computer horen denken door speakers

Computer horen denken

Computer horen denken

Wat ook aan de hand kan zijn, is een zogenaamde aardlus. Deze ontstaat doordat bijvoorbeeld deze verbindingen zijn gelegd:
Keyboard aan de PC (USB/Midi)
Keyboard aan het mengpaneel (audio)
PC aan mengpaneel (audio)

Hierdoor ontstaat een lus, waarin brom en andere geluiden door kunnen ontstaan. Een oplossing is het gebruik maken van gebalanceerde in- en uitgangen (die maken gebruik van een trafo'tje, zodat de aardlus onderbroken is), of een 1:1 trafo'tje opnemen in de audioverbinding van de PC of het keyboard.

Ter controle kun je de USB kabel los halen. Verdwijnt hiermee het bijgeluid, dan is het vrij zeker dat er sprake is van een aardlus.

Ga rechtsonderin naar je speaker van je onboard. Rechtermuis en dan opties voor volume regeling.

Zie je daar stereomix tussen staan?

Bij mij stond die toen heeeel minimaal open.

De reden waarom je de muis hoort kan ook komen omdat de interferentie van je PC kast speakertje daarop reageert. Sloop dat ding eruit, of trek hem op het moederbord er vanaf.

ik moet meestal mn laptop in een ongeaard stopcontact stoppen als ik wil opnemen, anders hoor ik ook allerlei computergeluiden in de opname

Ik denk eerder aan je videokaart die stoorzender speelt.

Immers : bewegen met muis = screen refresh
Verschil tussen Windows XP en Vista/7 = hardware acceleratie op 3D niveau voor desktop (denk aan de Aero eyecandy rotzooi)

Dingen die je misschien kan proberen

- Gebruik je de laatste nieuwe drivers ?
- Schakel de Windows Vista/7 eyecandy eens uit (aero en andere speciale schaduw generatie toestanden)
- Zet de hardware / driver acceleratie lager of geheel uit
- probeer eens met een passieve kaart ipv een ultra deluxe gaming kaart (deze laatsten zijn zo smerig op de voeding van de PC, ivm piekstromen en hoge kloksnelheden voor GPU en VRAM ... dat geraakt al snel mee gesuperponeerd op de rest ...)

Ben er bijna zeker van dat je resultaat gaat boeken.

Had onder XP bijvoorbeeld ook altijd last met software die DirectX calls uitvoerden naar de videokaart. Spelen met die acceleratie instellingen en een bescheiden passief gekoeld kaartje hebben dat toen ook helemaal verholpen. (en is nog lekker stil ook)

:-) Ik zet mijn geld in op de post van Dickje1965. Aardlus over een USB-MIDI controller.

Usb kabels eruit en nog steeds hetzelfde probleem.

Bij de bios zie ik geen onboard audio staan en nu durf ik in de bios ook niet teveel te veranderen

staat ook niks tussen. ook als het volume van motu helemaal uit staat hoor ik het nog als ik de muis scroll.

mijn zoektocht gaat verder toch bedankt allemaal voor de tips

ik had daar ook last van je moet iets in de bios veranderen alle achtergrond werkzaamheden uitzetten.

Ik weet helaas zo niet meer wat het was maar ik zat toen op het RME Forum en daar legde iemand mij uit dat het aan instellingen in je bios (moederbord) kan liggen ik heb een Gigabyte die hebben er meer last van

ik had daar ook last van je moet iets in de bios veranderen alle achtergrond werkzaamheden uitzetten.

Ik weet helaas zo niet meer wat het was maar ik zat toen op het RME Forum en daar legde iemand mij uit dat het aan instellingen in je bios (moederbord) kan liggen ik heb een Gigabyte die hebben er meer last van

Dat van die USB muizen heb ik ook een keertje gehad.. maar daar ligt het dus niet aan want zelfs als alle USB shit eruit ligt stoort het.

Dat van in de Bios kutten is waarschijnlijk een IRQ wijzigen.. met sommige MOBO's kan dat weer niet.. de besturing regelt dat zelf vaak in.. beetje vage materie... maar je kunt het soms wijzigen in de Bios dan weer wel wijzigen, misschien dat er mensen zijn die daar weer meer van weten?
Ik blijf toch het verhaal van die Videokaart van Juno ook als een mogelijke oorzaak zien. Heb in het verleden weleens zo'n raar dingetje / storingkje gehad.. daar werd dezelfde IRQ gedeeld op zowel de geluids op een geluidskaart en monitor...

Edit: Bedenk me net dat je onder "apparaatbeheer" kunt checken welke kaart op welke IRQ zit.

na van alles geprobeerd te hebben is het signaal nog steeds te horen in mijn speakers als ik met de muis scroll of bijv cubase open.

Heb van alles geprobeerd maar tot nu toe niks helpt.

Wie durft?

Probeer eens alleen de stekker van je computer op een ander stopcontact te doen, dan niet naast dezelfde in de muur, maar echt even met een verlengsnoer op een andere groep. Heb je het dan nog, dan is het geen aardlus lijkt mij.

Heb je al wel gebalanceerde kabels geprobeerd?

Probeer eens alleen de stekker van je computer op een ander stopcontact te doen, dan niet naast dezelfde in de muur, maar echt even met een verlengsnoer op een andere groep. Heb je het dan nog, dan is het geen aardlus lijkt mij.

Heb je al wel gebalanceerde kabels geprobeerd?

jep ook al gedaan maar geen resultaat. Hoor nu letterlijk het laden van pc door speakers

Back