Nord rack 2, goede koop?

Stabby

Ouwe rot
Ik kan een Nord rack 2 krijgen voor €400, is dit een goede koop? Ik heb vroeger een aantal synths gehad dus ik kan goed overweg met synthese, maar door tijdsgebrek heb ik alles verkocht. Nu ik een opleiding ga volgen voor geluidstechnicus, zie ik het volledig zitten om weer met synthese bezig te zijn.

Volgens mij ligt de marktprijs tussen de €350-425 voor een Nord Rack 2. Overigens moet je tussen de €400-450 ook een Nord Rack 2x kunnen vinden. Heb je wel meer geheugen plaatsen en betere D/A coverstory. Al vinden sommige dat hij daardoor minder rauw klinkt.

hele goeie koop wat betreft de synth dan. Van de prijs kan nog wel wat af vind ik. Virus B is ook een topper maar de NR2 heeft een duidelijker interface.

Nord en Virus zijn echt verschillend, beide erg mooi. De Nord vond ik inderdaad ook overzichtelijker. ik denk dat je voor 350 - 400 een nord rack 2 kan vinden. en als het niet bevalt, kan je hem voor dezelfde prijs weer verkopen..

voor studie / optreden ..thuis knoeien ,..noem maar zijn idd virtueel synthjes egt leuk / ronduit breed inzet baar wilje wat meer ri synthese neem je een waldorf voor die centen ..kijke ff welk model;-] en bv een supernova rack vindtje voor 350.- en is egt nog ruimer qa klank [ik heb ze allemaal gehad , ga niet zeggen welke beter is , is een smaak ;-] allen nordracks / virus / korg z1 bv ..en nova die k nu nog heb al poly bak / alles kunner is mn momentele ...held!
:doei:

Ik ben hartstikke tevreden met mijn nord rack en je kan er vele verschillende kanten mee opgaan, breed inzetbaar, snelle lfo's, fijne arpegiator en met een beetje reverb kan je er nog mooie strings of pads mee maken ook.

Ik zou het doen.

Misschien een stomme opmerking maar als je lekker met synthese aan de gang wilt.. , waarom dan geen micromodular oid?

Ik zou het liever bij subtractieve synthese houden, kwestie van het eenvoudig te houden en voor een micromodular moet je op PC editten wat ik liefst vermijd.

Ik wil vooral bezig zijn met klanken die toepasbaar zijn live en in de studio, dus vooral geen rare drones of extreem complexe pads die niet veel praktisch nut hebben (het is natuurlijk wel leuk!). Maar tegelijk wil ik ook in staat zijn nog iets unieks te maken en niet weer dezelfde leads en bassen die al in honderden songs zijn gebruikt.

Kunnen patches van de Nord Lead 2 trouwens makkelijk overgezet worden naar de Nord Stage EX?

De koper is akkoord gegaan met €375, dus weldra heb ik Nord Rack 2 :)

Voor de PCMCIA-kaart zal ik eens een mailtje sturen naar Memorix? Of liefst bellen? Zullen deze eigenlijk nog wel beschikbaar zijn, want ik zie op ebay al zo'n kaart voor $200.

Dat zijn kaarten met kant en klare geluiden van Clavia, maar deze zijn ook downloadbaar via het net.

Wout

Back