Vintage Gear Prijzen, betaal niet te veel!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Leuk man die oude advertenties, ik zal nog wel eens spitten, ik heb nog kassa bonnen zat....
Heb je nog leuke magazines, knal ze erbij.....dit is een leuke topic aan het worden....

Escom computers.....ja een beetje de Media markt van de pc's toen der tijd. Toch failliet gegaan.

Bij het lezen van deze oude kassa bon, krijg ik bijna tranen in de ogen, hoe heb ik deze twee toppers in kunnen ruilen voor een JV2080.......en weer wat een prijzen. Oud bonnetje van Feedback..... en nog wel met 4 soundcards erbij, snikkkkkk

kassbon2.jpg

Dit zijn pas oude instrumenten!

Alleen hadden ze toen nog geen magazines....

Zo.. da's geen fluitje van 'n cent vrees ik :D

Kwam deze ook nog tegen.. alleen de MS'en en Fx zijn interessant denk ik.

milestonebv.jpg

Laatst gewijzigd:
Wauw. Die MG614 heb ik nog laatst voor 65 euro op de kop getikt of zo, dat die zoveel kostte toendertijd...

Erg leuk om de prijzen te zien. Een TR808 was in ieder geval geen slechte investering.

best op forum zelf uploaden (of synthwiki)
dan gaat het nooit verloren

Lijkt mij ook een goed plan, wellicht dat een mod dat eenvoudig kan doen?

Laatst gewijzigd:
Wat was de nieuwprijs van een TR-909 eigenlijk? Men zegt dat die nu nieuw simpelweg niet meer voor dezelfde prijs te maken is, technisch wel mogelijk dus. Alles van toen zou nieuw nu dus sowieso en logisch ook meer moeten kosten vanwege duurdere gronstoffen en duurdere (milieuvriendelijke) productieprocessen. Valt de nieuwprijs Korg Monotribe toch wel hardstikke mee, zij bewijzen wel weer dat het echt nog kan, vernieuwende analoge gear voor een betaalbare prijs produceren :D

Gaaf!

Het is trouwens ook wel apart hoe sommige analoogjes duurder en duurder worden, terwijl andere stabiel blijven zo niet goedkoper.

Vb: heb zelf in 2000, toen vintage gear al behoorlijk in prijs was gestegen een Korg Trident MK1 aangeschaft en weer doorverkocht voor rond de 500 GULDEN.
Dat was toen een redelijk gangbare prijs, geen unieke deal. Afgelopen week zag ik er eentje voor 1000 EURO voorbij komen, dat is 4x de prijs!

En dat terwijl een Roland Alpha Juno 1 al sinds 1995 (toen ik em kocht) zo rond de 400-500 gulden is blijven steken, tegenwoordig koop je er eentje voor rond de 200 - 250 euro.

Het zal mede met zeldzaamheid te maken hebben, zijn blijkbaar veel minder exemplaren van de Trident dan van de Juno's.

Wat was de nieuwprijs van een TR-909 eigenlijk?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja.. de introductieprijs dan.. Later zijn ze voor bodemprijzen gedumpt natuurlijk, samen met de baseliners, doordat de drum en basgitaar emulaties toch niet zo natuurgetrouw bleken..
Ik herinner me nog de band MAM uit Nederland, die optredens deed met de CR78, 808 en later ook de 909, ver voor het onstaan van de housemuziek..
Let ook op het mooie gitaar werk, bol van de tape-echo fx :halleluja

Nog wat Akai spul uit '86

akaiprijslijst1.jpg

akaiprijslijst2.jpg

Klopt, de Akai X7000 heb ik in 1987 bij Melofesta (muziekzaak op de Rijswijkseweg in Den Haag - bestaat allang niet meer) voor 4000 gulden gekocht, kreeg er toen twee doosjes met 2.8 inch floppies met geluiden gratis bij.

Phochos

Wat was de nieuwprijs van een TR-909 eigenlijk? Men zegt dat die nu nieuw simpelweg niet meer voor dezelfde prijs te maken is, technisch wel mogelijk dus. Alles van toen zou nieuw nu dus sowieso en logisch ook meer moeten kosten vanwege duurdere gronstoffen en duurdere (milieuvriendelijke) productieprocessen. Valt de nieuwprijs Korg Monotribe toch wel hardstikke mee, zij bewijzen wel weer dat het echt nog kan, vernieuwende analoge gear voor een betaalbare prijs produceren :D

Rond de 3200 piek

Die akai lijst :D:D
Prachtig om te zien hoeveel die sampler markt ingezakt is
Niet normaal meer.

Overigens heb ik er zelf ook wat van meegekregen.
Ik kocht destijds mijn Akai S2000 tweedehands voor 1100,- en heb deze verkocht voor 90,- :D
Maar...erg veel plezier van die machine gehad.

Rond de 3200 piek

3200/2,20371=1452 euro's.. De betaal je nu ook voor een minte :D

En de 303 en 202?? Ik herinner me nog een 202 die maanden te koop stond voor 400 gulden bij de lokale muziekhandel, niemand moest em...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back