VasC
Dat smurfen we...
The Waldorf Edition Werkt niet meer in Logic...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik sta meestal vooop als er een systeem update is maar ik sla lion even over denk ik. het zal voor mij voor het eerst zijn dat ik niet meedoe. het is een nobel streven van apple dat ze alles wat op een cd lijkt achter zich willen laten maar dat je niet meer vanaf dvd kan installeren vind ik toch een beetje eng. je wordt dan helemaal afhankelijk van je harddisk en we weten allemaal dat die een keer gaat crashen. je gaat ook steeds meer slaaf worden van de app store. leopard snow werkt voor mij prima.
Inderdaad, een install dvd maken is een fluitje van een cent. maar je kan de installer ook op een usb-stick of wat dan ook zetten. Hoe flexibel wil je het hebben?![]()
Ik heb er zojuist eentje gemaakt. Maar apple zegt er alleen officeel helemaal niks over. Officieel kun je alleen recoveren vanaf HD of via web. Maar ik heb me fijn een DVDtje gebrand. Hoe doe je dat nu :
- rechtsklik op de installer voor Lion die je in de App Store koopt
- Pakketinhoud weergeven
- Naar de map Contents -> Shared Support -> InstallESD.dmg
- InstallESD.dmg openen met schijfhulpprogramma
- Vervolgens op een DVD branden.
Klaar is de install disc
Voor usb werkt het soortgelijk alleen weet ik niet exact hoe deze geformatteerd moet zijn.
Ik heb wel begrepen dat apple met een usb stick zou uitkomen waar het op staat? Iemand die hier meer van weet?
Ik heb er zojuist eentje gemaakt. Maar apple zegt er alleen officeel helemaal niks over. Officieel kun je alleen recoveren vanaf HD of via web. Maar ik heb me fijn een DVDtje gebrand. Hoe doe je dat nu :
- rechtsklik op de installer voor Lion die je in de App Store koopt
- Pakketinhoud weergeven
- Naar de map Contents -> Shared Support -> InstallESD.dmg
- InstallESD.dmg openen met schijfhulpprogramma
- Vervolgens op een DVD branden.
Klaar is de install disc
Wat mij bijzonder stoort is dat de Mac mini DVD-/CD-loos is. Wat als je TechTool Pro of Disk Warrior van CD wilt opstarten? Ik ben bekend met DVD/CD sharing en/of een externe speler erop aansluiten maar wat is er mis met een ingebouwde DVD-ROM speler? Gebruiksvriendelijker wordt het er niet op.

Let op: wel meteen doen nadat je Lion hebt gedownload en vóórdat je het installeert, want ná de installatie verdwijnt de installer.

Dit is de tweede keer in korte tijd dat ik enorm teleurgesteld ben in Apple's commerciële politiek (eerste keer was met iPhone die niet werkte onder Tiger, en die iPhone is heel snel een Android geworden).