Is er iets mis met FL Studio vsti's?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

PaulB

Stamgast
Er wordt hier weinig geschreven over FL Studio vst's zoals Toxic Biohazard, Poizone etc. Ik heb ze tot nu toe (ook) altijd links laten liggen.
Vinden jullie dat er iets mis is met deze vst's? Bv in vergelijking met Native Instr., DCAM Synth Squad etc. Ik luisterde vanochtend naar een paar presets van Biohazard en het viel me op dat de sounds best wel gaaf zijn en ze zijn - zeker als er een actie is - niet erg prijzig... Ben benieuwd.

Toxic Biohazard is een leuke synth, net als Sytrus en Morphine. De andere synths hebben naar mijn mening niet iets waardoor ze uitstijgen boven andere alternatieven zoals Sylenth, Zebra en DCAM synth squad bv.

Ik vind vrijwel alle plugins van FL STudio niet veel aan (meer). De enige plugins die ik nog in de lijsten heb staan zijn Harmless, Sawer en Vocodex.

Sytrus kan je op zich veel mee, maar het kost ook wel energie en tijd om er wat moois uit te krijgen.

Harmless vind ik echt een hele leuke synth waar ik niet meteen een alternatief voor ken.

Sytrus is ook een toffe en klinkt imho een stuk beter dan FM7 / FM8. Persoonlijk ook een stuk duidelijker vind ik. (toch zeker ivm FM8, die vind ik gewoon ruk)

Als je een synth in z'n algemeenheid (klank + GUI + gebruiksgemak + presets + fancy shizzle ) leuk vind dan moet je die gewoon gebruiken. Punt.
De pot op met SF-verheerlijking !

Bricks schreef:
Kwaliteit van andere vst's zijn beter vind ik.
zie je, Paul. Dat bedoel ik.

Gij jij je doen en laten baseren op zulke reacties ?
Inderdaad, zou ik ook niet doen...

Gij jij je doen en laten baseren op zulke reacties ?
Inderdaad, zou ik ook niet doen...

daarom heb ik er ook bijgezet vind ik. Als je alles wat je wilt uit de sytrus krijgt prima. Of je nou met sylenth1, sytrus, etc werkt maakt niet uit het gaat om het eind resultaat.

Ga jij je doen en laten baseren op zulke reacties ?
Maar in de tussentijd moet 'ie het wel baseren op jouw reacties? :D

Harmless is gaaf en heeft inderdaad niet direct een alternatief, alleen zou 'ie wel wat minder mogen crashen in Live; toetsen ingedrukt houden terwijl je van preset switcht is in 4 van de 5 keren *poef*.

Sawyer en Poizone vind ik een beetje beperkt voor wat ze kosten (maar aan de andere kant heb ik Sylenth ook gewoon pas in de group buy gekocht, ik vond die ook relatief prijzig voor de volle mep).

Morphine is erg gaaf, maar Virsyn Cube komt qua specs beter uit de bus terwijl 'ie maar een beetje meer kost.

Ik denk overigens niet zozeer dat er wat mis mee is, het is - omdat het bijgeleverd wordt - per definitie minder interessant. Je vindt ook weinig over Cubase Prologue/Embracer, Live's ingebouwde bakken, en bij Sonar wordt alleen Z3ta besproken - maar da's omdat die al een hele geschiedenis heeft en ook standalone succesvol was te gebruiken.

Maar in de tussentijd moet 'ie het wel baseren op jouw reacties?
Neen, liefst niet.
Eén van de meest weerkerende adviezen hier op SF is: "probeer het zelf eens uit en kijk of je het leuk vindt". En dat is maar goed ook.

Mijn reactie hield inderdaad ook een persoonlijke voorkeur in, maar meer kan ik niet geven. Buiten dan het feit dat ie zich zeker niet teveel moet baseren op anderen. (incl. mezelf)

De TS gaf het al aan dat ie Biohazard leuk vind. Ik heb em een duwtje gegeven. "Gebruik die dan maar lekker".

Je moet het een beetje zien zoals een gitarist die een ouwe bekraste gitaar op zolder vindt maar em toch lekker spelen vindt, omdat ie lekker in de hand ligt en een fijne klank heeft.
Terwijl niemand hem verteld heeft dat een Epiphone zephyr-emperor-regent uit '52 hard zou "zuigen" of "de hemel op aarde" is.

Ik vind Toxic Biohazard matig klinken. In het begin heb je natuurlijk de nieuwigheid, ook als je 'm een tijd niet meer gebruikt/gehoord hebt, maar laat je niet misleiden door een of enkele kleine luistermomenten. Pas wanneer je het verwerkt in je projecten hoor je of het je ding is of niet.

