Waldorf Blofeld - Waldorf Micro Q.

skywalker1

Stamgast
He leute!

Ik ben in het bezit van een Waldorf Blofeld en zoek nog een synth om trance muziek te kunnen maken en zo mijn set te complementeren..

Mijn vraag: Is de Micro Q een aanvulling op de Blofeld als je van de sounds van Waldorf houdt?!

Of heb je dan alleen meer van hezelfde?!

Hoor graag van jullie, groeten, Sander.

Met een virus b/c moet je een aardig eindje kunnen komen..
Nog meer synths waar je naar kunt kijken:
- roland jp8080
- roland gaia
- virus ti snow ( als je gek bent op het total integration gebeuren)
- nord rack 2

Overigens heb ik geen ervaring met een micro q, wel heb ik een blofeld gehad en bovenstaande synths vullen deze goed aan imo
Zoek je overigens een synth die mono is en dikke basjes zoekt om je pallet te verbreden dan zou ik eens kijken naar een studio electronics se1

Blofeld = MicroQ + microWave in een nieuw jasje (misschien wat kort door de bocht, maar in essentie waar)

Misschien iets analoogs of een Nord rack?

Ok goed om te weten - dus dan geen Micro Q!

Heb vroeger een Roland JP8000 gehad en die had idd dat veelgebruikte SAWtje aan boord / maar ik vond de rest van de sounds niet zo byzonder..
Verder vind ik de JP8080 ook groot qua maat / heb weinig ruimte..:)

En wat vinden jullie van de Supernova RackII??

En wat vinden jullie van de Supernova RackII??

De Supernova II is een hele leuke synth, ik ben daar een tijdje helemaal weg van geweest. Weet je, als ik benieuwd ben naar een synthesizer die op de 2e hands markt te krijgen is, koop ik hem gewoon. Is het niets, dan ruil ik hem na een tijdje weer in voor een ander, heel simpel. Op die manier heb ik al met veel verschillende synths kunnen spelen en zo nu en dan kom ik een blijvertje tegen. Velen doen dat zo volgens mij.

Ja je hebt gelijk hoor! - maar je kan toch ook vragen naar meningen van andere gebruikers voor je tot koop overgaat..

Iemand nog pros/cons ten aanzien van een nova supernova II rack?!
Kan je daar goeie trance-leadsoundjes uithalen ala "de Saw" van de JP-8080?!

Ik vind de (Super)Nova's erg lekkere synths. Je kunt er zeker trance uit halen.

Ik vind persoonlijk voor dikke Leads de Virus wat voller.

Als je echt georiënteerd bent op trance kijk dan eens hier, en dan bij sound sets. Kun je ze eens vergelijken. Staan patches voor hardware bakken en soft synth's.

ach, wat is dat, "trance van nu" ?!

Je weet toch wel hoe je aan knoppen moet draaien he ? Well, that's all it takes.

@jdieks:
Microwave XT is niet echt mijn ding en voor zover ik begreep meer voor ambient - techno e.d..
@boelie035: K-station is me wat te groot..

Ok thanx! Zit evt. ook te dubben over de Snow TI - met wat minder knoppen en een relatief kleine behuizing..
Is een stukje goedkoper maar goed - voor 200 euro meer heb je dan idd de normale TI..(als je 2dehands koopt).

Back