Ik blijf het houden op wat ik eerder zei :
- heb je de hardware acceleratie van je video driver al eens uitgeschakeld (en het aero verhaal, dat je venstertjes transparant maakt) ?
- heb je al gekeken naar een recentere driver voor de videokaart ? (geen MS driver, laatste nieuwe downloaden van nvidia)
- En nog eenvoudiger, heb je al eens met een geheel andere kaart geprobeerd ? (leen van een kennis een heel eenvoudig (passief gekoeld) videokaartje, eventueel een heel ander, met bvb ATI GPU ipv nVidia).
Wellicht hoor je
- interferentie ten gevolge van een niet ideaal geschreven driver, zodat bij iedere screenrefresh/redraw (wat dus ook bij het bewegen van de muis gebeurd) een storing gegenereerd wordt.
- interferentie ten gevolge van instraling op soundcard van de video. Door onderandere aero uit te schakelen en/of hardware acceleratie in de driver uit te zetten, ga je je 3D instructies van je GPU niet meer gebruiken, en gaat de kaart in heel basic modus werken (soms zelfs lager geklokt). Met als gevolg : die kaart gaat minder als stoorzender werken in de refresh rate frequenties alsook de klokfrequenties met tig harmonischen op en neer (een computer heeft enkel maar blokgolven als oscillator golven, en wat hebben die ? yep).
Strict genomen kan het ook nog komen van de voltage stepdown converters op je moederbord (die CPU en memory voeden). Biostar is nu niet een "te wauw" merk. Maar veelal heb je dan andere issues (instabiliteit).
Zoals in een andere post gezegd kan het ook nog een voeding zijn die te "licht" is. Niet elke xxx Watt voeding levert ook daadwerkelijk dat vermogen, laat staan dat ze even rimpelvrij is en parasitair kan filteren.
Toch zou ik dit als een laatste stap ondernemen : eerst video testen doen. In 90% van de gevallen (zowel bij mezelf als bij klanten) was het opgelost door de meest recente drivers te gebruiken, een andere videokaart te kiezen, of in last case scenario te spelen met de aero / hardware acceleratie instellingen.