computer horen denken door speakers

ok en andere video instellingen had je ook al uitgeprobeerd? Want dat was mijn 2e optie geweest.

Maar misschien anders even terug naar wat er veranderd is aan je setup sinds het probleem er nog niet was.

Alleen upgrade naar Windows 7? Of ook een nieuwe pc? nieuwe randapparatuur? Nieuw behang? Wat zijn de verschillen?

ok en andere video instellingen had je ook al uitgeprobeerd? Want dat was mijn 2e optie geweest.

Maar misschien anders even terug naar wat er veranderd is aan je setup sinds het probleem er nog niet was.

Alleen upgrade naar Windows 7? Of ook een nieuwe pc? nieuwe randapparatuur? Nieuw behang? Wat zijn de verschillen?

vrij wel alles nieuw van xp naar 7 van cubase 4 naar 6 van dual core naar quad en i5 van rokit 8 naar vxt 6 dus ja haha kan van alles zijn

nieuwe pc dus ook.
Wil je de specs effe posten? Ben vooral benieuwd naar merk en type mobo, videokaart en muis.

O ja en nog een optie: Zet alle inputs (mic, line in, front mic e.d.) van je onboard geluidskaart op mute in configuratiescherm>hardware en geluiden>audioaparaten beheren, tabblad "opnemen".

Meestal en dit is al een keer eerder op dit forum voorbij gekomen, heeft het te maken met de voeding van je computer koop een modulaire voeding die wat meer vermogen heeft en waarschijnlijk is het probleem dan opgelost. Ik heb deze tip al meerdere mensen gegeven die allemaal met hetzelfde probleem zaten en de problemen waren ook bij hen verdwenen als sneeuw voor de zon .

nieuwe pc dus ook.
Wil je de specs effe posten? Ben vooral benieuwd naar merk en type mobo, videokaart en muis.

Yo,

Systeem is:

Intel core i5 760@2.8ghz

geheugen is 8 gig

moederboard is biostar T h 55bhd

videokaart is geforce gt430 1024mb ddr3

muis is van trust

Echt ik had hetzelfde probleem , dacht eerst dat het met mijn geluidskaart te maken had , maar een nieuwe kaart maakte geen verschil . En toen ik de lumineuze gedachte kreeg om een andere voeding te kopen was er niets meer te horen .
Wat voor voeding zit er nu in je kast ?

aan geluidskaart ligt het idd niet heb hier 2 x moutu 828 mk2 1 x usb 1 fire wire precies hetzelfde.

Voeding moet ik straks ff checken pc net weg gebracht

ja klopt en zit nu ook een nieuwe voeding in dus daar ligt het ook niet aan.

Idd dus als ik met de muis scroll en als bijv cubase open blijft het constant ruizen

Heb hetzelfde probleem op de headphone out van mijn geluidskaart, en dat is ook nog niet opgelost. Heb ooit eens rondgevraagd en sommigen zeiden dat het een aardlus in de kast kon zijn, met de geluidskaart die geaard was langs het moederbord, maar ook nog eens langs de kast? Misschien daar eens naar kijken.

Het is toch zo'n gepruttel he, niet een brom? Zo alsof je de geluiden die je harde schijf normaal maakt door de speakers hoort?

Anderen zeiden dan weer dat het het USB-signaal van de muis was dat werd versterkt. Ik ken er niet veel van, maar misschien helpt het jou iets.

Ik blijf het houden op wat ik eerder zei :

- heb je de hardware acceleratie van je video driver al eens uitgeschakeld (en het aero verhaal, dat je venstertjes transparant maakt) ?

- heb je al gekeken naar een recentere driver voor de videokaart ? (geen MS driver, laatste nieuwe downloaden van nvidia)

- En nog eenvoudiger, heb je al eens met een geheel andere kaart geprobeerd ? (leen van een kennis een heel eenvoudig (passief gekoeld) videokaartje, eventueel een heel ander, met bvb ATI GPU ipv nVidia).

Wellicht hoor je

- interferentie ten gevolge van een niet ideaal geschreven driver, zodat bij iedere screenrefresh/redraw (wat dus ook bij het bewegen van de muis gebeurd) een storing gegenereerd wordt.

- interferentie ten gevolge van instraling op soundcard van de video. Door onderandere aero uit te schakelen en/of hardware acceleratie in de driver uit te zetten, ga je je 3D instructies van je GPU niet meer gebruiken, en gaat de kaart in heel basic modus werken (soms zelfs lager geklokt). Met als gevolg : die kaart gaat minder als stoorzender werken in de refresh rate frequenties alsook de klokfrequenties met tig harmonischen op en neer (een computer heeft enkel maar blokgolven als oscillator golven, en wat hebben die ? yep).

Strict genomen kan het ook nog komen van de voltage stepdown converters op je moederbord (die CPU en memory voeden). Biostar is nu niet een "te wauw" merk. Maar veelal heb je dan andere issues (instabiliteit).

Zoals in een andere post gezegd kan het ook nog een voeding zijn die te "licht" is. Niet elke xxx Watt voeding levert ook daadwerkelijk dat vermogen, laat staan dat ze even rimpelvrij is en parasitair kan filteren.

Toch zou ik dit als een laatste stap ondernemen : eerst video testen doen. In 90% van de gevallen (zowel bij mezelf als bij klanten) was het opgelost door de meest recente drivers te gebruiken, een andere videokaart te kiezen, of in last case scenario te spelen met de aero / hardware acceleratie instellingen.

Dat Biostar zou mijn keuze nooit zijn. Het zou best es kunnen zijn dat daar het probleem ligt.

