okdan:

Maakt geen panfluit uit voor steinberg.

Maar misschien wel een dwarsfluit voor Stenberg (Berdien)....

En eind september komt propellerhead met balance de 2 in X 2 out audio interface !!!!

zie hier mijn topic

enne voor de reason/record bezitters, bij de balance krijg je gratis je update naar reason 6 :okdan:

Heb je ook al gezien hoe duur die balance is .... pffff.
woow 99 euro korting ...... omdat je net al eerder 400+ euro hebt uitgegeven.
Werk liever met een line 6 kb 37

Is het eigenlijk de moeite om nu van reason 4.0 naar Reason essentials (met balance) over te stappen, ogf zou ik gewoon reason 6.0 kopen en een andere goedkopere geluidskaart. (Ik heb die reason 4.0 niet gekocht, maar nu ik die nieuwe reason zie wil ik misschien wel overwegen om hem te kopen).

@ Niel promoot jij de line 6 kb 37 soms omdat jij er eentje te koop hebt staan :D !?

Maar zoals ik al zei specs zeggen mij niets, en in princiepe heb ik nog een 1e gen oxygen 8 en de beringen controls als contollers. Ik heb dus eigenlijk een goede interface nodig om te kunnen opnemen in reason.

Ik was al wat gaan rons kijken en bijv de Focusrite Saffire (leek mij heel degelijk) of een andere simpele interface met een of twee gebalanceerde in(s)

Wat maakt de balance zo duur ten opzichte van andere kaarten ? Zou het toch geen meerwaarde gaan leveren in combinatie met reason ? We zullen het waarschijnlijk moeten afwachten...

Is het eigenlijk de moeite om nu van reason 4.0 naar Reason essentials (met balance) over te stappen, ogf zou ik gewoon reason 6.0 kopen en een andere goedkopere geluidskaart. (Ik heb die reason 4.0 niet gekocht, maar nu ik die nieuwe reason zie wil ik misschien wel overwegen om hem te kopen).

ikzelf zou er dan voor kiezen om reason 6 te kopen en een losse geluidskaart/midicontroller erbij te nemen. Je hebt dan 50 euro extra uit te geven en je zit niet vast aan de beperkingen van balance en essentials

@ Niel promoot jij de line 6 kb 37 soms omdat jij er eentje te koop hebt staan :D !?

Maar zoals ik al zei specs zeggen mij niets, en in princiepe heb ik nog een 1e gen oxygen 8 en de beringen controls als contollers. Ik heb dus eigenlijk een goede interface nodig om te kunnen opnemen in reason.

Ik was al wat gaan rons kijken en bijv de Focusrite Saffire (leek mij heel degelijk) of een andere simpele interface met een of twee gebalanceerde in(s)

Wat maakt de balance zo duur ten opzichte van andere kaarten ? Zou het toch geen meerwaarde gaan leveren in combinatie met reason ? We zullen het waarschijnlijk moeten afwachten...

Die kb37 is in principe al gereserveerd dus daar gaat t niet om :D
Ik snap er ook weinig van waarom die kaart zo verschrikkelijk duur moet zijn in verhouding met de mogelijkheden erin zitten. Voor minstens dezelfde specs koop je voor 1/3e van dat bedrag een nieuwe tc konnekt 6 (alleen die is wel firewire) die als een huis staat met goede converters erin.

Is er iets bekend of ze de audio engine hebben aangepakt? De samples die je erin stopte, kwamen er niet echt hetzelfde uit zeg maar.

nice 8) ook goeie hardcore kicks mee te maken, beter dan scream 4

Lijkt me wel, ookal vind ik die ook niet mis hoor.

Ik heb de hele beat door de pulveriser gehaald, maar ook beide bass-synths, maar daar ook nog veel andere geintjes mee uitgehaald.

Hij werkt ook wel echt anders dan de scream 4 omdat er een envelope follower in zit. Dat geeft je echt de mogelijkheid je sound te laten 'bewegen'... nahja you get the point. Alles kan je er lekker vies mee maken ;)

Back