Vintage Gear Prijzen, betaal niet te veel!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Denk ook niet heel veel van verkocht.. DX5 nog weleens voor gestaan.. kostte iets van 500 euro toen.. wel 4 jaar terug ofzo..

Nog een lijstje met Roland spul uit 85... niet zo heel veel verschil maar de 909 staat er wel op :)

q1zx.jpg

z4b4.jpg

Wow zag de guldenprijs van een TX816 op de vorige pagina.. 19000 gulden.. gelukkig zijn er units die wél goedkoper zijn geworden.

Dat t.o.v. de (vind ik) belachelijk hoog geprijsde 909/808 tegenwoordig, voor 2,5 keer zoveel als niet zo heel gek lang geleden.. zijn ze dan vooruit gegaan? is het geluid ineens weer hot? is men bang dat ze binnenkort van de aarde af vallen ofzo? kolere

Dan maar een sample, 2500 zou ik never-nooit voor een relatief beperkte unit als de 909 neerleggen.. nooit.

TX816 op de vorige pagina.. 19000 gulden..

Dat is zo te zien wel voor een compleet gevulde. 16000 gulden voor 8 TF1's en 3000 voor het rack. Maar dan had je ook wat.

O ja, ook nog even een DX7 erbij om het ding te kunnen programmeren aub. :)

Zijn wel adviesprijzen he. Ik kocht mijn DX27S in 1987 voor 1295 gulden, de adviesprijs voor een DX27 was in 1985 2195 gulden zie ik, dus er kon wel wat vanaf.

Gisteren een JP6 in mint condition voor 2200 euro gekocht. Een bak geld maar hij is het waard momenteel.
Ik heb het vermoeden dat de prijzen mondjesmaat blijven stijgen aangezien de vraag naar vintage analogs zal stijgen en de schaarste toeneemt. Economics 101 ;)

Dat is best een redelijke prijs vind ik voor een mint unit (+ wat die allemaal kan, etc etc). Lijkt me een hele stoere bak de JP6, helaas nog nooit in bezit gehad.. daar zou ik 't dan nog voor over hebben.
Gefeliciteerd!

Wellicht is veel van het verschil in prijs zeg 10 jaar terug -> nu, het gevolg van mensen die -te snel en naief- dachten wel grotendeels I.T.B. te kunnen gaan werken, software zou het zijn, gemak alom en klank.. Mss dat er toen veel Vintage in de verkoop gegaan, een betrekkelijk gouden tijd als ik terugkijk met véél lage(re) prijzen.. nu komen alle I.T.B. people mss erop terug en willen ze toch die analogen weer terug kopen.. zoals de juno :P En ook mensen die direct I.T.B. zijn begonnen, en het echte werk willen.

Vandeweek een Arp solus erbij gekregen in de studio....nu nog een stuk of 14 faders zien te vinden, want er zijn er een hoop afgebroken:(
Iemand tips?

Verkoopt hij ook los? Ik dacht alleen herstel en op zijn site staat hij er niet tussen helaas.....morgen maar even bellen:)

Hij is mr. ARP dus een Solus kan 'ie wel aan. Hij heeft van m'n Axxe een topper gemaakt. Die Solus lijkt me wel de moeite waard om helemaal gefikst te worden. Kost misschien wat maar dan heb je er ook extra plezier van!

Leuk die oude Roland prijslijst. Nooit geweten dat de guitar synths en MSQ700 zo duur waren. Jammer dat de TR808 en MC202 er niet tussen staan... (of ik kijk weer es scheel) :P

@BRZ: wil je originele ARP faders? dat wordt best prijzig (ik d8 eur.27,50 p/st. per fader is Eric >30min bezig)....
het nadeel van het type faders die ARP gebruikte is het ontbreken van een soort filt tussen de slider en behuizing, waardoor bij liggende synths het stof gaat ophopen in de faders.

Op de vorige pagina staat nog een rolandlijst. TR808 voor 2295 gulden. Die laatste lijst heeft de 909 voor 3410 en de 707 voor 2050. Voor die 707 betaalde ik 1995 gulden bij Kick Music in Hilversum. Auw. Wel onbetaalbaar veel plezier van gehad.

Dit lijstje uit SOS van oktober '98 is wel leuk...

Attachments

• sos.PNG
    sos.PNG
    15,2 KB · Bekeken: 127
Vandeweek een Arp solus erbij gekregen in de studio....nu nog een stuk of 14 faders zien te vinden, want er zijn er een hoop afgebroken:(
Iemand tips?

Ik heb nog een zakje liggen. Die moeten wel nog in de sequencer. Ik zal eens aan de eigenaar van de Arp vragen waar die ze gekocht heeft..

Ik heb mij 808 gekocht voor 750 gulden :D

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back