Leuk, al die reacties.
Ik laat me ook zeker niet overhalen door wat "men" hier vindt van een synth. (Soms nog wel te veel door de wijze waarop ze gepresenteerd worden op de sites maar da's een ander verhaal). Zo wordt absynth vaak de hemel in geprezen maar ik kan er (vooralsnog) niet veel mee terwijl Arturia's minimoog vaak "mwah" reacties krijgt en die komt in elk van m'n projecten wel een paar keer voor. (Heeft vast ook wel iets te maken met de eenvoud 8o))

Even een geheel ander ding (maar niet helemaal want heeft ook met "wat men ervan vindt" te maken):
Er zijn nog wel een handvol vsti's die ik wil hebben maar ik wil ook de Spectrasonics Omnisphere. Nu heb ik een beetje het idee, door alle dingen die ik erover gelezen heb maar ook door de demo's hier en daar op youtube enzo, dat de Omnisphere een beetje de (soft)synth is die alle andere overbodig maakt... Vreemd genoeg houdt dat me ook enigszins tegen om 'm te kopen (want als alles daarna alleen nog maar tegenvalt...)

Ideeen? (Over de stelling)

Vreemd genoeg houdt dat me ook enigszins tegen om 'm te kopen (want als alles daarna alleen nog maar tegenvalt...)

Ideeen? (Over de stelling)
Euhmmm... sorry maar er komt me echt niets anders op dan "wtf ?!".
Weet je, als je ooit een Minimoog in handen krijgt, geef je hem dan maar gelijk aan mij. Ik zou niet willen dat je in een depressie terechtkomt op het moment dat ie het zou begeven en je noodgedwongen weer zou moeten overschakelen naar softsynths. :halleluja

Nee oké, ik wil je niet belachelijk maken hoor, maar ik denk dat je zelf ook wel ergens kan aanvoelen dat je angst geen steek houdt, niet ?
Als Omnisphere al de holy grail zou blijken te zijn (laat ik geheel in het midden, heb er 0,0 % ervaring mee), dan gebruik je die toch lekker "voor eeuwig" ? Toch zeker nu we het hebben over software, wat niet slijt.

Volgens mij zit jij nog serieus vastgeroest in een hele hoop mythes. Doe eens beroep op je eigen ervaring.

Haha, zijn er nou nog steeds hard vs software discussies? En ik zie dat de minimoog ook nog steeds aangehaald wordt als het ultieme bewijs dat hardware beter is?

Funny !

Daar vroeg ik om waarschijnlijk :P

Het gaat me zeker niet om een hardware-software discussie; ik heb een paar jaar geleden besloten hoedanook alleen nog maar software te gebruiken. Hardware zal best vetter, beter, warmer etc etc klinken (althans volgens de mythe :D) maar al die kabels en instellingen werd ik gek van.

Maar goed, angst is wat overdreven gesteld natuurlijk... Om de vraag wat objectiever te maken: vinden de omnisphere bezitters dat het de beste softsynth tot nu toe is en dat deze hun andere softsynths vervangt?
(En nee, het antwoord daarop bepaald niet of en wat ik aanschaf; just curious)

Omnisphere is fantastisch! No doubt about it. Maar dat wil niet zeggen dat ik daarom andere synths links laat liggen. NI Komplete, Sylenth, Sytrus, Synplant, etc. gebruik ik net zo vaak.
Het is wel zo dat als je snel iets wil gedaan hebben, dat het eenvoudig is om Omnisphere te openen en daar de bij benadering sounds uit te halen.
Ik heb (helaas) nog nooit een hardware synth gehad in m´n leven. Wie weet zal dat er nog wel eens van komen (Novation Supernova II staat hoog op het lijstje).

Haha, zijn er nou nog steeds hard vs software discussies? En ik zie dat de minimoog ook nog steeds aangehaald wordt als het ultieme bewijs dat hardware beter is?

Funny !
Lees eerst eens de hele thread ipv te scannen op wat woorden in mijn reactie.
Het gaat totaal niet om een hard- vs software discussie.

Haha @ you.

Lees eerst eens de hele thread ipv te scannen op wat woorden in mijn reactie.
Het gaat totaal niet om een hard- vs software discussie.

Haha @ you.

Ga je mij nou vertellen wat ik moet doen? Puur vanwege dat weiger ik de hele thread te lezen en ga ik er gewoon nog steeds vanuit dat dit een hard vs software discussie is en beschouw ik blindelings de minimoog als de allerbeste synth die ooit is gemaakt (of ik hem nou wel of niet gehoord heb).

jullie maken het wel gezelliger hier zeg.

Omnisphere heb ik geen ervaringen mee, ik heb wat mp3's gehoord en ook wat meningen, maar ja, dat is voor mij niet genoeg om er een oordeel over te vellen. Een VST waar ik wel erg over te spreken ben, tevens de enige waar ik over te spreken ben is de Waldorf Largo. Wel een beetje bulky (sloom > ook de laatste update helpt niet erg veel)). Geen idee of ze daar nog wat aan gaan doen, maar ok. Weet niet of je daar wat aan hebt.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back