computer horen denken door speakers

SycoIllness

Stamgast
Sinds dat ik met windows 7 werk hoor ik mijn pc denken door de krks echt heel iirritant is dat scrol met de muis etc etc alles hoor je als een ruis iemand hier nog een off setting voor?

Lopen de audiokabels toevallig voorbij stroomkabels? Heb je mss een voorbeeld voor ons?

Wat voor geluidskaart heb je? De meeste goedkope/onboard kaarten doen dit altijd in meer of mindere mate. Schijnt een beetje beinvloed te (kunnen) worden door wat je in welk PCI-slot hebt zitten. Daarnaast natuurlijk altijd zorgen dat je PC in een geaard stopcontact zit, maar dat helpt meestal ook niet.

heb een motu 828 mk 2 maar bij windows xp was alles normaal.

dus niel voor de speakers ongeaard stopkontakt?

Het is ook niet meer leuk haha zelfs als ik met de muis scroll hoor ik een zware ruis.

Beetje lastig om zo goed te eqen

zit alles aangesloten op hetzelfde stopcontact via een verdeelstekker?
zoja, steek je monitors eens op een andere wall outlet.

monitors gewoon in andere stekker steken dan je pc; lost bijna altijd het probleem op

En er voor zorgen dat audio- en stroomkabels zoveel mogelijk gescheiden blijven. Daardoor heb ik ook al eens een soortgelijk probleem gehad. Probeer eens of dat iets uitmaakt. Anders moet je verder zoeken.

En er voor zorgen dat audio- en stroomkabels zoveel mogelijk gescheiden blijven. Daardoor heb ik ook al eens een soortgelijk probleem gehad. Probeer eens of dat iets uitmaakt. Anders moet je verder zoeken.

Dat heeft eerder te maken met ruis in het signaal bij ongebalanceerd gebruik van audio.
Denk niet dat dat hier de oorzaak is...

Hmmm, ik heb de audio verbinding van en naar de audiocard met Balanced kabels veranderd
en dat is ook al veel beter !! :)

Dat heeft eerder te maken met ruis in het signaal bij ongebalanceerd gebruik van audio.
Denk niet dat dat hier de oorzaak is...
Ik heb toch al voorgehad dat ik mijn pc hoorde kreunen door mijn pc-speakers wanneer hij wat harder moest werken. Gewone ruis was er natuurlijk ook bij. De standaard dunne ongebalanceerde mini-jackkabels waren wat verward geraakt met de stroomkabel van mijn subwoofer en ik heb het probleem toen toch gewoon kunnen oplossen door die kabels van mekaar te scheiden. Da's niet noodzakelijk het probleem nu. Het is maar één van de opties.

Hmmm, ik heb de audio verbinding van en naar de audiocard met Balanced kabels veranderd
en dat is ook al veel beter !! :)
Ongebalanceerde kabels zijn natuurlijk niet echt een goed idee om monitors mee aan te sluiten, dus dit zou al veel moeten helpen. Is het probleem nu helemaal weg?

Ik had het ook eens, zo'n ruis door de speakers.
Een slecht RAM-latje was de oorzaak.

Ik denk mijn speakers wel eens te horen door mijn computer.

staat ook niks tussen. ook als het volume van motu helemaal uit staat hoor ik het nog als ik de muis scroll.

mijn zoektocht gaat verder toch bedankt allemaal voor de tips

Back