Maar die ga je waarschijnlijk niet even vervangen..

Ik denk daarom dat de tip van Juno, dus het plaatsen van een eenvoudig videokaartje dan de meeste kans maakt. ...aangenomen dat je alle eerdere suggesties ondertussen hebt geprobeerd zonder resultaat.

Zoals in een andere post gezegd kan het ook nog een voeding zijn die te "licht" is. Niet elke xxx Watt voeding levert ook daadwerkelijk dat vermogen, laat staan dat ze even rimpelvrij is en parasitair kan filteren.
Ik bedoelde ook niet eens "te licht" , maar ik dacht meer aan een voeding die meer geschikt is voor muziekproductie , nu zijn er geen dedicated voedingen , maar wel voedingen die zoals de real power serie van Coloermaster modulair van opzet zijn en ook nog eens heel erg geschikt blijken te zijn . Het bleek mijn laatste redmiddel te zijn , nadat ik eerst (te) veel geld had uitgegeven aan vervangend spullen , waarmee ik dacht de oplossing gevonden te hebben . Soms is het wel eens handig om meerdere computer in huis te hebben of er een te lenen van een vriend of kennis , dat is een goedkopere manier van eliminatie , dan om te kopen .

Biostar zou trouwens ook niet mijn keuze zijn geweest .

vrij wel alles nieuw van xp naar 7 van cubase 4 naar 6 van dual core naar quad en i5 van rokit 8 naar vxt 6 dus ja haha kan van alles zijn

Als je zo veel factoren tegelijk veranderd hebt, is het natuurlijk moeilijk zoeken.
Ik hoop dat je je oude pc nog hebt. Ik zou al je nieuwe apparatuur eens aansluiten op je oude pc. Heb je het probleem dan niet, weet je iig zeker dat het aan je nieuwe pc ligt en dat de rest van je apparatuur in orde is.

Persoonlijk ben ik geen fan van windows 7 voor gebruik op een studio pc. Er zijn op dit moment nog zoveel problemen met incompatibiliteit, bugs en slechte of onbeschikbare drivers.
Daarom zou ik eens proberen om XP op je nieuwe systeem te installeren. Maak je er een dual boot systeem van, of dmv een virtual machine.

Deze bovegenoemde methode kost je geen geld, dus dat zou ik als eerste proberen.
Het moederbord verdenk ik ook wel als oorzaak. Maar dat gaat veel geld kosten om dat even te vervangen. Mijn advies is wel, bespaar nooit op een moederbord. Kies voor een A-merk, bij voorkeur Gigabyte of Asus. Bij de goedkopere merken laat de kwaliteit vaak te wensen over en kun je dus problemen krijgen met interferentie en andere signaal "lekken". M.a.w. Alles kan op dat moment de oorzaak zijn van het storende geluid. Een goed moederbord is dus erg belangrijk.

Heb hetzelfde probleem op de headphone out van mijn geluidskaart, en dat is ook nog niet opgelost. Heb ooit eens rondgevraagd en sommigen zeiden dat het een aardlus in de kast kon zijn, met de geluidskaart die geaard was langs het moederbord, maar ook nog eens langs de kast? Misschien daar eens naar kijken.

Het is toch zo'n gepruttel he, niet een brom? Zo alsof je de geluiden die je harde schijf normaal maakt door de speakers hoort?

Anderen zeiden dan weer dat het het USB-signaal van de muis was dat werd versterkt. Ik ken er niet veel van, maar misschien helpt het jou iets.

Ik blijf het houden op wat ik eerder zei :

- heb je de hardware acceleratie van je video driver al eens uitgeschakeld (en het aero verhaal, dat je venstertjes transparant maakt) ?

- heb je al gekeken naar een recentere driver voor de videokaart ? (geen MS driver, laatste nieuwe downloaden van nvidia)

- En nog eenvoudiger, heb je al eens met een geheel andere kaart geprobeerd ? (leen van een kennis een heel eenvoudig (passief gekoeld) videokaartje, eventueel een heel ander, met bvb ATI GPU ipv nVidia).

Wellicht hoor je

- interferentie ten gevolge van een niet ideaal geschreven driver, zodat bij iedere screenrefresh/redraw (wat dus ook bij het bewegen van de muis gebeurd) een storing gegenereerd wordt.

- interferentie ten gevolge van instraling op soundcard van de video. Door onderandere aero uit te schakelen en/of hardware acceleratie in de driver uit te zetten, ga je je 3D instructies van je GPU niet meer gebruiken, en gaat de kaart in heel basic modus werken (soms zelfs lager geklokt). Met als gevolg : die kaart gaat minder als stoorzender werken in de refresh rate frequenties alsook de klokfrequenties met tig harmonischen op en neer (een computer heeft enkel maar blokgolven als oscillator golven, en wat hebben die ? yep).

Strict genomen kan het ook nog komen van de voltage stepdown converters op je moederbord (die CPU en memory voeden). Biostar is nu niet een "te wauw" merk. Maar veelal heb je dan andere issues (instabiliteit).

Toch zou ik dit als een laatste stap ondernemen : eerst video testen doen. In 90% van de gevallen (zowel bij mezelf als bij klanten) was het opgelost door de meest recente drivers te gebruiken, een andere videokaart te kiezen, of in last case scenario te spelen met de aero / hardware acceleratie instellingen.

Wat zou nog een geschikte goede videokaart zijn want heb hier nog een radeon 9250 maar daar had grafische gezien weer wat problemen bij video instellingen

Back