Vintage Gear Prijzen, betaal niet te veel!!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Die akai lijst :D:D
Prachtig om te zien hoeveel die sampler markt ingezakt is
Niet normaal meer.

Overigens heb ik er zelf ook wat van meegekregen.
Ik kocht destijds mijn Akai S2000 tweedehands voor 1100,- en heb deze verkocht voor 90,- :D
Maar...erg veel plezier van die machine gehad.

Wat denk je van de s1000 en s1100 toen de tijd , waren boven de 10.000 gld
en nu staan ze voor 50 Euro op MP :)

Die akai lijst :D:D
Prachtig om te zien hoeveel die sampler markt ingezakt is
Niet normaal meer.

Overigens heb ik er zelf ook wat van meegekregen.
Ik kocht destijds mijn Akai S2000 tweedehands voor 1100,- en heb deze verkocht voor 90,- :D
Maar...erg veel plezier van die machine gehad.

Ik heb ooit een 909 geruild voor een bijna nieuwe S950.. maar dan wel volledig uitgebreid.. Was destijds een megadeal maar ja.. als je alles van te voren wist.... ;)

Laatst gewijzigd:
Oorspronkelijk geplaatst door marcuuu Bekijk bericht
Rond de 3200 piek
3200/2,20371=1452 euro's.. De betaal je nu ook voor een minte
Ik denk als de 909 helemaal geserviced is inclusief nieuwe knoppen en pots dat je het er voor kan durven vragen zon bedrag. Maar realistisch gezien, zit er wel een dikke hype marge bovenop en omdat ze bijna niet meer te vinden zijn zullen liefhebbers het er waarschijnlijk wel voor geven. Ook ongelovelijk dat die mono/poly goedkoper was dan de polysix. Moet je nu eens proberen om een mono/poly onder de E1000,- te krijgen ook bijna precies de nieuwprijs van vroeger omgerekend in guldens :D En ja hoor ik check net hij staat al op 900 de mazzelaar :verkoght:

3200/2,20371=1452 euro's.. De betaal je nu ook voor een minte :D

Sommetje klopt niet helemaal, is alleen omzetting naar euro's. Er moet nog inflatie overheen. Ik kan geen inflatiecalculator vinden voor Nederland. Wel een voor USA. http://www.westegg.com/inflation/

Aangenomen dat de inflatie hier en daar hetzelfde is (wat niet zo is, maar het zal min of meer van dezelfde orde van groote zijn), is het huidige equivalent van 1452 in 1980, 3791 euro.

Momenteel is de waarde van een 909 dan ook aanzienlijk lager dan ze was in 1980.

Ahja, hebben we vroeger allemaal geen fortuin neergelegd om 32MB RAM bij te proppen in die top PC. :)

Doet me denken aan die tijd dat ik de cd van Red Alert 1 in mijn gloednieuwe pc deed, waarin er gevraagd werd hoeveel ram je hebt, hoeveel geheugen en hoe snel je processor kon.

Het ram liep maar tot 32mb, het geheugen tot 4 GB en de CPU tot 800mhz

Betaal niet teveel voor vintage gear :D

Kijk, dit waren tenminste 'normale' prijzen : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=11237&highlight=juno6

T.o.v. : https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=145458

Voor de prijs van 1 juno6 met minor defect had je een juno60 + korg 707 erbij *zucht*

Tsja.. wat de gek er voor geeft hĆØ

En 3x per dag bidden, misschien krijgen we dan ook nog de gulden + kwartje van Kok terug ;)

Feit is gewoon dat alles duurder wordt, dus eigenlijk is de hamvraag..'wat is teveel?'

En aan alle huizenbezitters kan dan ook terug het originele aankoopbedrag uitgekeerd worden ;-)

Eindelijk het juiste draadje teruggevonden.. :)

2 prijslijsten waarvan de bovenste uit 83.. met daarop de pagina met de synths enzo.. lachen die 303 8D

En nog een lijst uit 87

0vkb.jpg

fa2h.jpg

Laatst gewijzigd:
Voor de prijs van een Jupiter 8 kon je toen ook wel een DIJK van een 100M systeem kopen. Zo'n 15 modules voor die prijs, en bij 100M zijn de meeste modules dual.

En nog een Yamaha prijslijst uit 85.
4 pagina's waarvan 1 en 4 samengevoegd zijn om de ruimte optimaal te benutten :geslaagd:
De QX1 staat er ook op... die was toch nog iets duurder dan dat obscure Akai sequencing systeem :D

Wel opvallend dat het tweedehands prijsverschil tussen deze 2 merken tweedehands wel heel groot is.. Een JP8 kost omgerekend van de Nederlandse gulden naar de Euro ongeveer evenveel (weer) 8D
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de tweedehands prijs nu is van een DX5 of een DX1.. 47.110,- gulden nieuw destijds.. :erm:

Pagina 1+4

z9jc.jpg

Pagina 2+3

bh6k.jpg

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back